Skocz do zawartości

Następny problem z Online 2...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Tak jak pisałem w poprzednim teamcie zacząłem bawić się z przykładem ONL1N4 pt. Online 2. Po wypaleniu projektu (wyścigi mp) wysłałem go mojemu koledze. Zahostowałem serwer i zaczeliśmy grać. Okazało się jednak, że ja widze go jakby jechał bokiem, i on mnie też tak. W poprzednik temacie dostałem odpowiedź, że muszę oprócz położenia gracza pobierać również jakieś image_angle. Znalazłem wzmianke o tym w objekcie drugiego gracza (przeciwnika) w akcji Step. W kodzie była oto taka linijka:

image_angle = direction

Nie wiem czy jest to zainicjowanie tego image_angle, ale domyślam się, że nie. Jeżeli to nie jest (albo i jest) zainicjowaniem tego to w takim razie co? Czy mam jakoś zmienić ten kod czy jak? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich.

Szymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

image_angle domyślnie ustawione jest na 0 i nie trzeba go definiować bo to jedna ze zmiennych wbudowanych w GM

 

jeżeli masz to w step, to znaczy, że obrót obrazka równy jest kierunkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoda, co ty od niego chcesz ? przecież ten gostek GM'a włączył wczoraj i się cieszy że przerobił jakiś przykład gry online.

Noi tu się mylisz. Gdybyś czytał uważniej, to byś się dowiedział, że on go wogule nie przerabiał.

Problem tkwi w tym, że:

albo nie jest wysyłany direction,

albo nie dochodzi direction,

albo jest wysyłany image_angle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@warcrawt: Następnym razem czytaj pierwszy post a potem zakładaj, że dopiero zaczynam z GM'em (mam już na koncie 1 grę i trochę umiem...)

 

@RaistlinBlackRobe: Czyli, że coś ze skryptami jest?? Nie umiem operować w 39dll, więc chyba duzo nie poradze :/. Jeżeli ktos zna ten przykład i mógłby mi go jakoś "naprawić" żeby było normalnie to byłbym bardzo wdzięczny :]. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@warcrawt: Następnym razem czytaj pierwszy post a potem zakładaj, że dopiero zaczynam z GM'em (mam już na koncie 1 grę i trochę umiem...)

 

@RaistlinBlackRobe: Czyli, że coś ze skryptami jest?? Nie umiem operować w 39dll, więc chyba duzo nie poradze :/. Jeżeli ktos zna ten przykład i mógłby mi go jakoś "naprawić" żeby było normalnie to byłbym bardzo wdzięczny :]. Pozdro

Eh podaj link do tego przykładu. Poza tym czy nie uważasz, że zajmowanie się online, gdy się dopiero zaczyna jest bez sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam!

W Serwie obj_client nie odbiera linijki direction dodaj w 35 linijce w stepie kod:

GML
player.direction = readshort();

powinno działać, po prostu autor zapomniał :)

GML
//to dodaj w 43 linijce kodu

writeshort(player.direction);

Ufff... ale robota xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to chyba nie działa. Odpaliłem ostatnio i teraz wogóle widzę jakby sie nie ruszał :P (tak samo jest u niego). Możliwe, że coś spaprałem... Jeszcze poprubóje, ale i tak dzięki (ty jedyny rozgryzłeś tą "zagadkę" :P). Pozdro

 

Edit: Już wiem co źle robiłem! Nie można wstawić writeshort(player.direction); w 43 linijce, powieważ jest tam "else" (zaprzeczenie :P). Gdy wstawiam w 44 linijkę to po połączeniu z serwerem pokazuję się błąd właśnie z tym kodem, i z tą linijką :/. Nie pomyliłeś się Crackk-Gm? Bo coś mi się to nie chce trzymać kupy :P. Jak będziesz mógł to odpowiedz. Z góry dzięki.

Szymi

 

Edit2: Sory, to był mój błąd. Zamiast w serwer dałem to w clienta -.-. Przeraszam bardzo za mój błąd :D. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...