Skocz do zawartości

AdamW

Użytkownicy
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O AdamW

  • Tytuł
    Chicken
  1. Z drobnym poślizgiem: GameClient-Default-1.1.0.6a Installer - Windows lub GameClient-Default-1.1.0.6a Archive - Windows Zmieniłem sterowanie + kilka innych poprawek :). Nowy klient jest kompatybilny z wersją serwera 1.1.2.8+.
  2. Z tym zrywaniem połączenia się jeszcze nie spotkałem. Na serwerze na pewno nie ma informacji że gracz został odłączony? Btw jeśli w kliencie nie działą wyloguj, klawisz F2 restartuje grę ;) Serwer wykorzystuje asynchroniczne HTTP w celu pobrania danych z bazy, a potem musi jeszcze przeparsować result-sety zwrócone przez skrypt .php i dopiero wrzucić je do tablic - dlatego to tyle trwa ;) A przy logowaniu serwer z kolei musi zsynchronizować dane konta a następnie postaci z bazą danych, więc też mu te 2-3 sekundy to zajmie. Nowa wersja będzie jutro. :)
  3. Postaram się dodać click-to-move oraz możliwość obracania postaci kawiszami D i A a strafe'owanie przeniosę na Q i E. Obracanie za pomocą myszki również będzie ale zostanie tak jak jest - mam nadzieję że będzie wygodniej :) Myślę że jutro wrzucę wersję z nwoym sterowaniem.
  4. Polecam Helpa ;) To jest jedna z takich gier w które trzeba chwile pograć, żeby się "nauczyć" - dlatego teraz widzę, że brakuje jakiegoś samouczka/tutoriala, bo wiele osób ma problem z oswojeniem się ze sterowaniem, które wierzcie mi - jest bardzo wygodne dla tego typu gry. Szybki guide: - postać obracamy trzymając PPM i poruszając myszką - dzięki temu postać nie obraca się bez powodu przy każdym ruchu myszką, a tylko wtedy kiedy chcemy ją obrócić. - do tego oczywiście WSAD względem kierunku postaci (A i D strafe'ujemy, W przód, S tył). - można również poruszać postać przed siebie bez użycia klawy, wystarczy nacisnąć i przytrzymać naraz PPM i LPM. - aby zaatakować przeciwnika zwykłym auto-atakiem (o umiejętnościach więcej w helpie - dział Skills and abilities) naciskamy na nim PPM i przytrzymujemy, alternatywnie po prostu klikamy na ikonce auto-ataku jeśli mamy ją na pasku skilli (jeśli jest podświetlona, to znaczy że postać będzie atakować przeciwnika jeśli jest w zasięgu). - aby umieścić jakiś skill na pasku klikamy na nim LPM w Spellbooku (pojawi się przy kursorze) a następnie klikamy ponownie LPM na którymś ze slotów. - następnie możemy przypisać mu jakiś klawisz skrótu wybierając "Options" (na razie służy ono tylko do bindowania klawiszy). PS: Broń i wyposażenie możecie kupić zaraz na początku drugiej lokacji w obozie. Złota jest wystarczająco :)
  5. A jaki miałeś FPS? max to 60, animacje kuleją przy mniejszym to fakt, natomiast na maxie wydaje mi się że są ok - tak jak mówisz, gra odeszła trochę od dynamicznego HNS'owego zamysłu bardziej w kierunku typowego RPG'a. Postać obraca się trzymając prawy przycisk myszy + WSAD względem kierunku. Jeśli chodzi o rozmiar to ciężko będzie o mniejszy - co mnie bardziej zastanawia to ilość pożeranego przez nią RAMu :D sam projekt z zasobami waży ok. 170mb - natomiast klient w trakcie grania zajmuje prawie 1gb RAMu :f
  6. Multiplayer Action-RPG Nihlium będzie darmową grą multiplayer z gatunku action RPG utrzymaną w klimacie fantasy. Gracz wciela się w postać jednego z ocalałych bohaterów którzy uciekając z krainy pogrążonej w wojnie i zniszczeniu udają się na nieznany im dotąd, zapomniany kontynent - Nihilium ... Download:GameClient-Default-1.1.0.6a Installer - Windows GameClient-Default-1.1.0.6a Archive - Windows GameServer-Default-1.1.2.8b Installer - Windows GameServer-Default-1.1.2.8b Archive - Windows Info: W grze możemy wcielić się w jedną z wielu klas postaci, które do walki wykorzystują magię, broń białą, palną i inne technologie. Swoją postać możemy rozwijać w unikalny sposób dzięki systemowi talentów. Doświadczenie zdobywamy wykonując zadania, pokonując przeciwników, jak również innych graczy. Duży nacisk położony jest na różnorodność i liczebność umiejętności i talentów postaci, unikalnych dla każdej klasy, pozwalającym pełnić tej samej klasie różne role na różne sposoby w zależności od preferencji gracza. Gra w pełnej wersji będzie pozwalała na pobranie zarówno gry, jak i serwera, dzięki czemu każdy może grać jak, gdzie chce i z kim chce, ponieważ baza danych postaci, oraz świata znajduje się na centralnym serwerze. Aktualnie gra znajduje się na etapie otwartych beta-testów. Lista rzeczy zaimplementowanych i w pełni funkcjonalnych na dzień dzisiejszy: - Silnik gry multiplayer ( serwer oraz klient ) - System talentów i umiejętności - Różne rodzaje czarów i zaklęć - 5 klas ( Mag, Kapłan, Wojownik, Łowca oraz Złodziej ) z unikalnymi umiejętnościami oraz czarami - NPC z rozsądnym AI, używające czarów i umiejętności - System zadań - Duuużo zmian graficznych - Nowe lokacje, przedmioty, talenty W trakcie tworzenia: - Rozbudowa systemu PvP - Rozbudowa świata gry - System craftingu - System Perków Szybki guide: - poruszamy się przy pomocy klawiszy WSAD + QE strafeujemy. - postać obracamy trzymając PPM i poruszając myszką - dzięki temu postać nie obraca się bez powodu przy każdym ruchu myszką, a tylko wtedy kiedy chcemy ją obrócić. - można również poruszać postać przed siebie bez użycia klawy, wystarczy nacisnąć i przytrzymać naraz PPM i LPM lub po prostu nacisnąć raz PPM a postać sama będzie się poruszać do tego punktu. - aby zaatakować przeciwnika zwykłym auto-atakiem (o umiejętnościach więcej w helpie - dział Skills and abilities) naciskamy na nim PPM i przytrzymujemy, alternatywnie po prostu klikamy na ikonce auto-ataku jeśli mamy ją na pasku skilli (jeśli jest podświetlona, to znaczy że postać będzie atakować przeciwnika jeśli jest w zasięgu). - aby umieścić jakiś skill na pasku klikamy na nim LPM w Spellbooku (pojawi się przy kursorze) a następnie klikamy ponownie LPM na którymś ze slotów. - następnie możemy przypisać mu jakiś klawisz skrótu wybierając "Options" (na razie służy ono tylko do bindowania klawiszy). - więcej info w Game Help (skrót klawiszowy F1)! Zapraszam do odwiedzania oficjalnej strony internetowej projektu: www.nihilliumgame.com "Oficjalny" serwer testowy będzie online przeważnie w weekendy w ciągu dnia. Więcej info na stronie w dziale Servers. Jeśli żaden serwer nie jest aktualnie online, możecie odpalić swój własny, a w kliencie ustawić IP 'localhost' i grać w sieci lokalnej. Mozecie też odblokować na routerze/firewallu połączenia przychodzące dla portu 3009 - wówczas inni gracze będą mogli wejść na wasz serwer a jego adres pojawi się na publicznej liście serwerów zarówno na stronie jak i w kliencie gry. Autorzy: Programowanie silnika: AdamWilczak Oprawa graficzna: AdamWilczak, Konrad Supernak i inni (opengameart.org) Oprawa muzyczna: Piotr Orłowski Oprawa fabularna: Marcin Iwaniec Linki: Nihilium - warsztat.gd Nihilium - gamedev.pl Nihilium - gamejolt.com Nihilium - indiedb.com Nihilium - gmc.yoyogames.com Media: Nihilium Soundtrack - Soundcloud
  7. Nihilium - Forgotten World

