Dester
-
Postów
316 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Typ zawartości
Profile
Forum
Wydarzenia
Odpowiedzi opublikowane przez Dester
-
-
Tytuł: nandxor
Gatunek: Narzędzie
Opis: nandxor to prosty program służący do symulacji układów logicznych. Zawiera podstawowe bramki logiczne. Pozwala na zapisywanie i wczytywanie projektów.
Download: gmclan.org
Rozmiar pliku: 2697KB
Autorzy:
Programowanie: Dester
Grafika: DesterScreeny:
-
12 godzin temu, gnysek napisał:
Patrząc na liczbę FPS, najwyższe taktowanie to będzie 60Hz tak ?
Może nawet nie 60. Od początku planowałem tylko niskie częstotliwości.
-
Tytuł: nandXor
Gatunek: Narzędzie
Opis: nandXor to prosty program służący do symulacji układów logicznych. Zawiera podstawowe bramki logiczne. Pozwala na zapisywanie i wczytywanie projektów. Publikuję to jako wersja demo, bo spodziewam się błędów, ale program jest już prawie ukończony (do dodania został mi tylko jeden element).
Download: https://gmclan.org/up9384_3_nandxor.html
Rozmiar pliku: 2695KB
Autorzy:
Programowanie: Dester
Grafika: DesterScreeny:
-
Nadal nie rozumiem tego problemu, ale korzystam z tego "tymczasowego" rozwiązania, które
działanie działa.// room - creation code repeat room_width/32 { repeat room_height/32 { instance_create(0, 0, obj_gate); } } with obj_gate instance_destroy();
EDIT: Ok. Teraz połączyłem tą metodę z wczytywaniem każdego pliku kilkakrotnie.
Wygląda na to, że działa. Nevermind, nie działa.EDIT: Zamiast korzystać z wbudowanej zmiennej id postanowiłem nadawać własne id obiektom. Jak na razie wszystko działa.
-
38 minut temu, gnysek napisał:
W sensie wgrałeś ISO na SD, czy skorzystałeś z Live Linux USB Creatora ? Bo powinieneś to drugie.
Spróbowałem teraz z Linux Live USB Creator. Bez zmian. Boot menu puste
-
Mam tablet Lenovo MIIX 3-830, na którym nie ma systemu operacyjnego. Oryginalnie miał Windows. Przy uruchomieniu odpala się BIOS. Mogę wybierać opcje przyciskami od głośności, ale potwierdzanie przyciskiem zasilania nie działa, więc podłączam klawiaturę przez usb. W menu głównym mam następujące opcje:
[Normal startup]: czasami mignie ekranem na czarno i wróci do menu, czasami wyświetli jeden znak _ na czarnym tle i przestanie reagować.
[Boot menu]: puste w środku. Wkładałem kartę SD z obrazem jakiejś dystrybucji Linuxa ale jej nie widział.
[System recovery]: nie reaguje.
[BIOS Setup]: po otwarciu tego mogę używać dotyku.
- Information
- Configuration:
- System time
- System date
- BIOS Back Flash (on/off)
- Set Administrator Password
- Secure Boot (on/off)
- Reset to Setup Mode
- Restore Factory Keys
- Exit
- Save
- Discard
- Load Default Settings
Czy istnieje jeszcze szansa na uratowanie tego tabletu?
