Skocz do zawartości

Kurs cz. I


lion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Tak sobie wpadłem na pomysł żeby napisać jakiś kursik dla początkujących, zamieszczę go tutaj, bo uważam, że nie jest on na poziomie aby zamieszczać go na GMClanie... Tak naprawde to nudzi mi się podczas burzy i z nudów napisze jakiś szajs ;)

 

Dobra, teraz przejdźmy do samego kursu, przecież po tu wszedliście, aby go przeczytać chyba nie? Poziom kursu jest super, ekstra, bombastycznie niski, ale chyba dla n00bów się przyda. Właściwie to chciałbym, żeby na forum pisano kursy, nawet zwykli userzy. Nooo, ale przecież mieliśmy się zajmować kursem... Echhh...

 

Zaczynamy od naszego ludzika, tworzymy Object ludek, a w nim event Create, a w tym evencie kod:

 

speed=5; //prędkość z jaką poruszany jest ludek

 

Teraz robimy event step, a w nim znów kod:

 

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

 

Teraz stwórzmy Object o nazwie waypoint, będzie to przedmiot, czy jak tam to sobie nazwiecie, za którym nasz ludek będzie podążać. Na początku możemu sobie ustawić czy będzie on widoczny, czy też nie (zaznaczyć/odznaczć Visible). Zajmiemy się teraz kodem i klockami (fajnie brzmi, nie?xD). Stwórzmy event Alarm 0, a w nim dajmy klocek Jump to the start position. Teraz tworzymy kolizję z naszym ludkiem, a w kolizji ustawiamy klocek Jump to a given position i ustawiamy x: -10000 oraz y: -10000. Wrzucamy kolejny klocek, a będzie nim Set alarm, ustawiamy w nim number of steps na 50 i wybieramy alarm 0.

 

Pozostało już tylko dać room i porozmieszczać pare waypointów, dać ludka i odpalić giere, w efekcie czego mamy ludka chodzącego podążającego za waypointami. Wiem że teraz mnie zjedziecie, dlatego że pisze taki szajs, ale musiałem się czymś zająć. Bo z nudów pie*dolca dostawałem :) See yaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafie lepsze rzeczy pisać :) Ten pisałem tylko i wyłącznie z nudów...

 

A co do redakcji aagm, to jeżeli nowa wersja będzie lepsza od poprzednich to chętnie, mógłbym nawet pomóc przy CMS'ie bo widze że piszecie własny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

jest

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

a powinno być:

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
if instance_exists(iii) then direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

 

tak na wszelki wypadek warto przewidzieć nietypowe zachowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...