Skocz do zawartości
lion

Kurs cz. I

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Tak sobie wpadłem na pomysł żeby napisać jakiś kursik dla początkujących, zamieszczę go tutaj, bo uważam, że nie jest on na poziomie aby zamieszczać go na GMClanie... Tak naprawde to nudzi mi się podczas burzy i z nudów napisze jakiś szajs ;)

 

Dobra, teraz przejdźmy do samego kursu, przecież po tu wszedliście, aby go przeczytać chyba nie? Poziom kursu jest super, ekstra, bombastycznie niski, ale chyba dla n00bów się przyda. Właściwie to chciałbym, żeby na forum pisano kursy, nawet zwykli userzy. Nooo, ale przecież mieliśmy się zajmować kursem... Echhh...

 

Zaczynamy od naszego ludzika, tworzymy Object ludek, a w nim event Create, a w tym evencie kod:

 

speed=5; //prędkość z jaką poruszany jest ludek

 

Teraz robimy event step, a w nim znów kod:

 

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

 

Teraz stwórzmy Object o nazwie waypoint, będzie to przedmiot, czy jak tam to sobie nazwiecie, za którym nasz ludek będzie podążać. Na początku możemu sobie ustawić czy będzie on widoczny, czy też nie (zaznaczyć/odznaczć Visible). Zajmiemy się teraz kodem i klockami (fajnie brzmi, nie?xD). Stwórzmy event Alarm 0, a w nim dajmy klocek Jump to the start position. Teraz tworzymy kolizję z naszym ludkiem, a w kolizji ustawiamy klocek Jump to a given position i ustawiamy x: -10000 oraz y: -10000. Wrzucamy kolejny klocek, a będzie nim Set alarm, ustawiamy w nim number of steps na 50 i wybieramy alarm 0.

 

Pozostało już tylko dać room i porozmieszczać pare waypointów, dać ludka i odpalić giere, w efekcie czego mamy ludka chodzącego podążającego za waypointami. Wiem że teraz mnie zjedziecie, dlatego że pisze taki szajs, ale musiałem się czymś zająć. Bo z nudów pie*dolca dostawałem :) See yaa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak tak nie masz co robić to mogę cię wkręcić do redakcji AAGM :D . We wrześniu odrodzenie i wszyscy redaktorzy robią arty :D .

 

A jeżeli chodzi o kursik, to całkiem fajny, nie wiem czemu go nie dałeś na GMCLAN.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Potrafie lepsze rzeczy pisać :) Ten pisałem tylko i wyłącznie z nudów...

 

A co do redakcji aagm, to jeżeli nowa wersja będzie lepsza od poprzednich to chętnie, mógłbym nawet pomóc przy CMS'ie bo widze że piszecie własny...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Patrze na to co ja napisałem i na to co ty napisałeś. Myślę że niepotrzebnie się rozpisałem :D Kto by tyle tego czytał :] Ok życze powodzenia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eh lion to co tam napisałeśta ja nic nie rozumiem jestem początkujący(żart)

Ej chyba zaczynam sięuczyćrobićw GMie :D Tylko powiedzcie od czego zacząć :blink: czy od klocków czy od kodu ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Klocki, zgłoś się na gg: 1164343 to Ci wytłumaczę o co chodzi w tym kursie i naucze podstaw

 

P.S-nie sądziłem że komus ten szajs sie przyda xD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eh lion to co tam napisałeśta ja nic nie rozumiem  jestem początkujący(żart)

Ej chyba zaczynam sięuczyćrobićw GMie  :D Tylko powiedzcie od czego zacząć  :blink: czy od klocków czy od kodu ??

 

Od klocków zacznij, jak coś to pytaj na forum chętnie wszyscy pomożemy. :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jest

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

a powinno być:

iii=instance_nearest(x,y,waypoint);
if instance_exists(iii) then direction=point_direction(x,y,iii.x,iii.y);

 

tak na wszelki wypadek warto przewidzieć nietypowe zachowanie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie działa z moim kodem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

GDyskowi o to chodziło,że wyłonie eorrora gdy obiektu nie będzie 'iii' .Ino to :]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×