Skocz do zawartości

Husky7

Użytkownicy
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Odpowiedzi opublikowane przez Husky7

  1. @PsichiX Okej, rozumiem. Poczytam w takim razie i ogarnę bardziej temat. Wielkie dzięki :) 

     

    Jeszcze a propos konkretów właśnie, jakby ktoś chciał pomóc. Grafikę ja tworzę (ale jestem otwarty na propozycje bo jeszcze jest sporo pracy nad nią), głównie potrzebuję pomocy w aspektach technicznych i programowaniu w GameMakerze.

  2. Ogólnie, kiedy projekt nabrałby już jakiegoś konkretnego kształtu, myślałem żeby własnie udostępnić pliki źródłowe.
    @PsichiX W jaki sposób Twoim zdaniem powinienem to zrobić? W sensie, nie mam doświadczenia z takimi rzeczami i nie wiem na jakich zasadach się to odbywa :/ 

  3. Hej!

    Piszę do Was z zapytaniem odnośnie mojego dość leciwego projektu.
    BMO project to fanowski odpowiednik Beemo - Adventure Time z ios - https://itunes.apple.com/us/app/beemo-adventure-time/id402791902?mt=8
    tworzony na windowsa, być może na androida.
    Nie mam już na niego tyle czasu co kiedyś, ale bardzo chciałbym go dokończyć. Wiem, że sam nie dam rady, mam problem również z kilkoma technicznymi rzeczami.

    I tutaj pytanie do Was. Czy znalazł by się ktoś chętny do pomocy? Niestety nie oferuję żadnego wynagrodzenia, jest to projekt tworzony po godzinach, na luzie, żeby również nauczyć się czegoś nowego i dla przyjemności. Mam jednak nadzieję, że ktoś chętny się znajdzie :) 

    Więcej informacji o BMO project znajdziecie tutaj na blogu: https://bmoproject.tumblr.com/

     

     

  4. Musisz to rozdzielić, gracza przesuwać w step a przyciski przesuwać w end step.

    Zrobiłem tak i faktycznie nic się nie zmieniło :/

     

    Najleniwsze wyjście jakie widze to zostawić kolizje przycisków tak jak są, ale ich rysowanie walnąć w Draw View

    O co dokładniej chodzi?

  5. Dawno nie było kogoś z tym problemem. Ogółem chodzi o to że masz zepsutą kolejność wykonywania kodu.

    Poprawnie powinno być: Poruszenie postaci => ustawienie view => narysowanie gui.

    U ciebie jest błąd bo kolejność jest nie poprawna. Nie ma jednego rozwiązania. Musisz prześledzić co jest nie tak. Może musisz przestawić miejsce w którym ustawiasz view?

    View ustawiam od razu w roomie. Najpierw próbowałem przestawić kod z

    GML
    with(P1) P1.x=P1.view_xview+120 P1.y=P1.view_yview+572;
    np. przed ruchem postaci, lub po, w stepie. próbowałem też go przekształcić na draw_sprite ale przyciski się animują i nie umie tego zrobić :(

     

    Aktualnie dałem to do ruchu postaci:

    (np. ruch w prawo)

    GML
    if global.right = 1

    {

    {

    sprite_index = spr_KKplayerR;

    image_speed = 0.2;

    x = x+5;

    with(P1) P1.x=P1.view_xview+120 P1.y=P1.view_yview+572;

    with(P2) P2.x=P2.view_xview+326 P2.y=P2.view_yview+548;

    with(P3) P3.x=P3.view_xview+348 P3.y=P3.view_yview+649;

    with(P4) P4.x=P4.view_xview+418 P4.y=P4.view_yview+579;

    with(P5) P5.x=P5.view_xview+420 P5.y=P5.view_yview+456;

    with(P6) P6.x=P6.view_xview+172 P6.y=P6.view_yview+458;

    with(P7) P7.x=P7.view_xview+126 P7.y=P7.view_yview+686;

    with(kkPlay) kkPlay.x=P6.x kkPlay.y=P6.y;

    }

    }

    else if global.left != 1 {image_index = 0; image_speed = 0;}

     

    Ale też nie działa.

    Cały dzień nad tym siedze i nic :/

  6. Cześć :) , mam problem z poruszającymi się przyciskami:

     

    NDjMDuB.gif

     

    W roomie "narysowałem" jakby pokrywę konsoli nad obiektami głównymi gry, a całkowicie na wierzchu umieściłem przyciski ale już nie komendą draw_sprite, tylko po ich stworzeniu, wyznaczam pozycję:

    GML
    if room = roomKK

    {

    x = view_xview+120;

    y = view_yview+572;

    }

    próbowałem również z:

     

    GML
    if room = roomKK

    {

    mp_linear_step(view_xview+120, view_yview+572, 100, false);

    }

     

    ale za każdym razem gdy postać się porusza (na zasadzie gdy przycisnę odpowiedni przycisk to x = x+5) one również.

    Nie wiem jak pozbyć sie tego efektu :/

    Byłbym wdzięczny za pomoc :)

  7. Jak chcesz systemową klawiaturę możesz ją wywołać za pomocą Java. GMS kompilując pod androida pozwala Ci dodawać kody zaprogramowane w javie jako dodatkowe funkcje.