-
///event naciśnięcia S (zapis) if keyboard_check(vk_control) and not saveload { saveload = true; // poproś o plik filename = get_save_filename("project file|*.ini", filename); if filename == "" { show_message_async("Saving canceled."); saveload = false; exit; } // usuń stare dane savefile = ini_open(filename); sectionNum = 0; while ini_section_exists(sectionNum) { ini_section_delete(sectionNum); sectionNum++; } ini_close(); // zapisz nowe dane sectionNum = 0; with obj_gate { savefile = ini_open(other.filename); ini_write_real(other.sectionNum, "x", x); ini_write_real(other.sectionNum, "y", y); ini_write_real(other.sectionNum, "o", output); ini_write_real(other.sectionNum, "d", dualInput); ini_write_real(other.sectionNum, "a", inputA); ini_write_real(other.sectionNum, "b", inputB); ini_write_real(other.sectionNum, "s", sprite_index); ini_write_real(other.sectionNum, "i", id); ini_write_real(other.sectionNum, "t", type); ini_close(); other.sectionNum++; } show_message_async("Project saved."); saveload = false; }
///event naciśnięcia L(odczyt) if keyboard_check(vk_control) and not saveload { saveload = true; // poproś o plik filename = get_open_filename("project file|*.ini", filename); if filename == "" { show_message_async("Loading canceled."); saveload = false; exit; } // wyczyść room with obj_gate instance_destroy(); //wczytaj dane ini_open(filename); sectionNum = 0; while ini_section_exists(sectionNum) { var loadGate = instance_create(0, 0, obj_gate); loadGate.x = ini_read_real(sectionNum, "x", -1); loadGate.y = ini_read_real(sectionNum, "y", -1); loadGate.output = ini_read_real(sectionNum, "o", -1); loadGate.inputA = ini_read_real(sectionNum, "a", -1); loadGate.inputB = ini_read_real(sectionNum, "b", -1); loadGate.sprite_index = ini_read_real(sectionNum, "s", -1); loadGate.oldId = ini_read_real(sectionNum , "i", -1); loadGate.dualInput = ini_read_real(sectionNum, "d", -1); loadGate.type = ini_read_real(sectionNum, "t", -1); sectionNum++; } ini_close(); // skonfiguruj bramki (zmienna id jest tylko do odczytu, dlatego taki workaround) with obj_gate { with obj_gate { if oldId == other.inputA { other.inputA = self; } else if oldId == other.inputB { other.inputB = self; } } } show_message_async("Project loaded."); saveload = false; }
Zapisuję dane o wszystkich instancjach obiektu obj_gate do pliku ini, a potem je wczytuję. Wszystko działa poprawnie, oprócz pierwszego odczytu od uruchomienia gry. Zgadzają się pozycje bramek, ale zmienne inputA i inputB wariują. Kilkakrotne wczytanie od nowa rozwiązuje problem. Jeśli w roomie przed wczytaniem ustawię więcej bramek niż jest zapisanych w pliku, błąd nie wysętpuje.
-
-
19 godzin temu, cysior napisał:
Jak z wydajnością Twojego rozwiązania w porównaniu do innych algorytmów szukania drogi. Przykładowo A*.
Nie znam się na tym zbytnio, ale wydaje mi się, że A* mógłby wypaść gorzej od mojego tylko na mapie, gdzie była by mała ilość niezbyt skomplikowanych przeszkód. Myślę, że wtedy A* sprawdzał by nieportzebnie dużą ilość pól, w przeciwieństwie do mojego, który poleciałby prosto do celu. Ale to tylko spekulacja.
19 godzin temu, Wojzax napisał:w jaki sposob to działa? nadajesz jakąś wartość każdemu polu? jeśli tak, to dlaczego na początku obiera dłuższą drogę?
"Kursor" z dotykających jego pola nie użytych wcześniej wolnych pól wybiera to najbliższe do celu i przechodzi do niego. Jeśli nie znajdzie wolnych pól to odrzuca pola i cofa się aż będzie miał możliwość ruchu.
Żeby rozwiązać ten problem z długością drogi widoczny w moim ostatnim poście dodałem jeszcze to:
Jeśli pola o różnicy indeksów (chodzi o kolejność) większej od 1 się stykają, to odrzuci wszystko pomiędzy nimi i je połączy.
Przykład. Czerwone pola są odrzucone, zielone to rozwiązanie, fioletowe to kursor.
Porównanie rozwiązań (zielone to nowe):
Nowe rozwiązanie sprawdziło tyle samo pól, ale ostateczna trasa jest wyraźnie krótsza.
-
Programuję pathfinding od zera. Najpierw w Pythonie, potem spróbuję to przełożyć na GML. Tutaj przykładowe rozwiązanie wymyślone przez prototyp:
-
18 godzin temu, exp napisał:
(...) jeżeli miałbym się czegoś przyczepić, dałbym opcję pełnego ekranu, (...)
F11
-
1.1
-
bardziej intuicyjny interface
Dnia 2/2/2019 o 12:52, Temporal napisał:
Mamy 3 kolorowe paski, brakuje jakiegoś opisy, nie wiadomo, co który robi. W pewnym momencie można się domyślić górnego paska, ale co robią pozostałe dwa dolne? To jest jakiś exp? (...) coś tam się podświetla jakbym dostawał jakieś obrażenia, ale tak naprawdę to nic nie robi.
-
poprawione, zbalansowane fale i zmiany poziomu trudności
17 godzin temu, Korodzik napisał:
Poza tym trochę za wolna na początku, powinny szybciej się te fale pojawiać (w drugiej połowie gry pojawiają się aż za często).
Dnia 2/2/2019 o 12:52, Temporal napisał:Przeciwnicy mogą niezabici przelecieć przez dolną krawędź ekranu, coś tam się podświetla jakbym dostawał jakieś obrażenia, ale tak naprawdę to nic nie robi.
