Skocz do zawartości

TrooP

Użytkownicy
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O TrooP

  • Urodziny 10.12.1981

O mnie

  • Skąd
    Bielsko-Biała
  • Płeć
    Male

Osiągnięcia TrooP

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Ok, poradziłem sobie: display_set_gui_size(width,height);
  2. Przenoszę ten temat z innego wątku bo zrobił się off topic. Problem polegał na tym że Draw GUI na PC rysował wszystko idealnie natomiast na Androidzie nic nie było widać. Przyczyna dla mnie była zaskakująca, dla was pewnie to coś oczywistego. Rozdzielczość gry to 1920x1080 natomiast rozdzielczość ekranu urządzenia z Androidem to 960x540. Rysując obiekt poprzez Draw GUI na pozycji x=10, y=990 (lewy dolny róg ekranu) wszystko jest poprawnie na PC ponieważ Draw GUI bierze współrzędne ekranu czyli 1920x1080. W przypadku Androida rysuje te obiekty sporo poniżej krawędzi ekranu dlatego ich nie widzę :] W związku z tym mam dwa pytania: 1) Jak uzyskać rozdzielności ekranu urządzenia, żeby elementy gui rysować wg. ekranu urządzenia a nie rozdzielczości gry? 2) W jaki sposób zrobić elementy narysowane przez Draw GUI jako klikalne? Jest to klasyczne inventory i w tej chwili każdy slot to osobny aktywny obiekt rysujący odpowiedni sprite, ale w tej chwili traci to całkowicie sens ponieważ obiekt nigdy nie będzie się pokrywał z miejscem narysowania spritea przez Draw GUI.
  3. Ok rozumiem, ale nawet po usunięciu view_xview co rzeczywiście było głupie pozostaje z czymś takim jak poniżej i nadal na Androidzie nic nie widzę: Create: xx = x; yy = y; Step: x=view_xview[0]+xx; // obiekt jest klikalny a ekran scrolluje się w prawo więc przesuwam obiekt żeby był zawsze pod spritem Draw GUI: draw_sprite_ext(spr_inventory,image_index,xx,yy,1,1,0,c_white,image_alpha)
  4. Używam GM:S i częściowo Draw GUI rozwiązało sprawę ponieważ rysuje nad foreground natomiast problem jest taki że Draw GUI przestało rysować rzeczy na Androidzie chociaż Draw działa bez problemów... Na forum GM przeczytałem niepotwierdzoną informację, że Android nie uznaje współrzędnych z view_xview tylko wklepane ręcznie cyfry.
  5. Czy jest jakaś opcja żeby rysować elementy GUI lub inne rzeczy na (ponad) foreground? Jest to bardzo użyteczna funkcja, ale jeśli przykrywa wszystko to przestaje mieć jakikolwiek sens. Może da się to jakoś obejść?
  6. Tak mam pozycję x,y ptaka, ale kostki są ułożone jak w Terrari czyli wiele na sobie. jeśli wezmę pozycję x kostki to jest ich powiedzmy 10. Rozumiem, że potem mogę sprawdzać pozycję y i najmniejsza to będzie ta jedyna, ale przy 400 kostkach na ekranie nie chcę do nich "wkładać" kodu, który sprawdza ich aktualną pozycję - no chyba że inaczej się nie da ale nie wierzę.
  7. Sytuacja wygląda tak: Ptak leci nad jakimś terenem generowanym z kostek. W momencie kiedy gracz kliknie chciałbym, żeby z kostką bezpośrednio pod ptakiem coś się działo (np. pęka i znika). Tak naprawdę potrzebuje współrzędnej kostki, która jest najbliżej ptaka, ale bezpośrednio pod nim ponieważ może być sytuacja, że ptak lecąc obok góry będzie miał bliżej (jeśli użyjemy instance_nearest) szczyt tej góry niż kostkę poniżej. Póki co najbliżej rozwiązania byłem wystrzeliwując obiekt w dół z prędkością x+=100 do momentu zetknięcia się z kostką, ale jest to bardzo mało precyzyjne, ponieważ przy takiej prędkości kolizja z kostką czasem nie zachodzi czasem zachodzi z kolejną itp. Ma ktoś jakiś pomysł? Chodzi mi raczej o coś prostego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...