Skocz do zawartości

kriso99

Użytkownicy
  • Postów

    434
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Odpowiedzi opublikowane przez kriso99

  1. Czesc

    Jak w gm:s korzystać z 3D?

     

    Ustawilem sobie kamerke topdown ale niestety os y jest odwrocona, jak sobie z tym radzic?

    Jak wyswietlac sprite'y w 2d?

    Jak wczytywac i wyswietlac modele w 3D?

    Jak ustawic oswietlenie zeby nie bylo 0-1 tylko scianki od polnocy oswietlone na 0.8 a od południa na 1?

     

     

  2. Juz wlasnie zaczalem cos kombinowac, tylko obawiam sie ze zmiana wartosci tylu zmiennych np odpowiadajacych za położenie czasteczki moze tez zajechac komputer, myslalem zeby obliczac polowe czasteczek w jednym, a druga polowe w 2 stepie i rysowac na sufrace w 2 albo nawet 3 stepie, co o tym myslicie, bedzie widac ze jest nie plynne albo jakies przeskoki?

  3. Witam po dłuuuuugiej nieobecności :)

    Potrzebuje uzyc particlesow ktore beda mi reagowaly na otoczenie, chodzi np o to by plomienie nie przechodzily przez sciane

    No i mialem w planach zrobic to attractorami defrectorami i changerami(nie wiem czy dobrze napisalem nazwy), ale niestety w gm studio 1.4 juz to usuneli, jest jakis zamiennik do tego, albo jakis inny sposob?

    Dzieki ;)

  4. 1. mozesz zrobić parenta i potem tylko

    GML
    with(objParent){hp+=1}

    2. mozesz przy tworzeniu danych obiektów zapisywać je do tablicy

    GML
    obj[global.liczba_obiektow]=instance_create(x,y,obiekcik)

    global.liczba_obiektow+=1

    //no i potem tak:

    with(obj){hp+=1}

     

     

    no to chyba wszystkie sposoby jakie mi przyszły na myśl, jak coś nie jasne to pisz, wytłumacze

  5. no to tak :

    GML
    if mouse_x-view_xview<view_xview+50

    view_xview-=5

    if mouse_x-view_xview>view_xview+view_wview-50

    view_xview+=5

    if mouse_y-view_yview<view_yview+50

    view_yview-=5

    if mouse_y-view_yview<view_yview+view_hview-50

    view_yview+=5

    pamietaj ze to pseudo kod i da sie to zrobić napewno lepiej i ładniej, ale powinno działać

  6. GML
    d3d_start() // inicjuje tryb 3D, bez tego nie działa perspektywa

    d3d_set_lighting(false) /* włącza wyłącza obsługę tego dziadowskiego oświetlenia,

    jeżeli włączysz to ustaw jeszcze d3d_light_define_ambient( color ) To jest kolor całkowitej ciemności.*/

     

    d3d_set_culling(true) // tekstury są dwustronne (false) jednostronne (true)

    d3d_set_hidden(true) // korekcja depth. Przy rysowaniu GUI zwykle się to wyłącza żeby modele przypadkiem nie zakryły GUI

    texture_set_interpolation(false) // wygładza textury, jak chcesz widzieć pixele to ustawiasz false</span>

    ok, dzieki, a co z rozdzielczością?

    bo w 2d zmianiałem parametry view_wview i view_wport itp. a jak to sie ma w 3d?

     

  7. GameMaker nie wspiera 3D w żaden sposób poza rysowaniem poligonów i kamerą.
    no i tyle chyba na razie wystarczy, ważne że obsługuje androida i multiplayer :P

     

    Nie ma sprawdzania kolizji 3D, wszystkie kolizje są dalej 2D.
    nie potrzebuje

     

    Nie ma cieni.
    no ciężko ale dam sobie rade jakoś łopatoligicznie, juz jakiś gościu widziałem ładnie zrobił i to prostym sposobem

     

    Są tylko podstawowe światła.
    myśle że wystarczy, do tego juz mam ładny outline brył wiec wygląda lekko lepiej

     

    Nie ma animacji modeli. W ogóle nie ma modeli. GM "modelem" nazywa zbiór poligonów. Nie da się od tak po prostu wczytać modelu z Maya albo Blenera bo trzeba go przerobić na instrukcje GameMakera.
    damy rade, nie potrzebuje az tylu modeli

     

    Nauczyć się transformacji tych wbudowanych d3d_transform_* to akurat trudne zagadnienie nie jest
    no fakt, nie jest :P

    O wbudowanym oświetleniu zapomnij, obsługuje tylko 8 świateł na raz i nie rzuca cieni. Trzeba obsługę świateł napisać własną używając do tego shaderów
    wolał bym raczej tego unikać :/

    To samo się tyczy jak chcesz jakiś bump mapping itp bajery graficzne.
    no przydało by sie, ale ostatecznie zobacze jak mi coś fps'ów wg. zostanie

     

    no i teraz mam pytanie:

    jak zmienić rozdzielczość wyświetlanej gry nie psując przy tym jakości?

    no i do czego dokładnie sa te funkcje do inicjowania:

    GML
    d3d_start()

    d3d_set_lighting(false)

    d3d_set_culling(true)

    d3d_set_hidden(true)

    texture_set_interpolation(false)

  8. Heejjj wszystkim po mojej dłuuugiej przerwie.

    Potrzebuje pomocy w 3D nie wiem wg z czym to sie je, planuje gre TPS.

    Na co uwazac gdy robie 3d, jakies wspaniale tipy do optymalizacji, texturowanie itp.

    Jezeli ktos sie jakos zna to prosze krok po kroku co jak robic

×
×
  • Dodaj nową pozycję...