Skocz do zawartości

Zablokowane Odwrocenie postaci wraz z strzelanie,


Ra3l

Rekomendowane odpowiedzi

SzczerzE?? nie kumam tego co napisałeś...:/:(

 

 

Ale odnosnie pocisku i gracza mam takie cos:

 

Press cTrl (hero)

 

if keyboard_check(vk_control)

{

instance_create(x,y,pocisk);

}

 

 

create (pocisk)

 

odbite=1

 

Step (pocisk)

 

hspeed=(10); //strzelanie w prawo

 

Step (pocisk)

 

if odbite=1

{

gravity=0.125

}

 

kolizja z podloga pocisku

 

move_contact_solid(270,4)

vspeed = 3

 

i bounce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj... i tak nie rozumiem... :/

 

Idziesz w lewo, kierunek = -1, wiec ta predkosc jest mnozona przez -1 (wtedy pocisk leci w lewo z ta predkoscia 10). Idziesz w prawo, kierunek = 1, wiec predkosc jest mnozona przez 1 (wtedy pocisk leci w prawo)

 

tu raczej mi nie wytlumaczyleś cos gdzie nadac itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MATKO!

 

Jezeli 10 pomnozysz przez -1 wyjdzie -10. A jezeli hspeed = -10 pocisk leci w lewo z predkoscia 10.

 

Jezeli 10 pomnozysz przez 1 wyjdzie dalej 10. A jezeli hspeed = 10 pocisk leci w prawo z predkoscia 10.

 

Czy az tak trudno to zalapac? Czy ty umiesz chociaz podstawy matmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej nie kumam! unsure.gif Pokażcie co gdzie wpisywac np.

 

Hero:

 

Lewo-kod

 

Prawo-kod.............

hspeed - poruszanie w poziomie.

wartość minusowa - lewo, wartość dodatnia - prawo.

Jeżeli pomnożymy jakąś wartość przez -1 zmienimy znak na przeciwny.

 

Tak więc pablo wszystko opisał, teraz tylko w event strzelania:

GML
_p=instance_create(x,y,pocisk);

_p.hspeed=(10) *kierunek;

 

I już!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz zmienną np kierunek.

W create

CODE

 

kierunek=1;

 

I w przyciskach Prawo i Lewo dajesz:

Prawo

CODE

 

kierunek=1;

 

Lewo

CODE

 

kierunek=-1;

 

 

Potem jak strzelasz pocisk to albo sprawdzasz zmienną kierunek, albo dajesz

w step objekt pocisk

CODE

 

hspeed=(jakaś_prędkość)*kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...