Skocz do zawartości

Mario

Użytkownicy
  • Postów

    60
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mario

  • Urodziny 17.02.1991

O mnie

Osiągnięcia Mario

Smart Newbie

Smart Newbie (2/13)

0

Reputacja

  1. Przykład bardzo ładny i obrazowy.. Wielkie THX :thumbsup: Mogę go wykorzystać w mojej grze po przerobieniu? :unsure:
  2. Stworzyłem 21 objectów, które symbolizują sloty na itemki. Jest też kilka dodatkowych slotów na ekwipunek.. Próbuję teraz sprawić, by to wszystko jakoś działało.. Potrzeba mi zrobić żeby dało się wyrzucać itemki, zabierać z ziemi i ogólnie żeby ten ekwipunek sie kupy trzymał.. Bo mi coś nie wychodzi.. Itemki się nie przesuwają.. Pojawiają się na sobie.. Wiadomo, że item po zabraniu musi pojawić się na 1 slocie jeśli jest pusty itp. Np. jak jakiś wyjme reszta się przesuwa. Jaki object stworzyć do globalnych gdzie go wstawić?Jak ustawić wykrywanie zmiennych global do podnoszenia items i wyrzucania? I wreszcie: Jak zrobić ten ekwipunek na tyle prosty żeby można było (po zrobieniu) dosyć łatwo podłączyć pod niego kolejny item..? Żeby funkcjonował jak należy.? :unsure: Gubie się! :huh: Wydaje mi się, że trzeba użyć pętli na sloty i do tego zmienne na rodzaj akcji(wyrzuć,zabierz,do eq)??? Ktoś pomoże? Jak dla mnie to za bardzo skomplikowane, a nie znam się na pętlach.. :boxed: Zapomniałem dodać, że ten ekwipunek znajduje się w kolejnym roomie i trzeba użyć zmiennych globalych.. Proszę o pomoc męczę się z tym od tygodnia!!!
  3. Dzięki za ten przykład. O coś takiego właśnie mi chodziło.. I jest ok! :thumbsup:
  4. A może jest inny sposób na rozwiązanie tego problemu? :blink:
  5. No ja kiedyś miałem takiego kolcka do mapki, że mi robił ją.. Ale to było pod starszą wersję GM... :crying: I było fajnie.. Wolałbym jakby mapka była rysowana i obiekty na niej by się też przemieszczały.. Ale są dosyć małe (32*32). Nie wyobrażam sobie skalowania mapy.. Jak to może wyglądać 0o Obiekt 32* 32 ma 3,2*3,2.. :lol: Musi to fajnie wyglądać.. Mapka jest po to żeby kontrolować grę.. A nie po to żeby fajnie wyglądało.. :huh: Pomóżcie z tą mapką.. Niech nie zwalnia mi nic.. I wrogowie muszą być pod postacią kwadratów.. Powiedzmy.. Da się zrobić? :rolleyes:
  6. Wisznu? A czym te rodzaje mapek sie roznia procz szybkosci dzialania gry? :]
  7. Potrzebna mi minimapka, na której umieszczeni mają być wrogowie, przedmioty, budynki itp. Trzeba zrobić żeby "poruszała się" ona za graczem. Pomożecie? ;) Czyli, żeby była na viewie..? :o
  8. I krew pojawi się na bohaterze :lol2: Krew pająka... Tak nie może być.. :blink: Czy naprawde nikt nie wie jak mi pomoc..? <_< Moze sie nie da.. :huh:
  9. O to mi właśnie chodziło!!! Wielkie dzięki! W ten sposób reszta kodu jest nie naruszona, a ja moge widzieć plamy krwi pod wrogiem.. :lol: Dziwna rzecz, bo przy zastosowaniu: with(npc_spider) {instance_create(self.x,self.y,obj_blood_green);} Gdy biję wroga plamy krwi pojawiają się pod każdym z nich.. Chyba trzeba użyć czegoś innego jak self.x, self,y ? Jakieś id..? <_<
  10. Ale w tym kodzie mam ustawiona walke gracza z wrogiem.. To może troche namieszać, ale spróbuję.. Nie da się zastosować jakichś szczególnych instances albo id??? :blink:
  11. Oto jak wygląda ten problem: Obiekt jest na viewie i gdy poruszam się to on się kopiuje na mapie, a powinien podążać tak samo jak np. tekst.. :sp_ike:
  12. Problem polega na tym, że jak mam obiekt, który tworze na viewie to podczas ruchu mi się on "kopiuje po mapie". Chcę zrobić panel, na którym będą dane o graczu.. Ale te obiekty nie mogą się przecieżporuszać po mapie!! Mająbyć tylko na viewie! :mellow: Co robić?
  13. Dzięki bardzo za pomoc wszystkim :thumbsup: Działa jak należy.. Szczegóły tkwią w sposobie, każdy sprawny.. :P Mam jeszcze jedno dodatkowe pytanko.. A co jeśli nie mogę umieścić akcji tworzenia instance w obiekcie, o który chodzi? Jeśli mam to np. w kodzie.. Kod należy do gracza, a trzeba mi ustawić obiekt pod wrogiem..? :huh:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...