-
poprawione bronie
17 godzin temu, Korodzik napisał:Bardzo jednak nie lubię jednej broni, tej, która strzela czerwonymi kropkami - strasznie szybko się nagrzewa, niewspółmiernie do siły bojowej.
-
więcej efektów, poprawki w grafice
Dnia 2/2/2019 o 13:15, SimianVirus7 napisał:Niemniej jednak, gra jest trochę zbyt statyczna. Przydałoby się jej trochę dynamiki.
-
zmiany w przeciwnikach i ich zachowaniu
link do pobrania zaktualizowany w poście na górze ^
-
bardziej intuicyjny interface
-
Tytuł: spaceWaveCombat
Gatunek: Zręcznościowa
Opis: 100 fal przeciwników o zwiększającej się trudności. Automatycznie i losowo zmieniająca się broń. Kolorowy styl retro(?).
Download: gmclan.org
Rozmiar pliku: 10 KB
Autorzy:
Programowanie: Dester
Fabuła: -
Grafika: Dester
Muzyka: Waterflame
Screeny:
-
-
Richard ma dziwnie zniekształconą połowę twarzy. Jakby mu strasznie spuchła.
-
Demo #2, zrobione od nowa, trochę inne. Optymalizacja, nowe elementy, ładniejsze wszystko, ciekawsze interakcje, mniej marnowania czasu na głupoty. Więcej już chyba tego nie będzie.
kółko, ppm, lpm gdyby się ktoś nie domyślił
-
Zrobiłem interface i zapomniałem całkiem o tym, że jest zoom
Czy w The Sandbox nie było przypadkiem tak samo? ?
-
Tytuł: pixelbox
Gatunek: sandbox
Opis: Prosta symulacja pozwalająca na zabawę z kilkoma typami pikseli, które w różne sposoby oddziałują na siebie nawzajem. Gracz ma do dyspozycji nieograniczoną ilość "pudełek", które może zapisać. W jednym pudełku mieści się 2370 pikseli.
Download: mega.nz
Rozmiar pliku: 2.5 KB
Autorzy:
Programowanie: DesterFabuła: -Grafika: DesterMuzyka: -Screeny:
-
update log:
21 godzin temu, I am vader napisał:różne tekstury
6 godzin temu, ANtY napisał:żeby od 20-ej przeszkody zmieniała się ich grafika, później od 40-ej znów
21 godzin temu, I am vader napisał:wprowadzić zapamiętywanie wyniku
21 godzin temu, I am vader napisał:inne drobne rzeczy
-
Tytuł: bird
Gatunek: Zręcznościowa
Opis: Nieskończone unikanie ścian ptakiem, który może lecieć do góry lub spadać. Im większy wynik, tym większa prędkość gry.
Download: mega.nz
Rozmiar pliku:
6.5 MB8.1 MBAutorzy:
Programowanie: Dester
Fabuła: -
Grafika: Dester
Muzyka: Waterflame
Screeny: -
Tytuł: unforgiving space
Gatunek: Survival
Opis: Celem gry jest przetrwanie nasilających się fal meteorów, unikając kolizji i zbierając surowce na paliwo. Gracz może wyznaczać kurs statku i kontrolować laser górniczy.
Download: mega.nz
Rozmiar pliku: 5 MB
Autorzy:
Programowanie: Dester
Fabuła: Dester
Grafika: Dester
Muzyka: Kevin MacLeod
Screeny: -
-
Na Discordzie jest wiele serwerów o programowaniu, i świetnie sobie radzą. Można tam wstawiać kod z syntax highlighting, zrzuty ekranu, nawet przesyłać pliki. Byłby dobrą alternatywą shoutboxa. Ale
to już zależność od innego serwisu i oczywiście powoduje to problem trudnej dostępności bo niektórzy mogą nie chcieć się tam rejestrować. -
A o uploaderze Gmclanowym kolega nie słyszał?
Spróbuję ściągnąć a ocenę dam w EDIT.
Cóż, gra jest trochę monotonna, trochę bardzo, cała zabawa polega na unikaniu kolców, oraz przeciwników. Tak jak kolega wyżej napisał, jest tutaj kilka bugów, ale na to można przymknąć oko. Grafika, jest okej, aczkolwiek ta wszechobecna szarość średnio przypadła mi do gustu, powiedzmy, że osobiście lubię kolorowe rzeczy.
3/5 - Wykonanie całkiem nieźle, ale na oklepanym już bardzo schemacie. Pozdro :)
Uploader
nie działa od kilku miesięcynie działał kiedy ostatnio sprawdzałem
Znana gra w innym wydaniu
w Arena
Opublikowano
Za trudny temat