Skocz do zawartości

Optymalizacja spritów/muzyki

Rekomendowane odpowiedzi

Na czym polega optymalizacja , wiem mniej wiecej co najbardziej spowalnia grę ale jak to wszystko optymalizować ?

Za pomocą kloców np. "replace a sprite from a file" ?

I gdy będę już exportował grę to te gify same się stworzą czy muszą być już w foldeże i muszą mieć te nazwy co dane są w locku ?

Jezus

sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig) Adds the image stored in the file fname to the set of sprite resources. Only bmp, jpg and gif images can be dealt with. When the image is a bmp or jpg image it can be a strip containing a number of subimages for the sprite next to each other. Use imgnumb to indicate their number (1 for a single image). For (animated) gif images, this argument is not used; the number of images in the gif file is used. precise indicates whether precise collision checking should be used. transparent indicates whether the image is partially transparent. smooth indicates whether to smooth the edges. preload indicates whether to preload the image into texture memory. xorig and yorig indicate the position of the origin in the sprite. The function returns the index of the new sprite that you can then use to draw it or to assign it to the variable sprite_index of an instance. When an error occurs -1 is returned.

sound_add(fname,kind,preload) Adds a sound resource to the game. fname is the name of the sound file. kind indicates the kind of sound (0=normal, 1=background, 2=3d, 3=mmplayer) preload indicates whether the sound should immediately be stored in audio memory (true or false). The function returns the index of the new sound, which can be used to play the sound. (-1 if an error occurred, e.g. the file does not exist).

sound_replace(index,fname,kind,loadonuse) Same as the previous function but this time a new sound is not created but the existing sound index is replaced, freeing the old sound. Returns whether correct.

Szukałem 10 sekund.

Dobra patrz:

GML
/*

robisz dajmy na to osobny room. Dajesz tam jakis background z napisaem loading czy co tam chcesz.

Po wlączeniu nowej gry przenosisz do tego rooma. Dajesz tam obiekt wczytujący dane:

*/

//CREATE

global.spr_up = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.spr_down = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.sound_1 = sound_add(wypelniasz argumenty);

//i tym podobnie ladujesz reszte spritów i muzyki

/*

potem odnosisz się do tych spritów czyli do global.spr_up, global.spr_down, global.sound_1 itd, itp.

zamiast naz tych spritów które teraz masz w projekcie, w zasobach.

*/

kumasz już?

Dobra patrz:

GML
/*

robisz dajmy na to osobny room. Dajesz tam jakis background z napisaem loading czy co tam chcesz.

Po wlączeniu nowej gry przenosisz do tego rooma. Dajesz tam obiekt wczytujący dane:

*/

//CREATE

global.spr_up = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.spr_down = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.sound_1 = sound_add(wypelniasz argumenty);

//i tym podobnie ladujesz reszte spritów i muzyki

/*

potem odnosisz się do tych spritów czyli do global.spr_up, global.spr_down, global.sound_1 itd, itp.

zamiast naz tych spritów które teraz masz w projekcie, w zasobach.

*/

kumasz już?

Kumałem przy poprzednim tylko że nie wiem co powpisywać przy spritach precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig

optymalizacja,mówiąc krótko podmieniasz se te bzdety,jak masz problem to napisz do mnie to na pewno pomoge...wytłumacze

Nie ma potrzeby już optymalizuje .

Qwde , ale wysakuje tai błąd , to samo przy muzyce , te pliki są na zewnątrz i nie ma w środku , nie sa w żadnych folderach wszystko wydaje mi sie dobrze , ale wyskakuje ten błąd :

http://img171.imageshack.us/img171/2678/beztytuupn8.png

Nie ma potrzeby już optymalizuje .

Qwde , ale wysakuje tai błąd , to samo przy muzyce , te pliki są na zewnątrz i nie ma w środku , nie sa w żadnych folderach wszystko wydaje mi sie dobrze , ale wyskakuje ten błąd :

http://img171.imageshack.us/img171/2678/beztytuupn8.png

To jest dobrze ? sound_add(map,4,true); lub sprite_add(logo,1,1,1,0,0,320,125);

Cos trzeba dopisać do nazwy bo wykauje ze nie ma pliku o tej nazwie