     

    Wiem, że to bardzo ogólna odpowiedź, ale nie chce mi się tego pisać, wybacz :C

    Z Java to nie wiedziałem. Postaram się czegoś poszukać :) dzięki ;)

  8. Drugie, to zmiana rozmiarów rooma/view :)

    Mógłbyś bardziej rozwinąć? :) bo nie do końca wiem o co Ci chodzi. Ogólnie wysokość i wysokość rooma jest dokładnie taka sama jak w tym drugim. Miałem włączone w tych obydwóch roomach opcje "Enable to use of Views" oraz "Visible when room starts". Odznaczyłem je na próbę, ale to nic nie zmieniło. Dalej się tak dzieje :(

  9. Co do klawiatury. Działa na pewno przy get_string/get_integral(jest jeszcze get_string_async/get_login_async(name, password), ale nie wiem dokładnie co robi). Ja tak robiłem

    Druga opcja to narysowanie jej. Znalazłem np.: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=553495

     

    Co do wyświetlania systemowej klawiatury, bez get_* to jedyne co znalazłem to:

    https://marketplace.yoyogames.com/assets/245/keyboard

    (nie jestem pewien jednak, czy on na pewno wyświetla systemową klawiaturę czy ją rysuje.

     

    Ogółem bardzo ciekawe pytanie i sam bym pokombinował, ale nie mam SDK Andorida itp. więc teraz nie dam rady...

    Nie wiem czy moje opcje coś pomogły, konkretniejsze rozwiązania może da ktoś kto bardziej w Androidzie siedział...

    Właśnie jak szukałem jakiejkolwiek wzmianki o klawiaturze, znalazłem tylko ten post z Twojego pierwszego linka. Jeżeli chodzi o ten drugi to wydaje mi się, że on ją rysuje. Ogólnie dzieki za pomoc :) będę musiał posiedzeć nad tym przez weekend. Może coś się uda wykombinować. Ale jakby ktoś coś znalazł lub wiedział to niech pisze :D

  10. Cześć! Niedawno wziąłem się za przeniesienie gry na androida. Wyskoczyły mi 2 błędy z którymi nie umiem sobie dać rady :( (posiadam GM:S)

     

    W pierwszym, kiedy przyciskam w ikonkę oka, zapisuje ona aktualny stan gry, przenosi mnie do innego roomu. Gdy już w nim jestem, klikam powrót który wczytuje zapis gry a gdy wracam pokazuje mi się coś takiego jak na drugim zdjęciu. Nie mam pojęcia z czego może to wynikać.

     

    Cw8lJW6.pngURocsXL.png

     

    2. Czy moglibyście mi doradzić w jaki sposób mogę wywołać klawiaturę z androida? Czy muszę coś wgrywać?

     

    Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc :)

  11. Witam,

    Chciałbym stworzyć bardzo prostą "rozmowę" z npc. Ale na zasadzie zadawania przeze mnie pytań i odpowiedzi przez niego. Zależało by mi również na tym żeby nie wyświetlało się wbudowane w GM okno z polem tekstowym, tylko jakieś własne, proste. Nie wiem jak się do tego zabrać. Szukałem przykładów, ale jak już coś znalazłem to były przeznaczone na starsze wersje GM (mam GM Studio).

    Moglibyście mi jakoś pomóc?

  12. Właśnie, pojedyńczy obiekt pojawia się dopiero kiedy kliknę na odpowiedni przycisk. Wstawiłem get_string w mouse left pressed i dalej to samo. Teraz odkryłem, że kiedy wyskoczymi biała plansza i nacisnę enter, zniknie i pokarze mi się wszystko normalnie razem z tym obiektem ale jak na niego kliknę otwiera mi stronę "http://". Jeśli utworzę drugi obiekt, wtedy już nie ma tego białego pola i wszystko działa normalnie

  13. W create wstawiłem "zmienna = get_string("Podaj adres..","http://");" a w mouse: left prssed "url_open(zmienna);" ale zaraz gdy obiekt się pojawi, plansza robi się cała biała, i dopiero gdy parę razy wyłącze uruchomie gre, na tej białem planszy wyskoczy mi okienko "podaj adres". Gdy wpisze i zatwierdze, biały kolor znika i widać już normalnie cały room. To błąd w GM czy w kodzie?

    Po kliknięciu na obiekt otwiera mi się ta strona którą wpisałem.

  14. Właśnie nie rozumiem jeszcze tych bardziej zaawansowanych działań na zmiennych.

    Temat był wcześniej na pytaniach dla początkujących, ale nikt nie odpowiadał i nie byłem pewien czy zamieściłem go w dobrym miejscu.

    Nie jestem całkowicie początkującym ale też nie zaawansowanym :/

     

    W jaki sposób "zapisać"/przypisać ten podany adres do tego obiektu na stałe?

  15. Witam!

     

    Mam pewien problem, próbuje stworzyć coś takiego:

    Po kliknięciu odpowiedniego przycisku w grze (np. plusa) tworzy mi się nowy obiekt (kwadrat), otwiera się okno w którym będzie można wybrać i wczytać własną grafikę. Gdy zostanie ona już wybrana program automatycznie ją wykadruje do danego rozmiaru i przypisze/wstawi ją do tego kwadratu. następnie wyświetli się pole w które będzie można wstawić link do strony który będzie przypisany do tego konkretnego obiektu (W dowolnej chwili Kiedy kliknę w ten kwadrat otworzy mi się ta dana strona przypisana do niego w przeglądarce). Tak za każdym razem gdy kliknę plus.

     

    Moglibyście mi pomóc? Nie mam pomysłu jak coś takiego zrobić :(

    Jeśli pisze zbyt chaotycznie to przepraszam.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...