kriso99
-
Postów
434 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
2
Typ zawartości
Profile
Forum
Wydarzenia
Odpowiedzi opublikowane przez kriso99
-
-
Czesc
Jak w gm:s korzystać z 3D?
Ustawilem sobie kamerke topdown ale niestety os y jest odwrocona, jak sobie z tym radzic?
Jak wyswietlac sprite'y w 2d?
Jak wczytywac i wyswietlac modele w 3D?
Jak ustawic oswietlenie zeby nie bylo 0-1 tylko scianki od polnocy oswietlone na 0.8 a od południa na 1?
-
A co to te accessory ? XD
Nie operuje az tak branżowym słownictwem
-
Juz wlasnie zaczalem cos kombinowac, tylko obawiam sie ze zmiana wartosci tylu zmiennych np odpowiadajacych za położenie czasteczki moze tez zajechac komputer, myslalem zeby obliczac polowe czasteczek w jednym, a druga polowe w 2 stepie i rysowac na sufrace w 2 albo nawet 3 stepie, co o tym myslicie, bedzie widac ze jest nie plynne albo jakies przeskoki?
-
Ok, pytanie jak?
Na obiektach? To nie bedzie raczej optymalne(chyba)
-
Witam po dłuuuuugiej nieobecności :)
Potrzebuje uzyc particlesow ktore beda mi reagowaly na otoczenie, chodzi np o to by plomienie nie przechodzily przez sciane
No i mialem w planach zrobic to attractorami defrectorami i changerami(nie wiem czy dobrze napisalem nazwy), ale niestety w gm studio 1.4 juz to usuneli, jest jakis zamiennik do tego, albo jakis inny sposob?
Dzieki ;)
-
jakiś kod jak to robisz?
do tego służy device_mouse...()
-
a nie da sie zoptymalizować?! 23mb?
-
1. mozesz zrobić parenta i potem tylko
GMLwith(objParent){hp+=1}2. mozesz przy tworzeniu danych obiektów zapisywać je do tablicy
GMLobj[global.liczba_obiektow]=instance_create(x,y,obiekcik)global.liczba_obiektow+=1
//no i potem tak:
with(obj){hp+=1}
no to chyba wszystkie sposoby jakie mi przyszły na myśl, jak coś nie jasne to pisz, wytłumacze
-
no to tak :
GMLif mouse_x-view_xview<view_xview+50view_xview-=5
if mouse_x-view_xview>view_xview+view_wview-50
view_xview+=5
if mouse_y-view_yview<view_yview+50
view_yview-=5
if mouse_y-view_yview<view_yview+view_hview-50
view_yview+=5
pamietaj ze to pseudo kod i da sie to zrobić napewno lepiej i ładniej, ale powinno działać
-
GMLd3d_start() // inicjuje tryb 3D, bez tego nie działa perspektywa
jeżeli włączysz to ustaw jeszcze d3d_light_define_ambient( color ) To jest kolor całkowitej ciemności.*/
d3d_set_culling(true) // tekstury są dwustronne (false) jednostronne (true)
d3d_set_hidden(true) // korekcja depth. Przy rysowaniu GUI zwykle się to wyłącza żeby modele przypadkiem nie zakryły GUI
texture_set_interpolation(false) // wygładza textury, jak chcesz widzieć pixele to ustawiasz false</span>
ok, dzieki, a co z rozdzielczością?
bo w 2d zmianiałem parametry view_wview i view_wport itp. a jak to sie ma w 3d?
-
no i tyle chyba na razie wystarczy, ważne że obsługuje androida i multiplayer :PGameMaker nie wspiera 3D w żaden sposób poza rysowaniem poligonów i kamerą.
nie potrzebujeNie ma sprawdzania kolizji 3D, wszystkie kolizje są dalej 2D.
no ciężko ale dam sobie rade jakoś łopatoligicznie, juz jakiś gościu widziałem ładnie zrobił i to prostym sposobemNie ma cieni.
myśle że wystarczy, do tego juz mam ładny outline brył wiec wygląda lekko lepiejSą tylko podstawowe światła.
damy rade, nie potrzebuje az tylu modeliNie ma animacji modeli. W ogóle nie ma modeli. GM "modelem" nazywa zbiór poligonów. Nie da się od tak po prostu wczytać modelu z Maya albo Blenera bo trzeba go przerobić na instrukcje GameMakera.
no fakt, nie jest :PNauczyć się transformacji tych wbudowanych d3d_transform_* to akurat trudne zagadnienie nie jest
wolał bym raczej tego unikać :/O wbudowanym oświetleniu zapomnij, obsługuje tylko 8 świateł na raz i nie rzuca cieni. Trzeba obsługę świateł napisać własną używając do tego shaderów
no przydało by sie, ale ostatecznie zobacze jak mi coś fps'ów wg. zostanieTo samo się tyczy jak chcesz jakiś bump mapping itp bajery graficzne.no i teraz mam pytanie:
jak zmienić rozdzielczość wyświetlanej gry nie psując przy tym jakości?
no i do czego dokładnie sa te funkcje do inicjowania:
GMLd3d_start()d3d_set_lighting(false)
d3d_set_culling(true)
d3d_set_hidden(true)
texture_set_interpolation(false)
-
Heejjj wszystkim po mojej dłuuugiej przerwie.
Potrzebuje pomocy w 3D nie wiem wg z czym to sie je, planuje gre TPS.
Na co uwazac gdy robie 3d, jakies wspaniale tipy do optymalizacji, texturowanie itp.
Jezeli ktos sie jakos zna to prosze krok po kroku co jak robic
-
też melduje się, chcem pojedynków :D
-
crysior, chodz pierdalniemy na szybko jakiegoś crapa :P
wybieraj date, ja i tak mam około 4h dziennie wolne :)
-
Tura 3: cysior vs <kriso99> 2015-04-23, godz. 14
lol 20:33 nadal brak tematu :P
-
tak... zasłużone :)
-
Miałem bardzo mało czasu(no kto by pomyślał....) zrobiłem tylko zarys pomysłu.
postac moze sie teleportowac w wybrane miejsce na mapie jezeli tylko to miejsce jest w zasięgu wzroku
-
no właśnie, dyskwalifikacja....
u mnie 20 min za późno to juz szok... tu brak i jest ok XD
-
-
hej, hej
nie maiałem praktycznie czasu kiedy zrobić..
ale coś tam jednak udało mi sie zrobić w 1.5h
Czołgu nic nie dał dlatego ja daje cokolwiek
-
I am Vader: Super Toilet Ninja
fajnie sie w to gra :) chce sie grać tak długo az sie przejdzie :)
-
zdecydowanie :
Adam014: Inverted
-
to się coś ruszy to, to?!
-
edit: tak na serio to nie moje klimaty, ale owszem wpada w ucho 5/5
Nad czym aktualnie pracujesz?
w Zapowiedzi
Opublikowano
siemano
co wy na to?