Skocz do zawartości
Nirvan

Optymalizacja spritów/muzyki

Rekomendowane odpowiedzi

Na czym polega optymalizacja , wiem mniej wiecej co najbardziej spowalnia grę ale jak to wszystko optymalizować ?

Za pomocą kloców np. "replace a sprite from a file" ?

I gdy będę już exportował grę to te gify same się stworzą czy muszą być już w foldeże i muszą mieć te nazwy co dane są w locku ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja to nie tylko zasoby. To przede wszystkim kod.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Optymalizacja to nie tylko zasoby. To przede wszystkim kod.

Ale kod nie zpowalnia chyba tak bardzo gry jak duże grafiki ?

A w mojej grze nie jest on zbyt skomplikowany .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to poczytaj w helpie o dodawaniu zasobów spoza exe. Wtedy ładujesz przed daną misją czy tam co, tylko tą muzykę i grafiki które są potrzebne :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
No to poczytaj w helpie o dodawaniu zasobów spoza exe. Wtedy ładujesz przed daną misją czy tam co, tylko tą muzykę i grafiki które są potrzebne :P

 

A mogłbyś podać linka do tego helpa ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

? Przecież w GMie masz przycisk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
? Przecież w GMie masz przycisk.

Ale wszystko po angielsku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ale wszystko po angielsku

To źle?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W takim razie słownik w rękę i do dzieła. :]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W takim razie słownik w rękę i do dzieła. :]

To powiedzcie przynajmiej w jaiej załadce :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
To powiedzcie przynajmiej w jaiej załadce smile.gif

Poszukaj :) Coś z resources...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poszukaj :) Coś z resources...

I co tam jest ? bo nie wiem o co to tam jest .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jezus

sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig) Adds the image stored in the file fname to the set of sprite resources. Only bmp, jpg and gif images can be dealt with. When the image is a bmp or jpg image it can be a strip containing a number of subimages for the sprite next to each other. Use imgnumb to indicate their number (1 for a single image). For (animated) gif images, this argument is not used; the number of images in the gif file is used. precise indicates whether precise collision checking should be used. transparent indicates whether the image is partially transparent. smooth indicates whether to smooth the edges. preload indicates whether to preload the image into texture memory. xorig and yorig indicate the position of the origin in the sprite. The function returns the index of the new sprite that you can then use to draw it or to assign it to the variable sprite_index of an instance. When an error occurs -1 is returned.

 

...

 

sound_add(fname,kind,preload) Adds a sound resource to the game. fname is the name of the sound file. kind indicates the kind of sound (0=normal, 1=background, 2=3d, 3=mmplayer) preload indicates whether the sound should immediately be stored in audio memory (true or false). The function returns the index of the new sound, which can be used to play the sound. (-1 if an error occurred, e.g. the file does not exist).

sound_replace(index,fname,kind,loadonuse) Same as the previous function but this time a new sound is not created but the existing sound index is replaced, freeing the old sound. Returns whether correct.

 

Szukałem 10 sekund.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jezus

Szukałem 10 sekund.

 

Troche tego jest , a ja mam około 60 spritów do optymalizacji . :o

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Troche tego jest , a ja mam około 60 spritów do optymalizacji . ohmy.gif

i co z tego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nie "optymalizuj".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra patrz:

GML
/*

robisz dajmy na to osobny room. Dajesz tam jakis background z napisaem loading czy co tam chcesz.

Po wlączeniu nowej gry przenosisz do tego rooma. Dajesz tam obiekt wczytujący dane:

*/

 

//CREATE

global.spr_up = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.spr_down = sprite_add(wypelniasz argumenty);

 

global.sound_1 = sound_add(wypelniasz argumenty);

//i tym podobnie ladujesz reszte spritów i muzyki

/*

potem odnosisz się do tych spritów czyli do global.spr_up, global.spr_down, global.sound_1 itd, itp.

zamiast naz tych spritów które teraz masz w projekcie, w zasobach.

*/

kumasz już?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dobra patrz:

GML
/*

robisz dajmy na to osobny room. Dajesz tam jakis background z napisaem loading czy co tam chcesz.

Po wlączeniu nowej gry przenosisz do tego rooma. Dajesz tam obiekt wczytujący dane:

*/

 

//CREATE

global.spr_up = sprite_add(wypelniasz argumenty);

global.spr_down = sprite_add(wypelniasz argumenty);

 

global.sound_1 = sound_add(wypelniasz argumenty);

//i tym podobnie ladujesz reszte spritów i muzyki

/*

potem odnosisz się do tych spritów czyli do global.spr_up, global.spr_down, global.sound_1 itd, itp.

zamiast naz tych spritów które teraz masz w projekcie, w zasobach.

*/

kumasz już?

 

Kumałem przy poprzednim tylko że nie wiem co powpisywać przy spritach precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To samo co robisz dodając normalny sprite. Tam też są te opcje ;/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
To samo co robisz dodając normalny sprite. Tam też są te opcje ;/

ale nie ma precise,transparent,smooth

 

wszystko poustawialem na 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ale nie ma precise,transparent,smooth

O_O

loloo.png

 

preload i smooth daj na 0. a xorig i yorig to x i y orgina sprita.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

optymalizacja,mówiąc krótko podmieniasz se te bzdety,jak masz problem to napisz do mnie to na pewno pomoge...wytłumacze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
optymalizacja,mówiąc krótko podmieniasz se te bzdety,jak masz problem to napisz do mnie to na pewno pomoge...wytłumacze

Nie ma potrzeby już optymalizuje .

 

Qwde , ale wysakuje tai błąd , to samo przy muzyce , te pliki są na zewnątrz i nie ma w środku , nie sa w żadnych folderach wszystko wydaje mi sie dobrze , ale wyskakuje ten błąd :

http://img171.imageshack.us/img171/2678/beztytuupn8.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nie ma potrzeby już optymalizuje .

 

Qwde , ale wysakuje tai błąd , to samo przy muzyce , te pliki są na zewnątrz i nie ma w środku , nie sa w żadnych folderach wszystko wydaje mi sie dobrze , ale wyskakuje ten błąd :

http://img171.imageshack.us/img171/2678/beztytuupn8.png

 

To jest dobrze ? sound_add(map,4,true); lub sprite_add(logo,1,1,1,0,0,320,125);

Cos trzeba dopisać do nazwy bo wykauje ze nie ma pliku o tej nazwie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam ale chyba 'logo.gif' tak samo z sound ale nie ręcze musiałbym włączyć GM i pokombinować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oh my...

 

"nazwa.rozszerzenie"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja to wybranie najlepszego rozwiązania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Optymalizacja to wybranie najlepszego rozwiązania?

I tak to samo wyskakuje . :censored:

 

EDIT:

 

Ah , działa z cudzysłowiem ok .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Możesz ustawić, aby ładował, jeśli to konieczne (jakaś opcja w sprite)

 

No i jeszcze zmień wersje z GM 7 na np. GM 5.3, ew. GM 6.0 ... przepisywnie kodu, ale mniej zajmuje procka i miejsca na dysku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No tak , ale co teraz zrobić aby odtwarzało dźwięk , bo ja zrobiłem w alarmie żeby otworzył dźwięk "map.mp3" to wyskauje error że nie istnieje ten dźwięk .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×