Witam
Tworzę grę RPG i mam poważny problem otóż stworzyłem ekwipunek który jest wywoływany za pomocą kliknięcia przyscisku 'E'
GML
instance_create(x,y,ekwipunek)
po prostu wyświetla mi się objekt ekwipunek, gdy zbierzemy np. jabłko to w ekwipunku wyświetli się obiekt jabłko.
Za pomocą tego oto kodu:
GML
if bohater.jablko>0
{
instance_create(x+1,y+420,obj_jablko)
draw_sprite(jab,0,x+1,y+420)
draw_set_font(font_ekwipunek)
draw_set_color(c_black)
draw_text(x+24,y+416,''+string(bohater.jablko))
}
Tak samo jest gdy zbieramy inne przedmioty. Wszystko bardzo fajnie wygląda i poprawnie działa tyle że gdy uruchamiam ekwipunek drastycznie szybko spada FPS , spada do poziomu 2 i gra totalnie się zacina.
Wydaje mi się że dzieje się to przez Instance_Create i gdy jest tych obiektów dużo w ekwipunku to coraz szybciej spadają FPS-y. Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zatapienia funkcji Instance_Create albo jak usprawnić grę by przy włączaniu ekwipunku FPS nie spadał.