    Kilka nowych screenów z gry - w planach również porządny trailer :) Aktualnie pracujemy głównie nad fabułą i nowymi zadaniami, mamy już całkiem sporo i zapełniamy nimi kolejne lokacje. Pojawiło się też kilka nowych utworów na https://soundcloud.com/piotr-or-owski-4/set...forgotten-world
  8. Witam serdecznie, Napotkałem następujący problem - po wyeksportowaniu mojego projektu do instalatora i zainstalowaniu gry, przy próbie uruchomienia GM:S Runner zwyczjanie się wysypuje. Szukałem przyczyny i znalazłem: brak folderu 'nazwa_gry' w %localappdata%. Po ręcznym stworzeniu tego folderu, .exe się uruchamia i wszystko hula. Okazuje się że przy próbie kompilacji w GM:Studio występuje ten sam problem, jeśli folder nie jest utworzony. Wnioskuję po tym że musiało się to pojawić po jakimś Update GM:S, albo po jakiejś zmianie w kodzie, bo zaraz po przeportowaniu projektu do GM:Studio problem nie występował. (Ale odkryłem go dopiero teraz, bo cały czas miałem ten folder utworzony - dopiero przy instalacji na innym komputerze to zauważyłem). Moje pytanie - dlaczego instalator/exec nie może utworzyć tego folderu? Co ciekawe problem występuje tylko w przypadku jednego projektu (serwera gry). Klient tworzy katalog bez problemu.
  9. Nihilium - Forgotten World

    Witam, witam, I zapraszam do odwiedzania oficjalnej strony internetowej projektu: www.nihilliumgame.com oraz wsłuchiwania się w nowe utwory ze ścieżki dźwiękowej do gry: www.soundcloud.com/nihiliumgame :) Pozdrawiam i wracam do kodzenia!
  10. Okej, tak wygląda mój skrypt wywoływany w Game Start: GML if ( argument1 == r1024x768 ) { for (e=0; e<argument0; e+=1) { if ( global.LocationsTable[e,3] > 0 ) room_set_view(global.LocationsTable[e,3],0,1,0,0,1024,768,0,0,1024,768,512,384,-1,-1,oSelfPlayer); } room_set_view(rLogin,0,1,168,0,1024,768,0,0,1024,768,512,384,-1,-1,noone); room_set_view(rCharacterCreate,0,1,168,0,1024,768,0,0,1024,768,512,384,-1,-1,noone); window_set_size(1024,768); display_set_gui_size(1024,768); surface_resize(application_surface, 1024, 768); } else if ( argument1 == r1360x768 ) { for (e=0; e<argument0; e+=1) { if ( global.LocationsTable[e,3] > 0 ) room_set_view(global.LocationsTable[e,3],0,1,0,0,1360,768,0,0,1360,768,680,384,-1,-1,oSelfPlayer); } room_set_view(rLogin,0,1,0,0,1360,768,0,0,1360,768,680,384,-1,-1,noone); room_set_view(rCharacterCreate,0,1,0,0,1360,768,0,0,1360,768,680,384,-1,-1,noone); window_set_size(1360,768); display_set_gui_size(1360,768); surface_resize(application_surface, 1360, 768); } Viewy się już ładnie ustawiają, ale nadal okno jest rozmiaru 1360x768, gdy ustawimy rozdziałkę 1024x768 (tak jak domyślnie rozmiar pierwszego rooma) i za chiny nie chce się pomniejszyć. (zamiast tego są czarne pasy z boku)
  11. Nihilium - Forgotten World

    Nocy dużo, bo kurczę zawsze wieczorem nad projektem siedzę, a system zsynchroznizowany z czasem na kompie :D Następnym razem przestawie godzinę ;) Zapomniałem dodać, że przeportowałem projekt (zarówno klienta jak i serwer) do GM:Studio, także wszystko działa teraz dużo szybciej i sprawniej. (Tylko trochę dłużej się kompiluje niestety :D). Btw niech mnie ktoś oświeci jak się wstawia film z YT w poście bo mi znacznik [youtube ] nie działał (chyba że tylko w podglądzie nie działa).
  12. Nihilium - Forgotten World

    Witam serdecznie, Prezentuję najnowszy film z gry (kliknij w logo): Pozdrawiam i życzę miłego oglądania ;)
  13. Dobra, czyli żeby ustalić rozmiar ekranu PO wczytaniu z pliku konfiguracyjnego w pierwszym roomie, to muszę ustawić room_set_view dla każdego rooma oraz window_set_size w PIERWSZYM roomie, dobrze rozumiem? w Game Start da radę? Swoją drogą te śmieszne kwadraty biorą się stąd że te grafiki były ładowane z zewnątrz. Z tego co czytam to w GM:Studio jest to gorsze rozwiązanie i lepiej trzymać wszystko w projekcie (zobaczymy ile będzie ważył i się ładował/zapisywał :D), bo się robią różne takie hocki klocki. @Amaterasu: moje próby wywoływania window_set_size spełzały na niczym :P Używasz najnowszego GM:S?
  14. Chcesz powiedzieć że nie da się zrobić teraz gry która pracuje w różnych rozdzielczościach ;0?
  15. Witam serdecznie, W związku z tym, że GM:Studio Standard zostało niedawne udostępnione za darmo, postanowiłem przeportować mój projekt. Niestety pojawił się dziwny problem który nie do końca rozumiem, bo GM:Studio nie używałem. Sprawa wygląda tak że roomy mają różnego rozmiaru View'y, a same View'y w tychże roomach są też na starcie gry odpowiednio ustawiane w zależności od ustawień. W GM8 wszystko działało ok, kiedy przechodziłem do rooma w którym view miał inne wymiary, okno się przeskalowywało i wszystko cacy, tak samo room_set_view poprawnie ustawiało rozmiary view w trakcie gry. Wygląda na to że w GM:Studio coś się mocno pozmieniało i działa to bardzo dziwnie. Okno gry nie dopasowuje się do rozmiaru view i w dodatku dzieją się straszne rzeczy z rysowaniem (jakieś takie dziwne prostokąty i czarne pola): Jak powinno wyglądać: Oto co próbowałem zrobić: Mam pierwszy room rIntro (640x480, view tak samo), w nim jest wszystko OK, następnie przechodzi do rLogin (400x300, view tak samo), ale niestety okno dalej jest rozmiaru 640x480, view natomiast skaluje się tak by wypełnić całe okno (nie ma jednak takich klockow z rysowaniem jak w roomach z grą :P). Próbowałem dodać coś takiego w Room Start obiektu kontrolującego grę (persistent): GML if ( room == rLogin ) { window_set_size(400, 300); surface_resize(application_surface,400,300); } ... żadnego efektu :) Nie mam pojęcia co się dzieje i szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak temu zaradzić. Będę bardzo wdzięczny za pomoc od kogoś kto siedzi dłużej w GM:Studio. Pozdrawiam :)
×