Skocz do zawartości

I am vader

Użytkownicy
  • Zawartość

    1896
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    19

Posty dodane przez I am vader


  1. Samej treści gry nie będę oceniać - prosta, krótka gra zrobiona w ramach nauki, spełnia swoje zadanie poprawnie, jednak kilka uwag do bardziej technicznych aspektów:

    1) Uploader GMClanu, Google Drive, Dropbox, albo cokolwiek innego co nie jest rakiem z pobieraniem limitowanym do 80-100 kb/s. 2005 był 14 lat temu, mamy dobre uploadery. Dzięki.

    2) Zalecam robić następne gry w 16:9 bo to całe robienie nadal w 4:3 to tak niebardzo na dzisiejsze czasy.

    3) Ogólnie też minigra na 2-3 minuty gameplayu nie powinna się odpalać w fullscreenie tylko w okienku.

    4) Mówiąc o okienku, niedorzecznie malutkie, więc proponuję w ramach następnych eksperymentów z GM'em ogarnąć jak zrobić je większe.

    • Lubię (+1) 1

  2. Z tego co pamiętam, może być niektualne, keyboard_check wymaga liter z dużej jeśli je wprowadzasz jako klawisze, czyli zamiast 'a' powinno być 'A'. vk_left powinno działać bez zarzutu. 

     

    Jeżeli nadal nie działa sprawdź czy jakoś inny kod nie zmienia Ci x


  3. Ale jeżeli samochód jest podłużny to pozycja wylotu też porusza się po elipsie. Może wartości są złe, ale niekoniecznie dlatego, że są nierówne.

     

    Edit: Wartości podaj w pikselach od origina samochodu. Zakładam że jest wycentrowany na środku, więc pewnie te wartości są nie tak.


  4. Może zainstaluj ręcznie gradle na komputerze albo zainstaluj więcej wersji androida(tych poukrywanych?)

    Alternatywnie update javy.

     

    Edit:

    Mnie nie działało instalowanie przez Android Studio więc używałem starego Android SDK Managera i wtedy działało. Możesz zawsze usunąć wszystko co Android Studio zainstalowało i instalować przez Android SDK Manager. Mogę Ci wysłać wersję SDK Managera którą mam od Threefa, u mnie rozwiązała większość problemów.


  5. Godzinę temu, Wojo napisał:

    90% aktywnych userow to stara gwardia :P

     

    To ja jestem te 10% czy 2005-2006 już się zalicza?

     

    Err, wie ktoś jak obejść poniższy problem?

    4h7wdzi5.png

     

    Znaczy poza użyciem innej przeglądarki co już zrobiłem. Ale tak na przyszłość, jak to obejść?

     

    Ogólnie mi się podoba, ma ten gmclanowy feel ale w pozytywnym sensie. Niemniej wierzę w negatywny feedback, więc poniżej moje żale:

     

     

    Edit:

    To tak:

    -Przeszkadza mi że WSAD porusza się względem postaci a nie względem ekranu. Wolałbym statyczne "W zawsze w górę"

    -Postać zacina się na ścianach, można to obejść paroma linijkami kodu bez problemu.

    -Trawa "świeci się" jak się rusza. To chyba problem odświeżania, czy jest włączony VSync?

    - Żadnej informacji na początku gry jak się steruje. Nie mogę zamknąć poniższej wiadomości bo nie wiem jakim przyciskiem:

    xst8f23w.png

     

    Edit: Dobra, nie wiem jak ale zamknąłem to okienko. Chyba że zamknęło się po czasie samo, wtedy za długo wisi taka informacja.

    -Po podniesieniu broni poruszanie zmieniło się na takie jakie chciałem(bo wcinalem enter :D), ponawiam prośbę o info jak sterować na starcie gry.

    -Zwiększ zasięg spawnowania/despawnowania obiektów bo widzę jak się drzewa pojawiają i znikają.

    w

    -Straznicy nie reaguja na obrywanie od strzal jesli jest sie poza zasiegiem, licze ze to zmienisz i dasz im aggro albo chociaz szukanie gracza gdy oberwa

     

    Więcej po kolejnym edicie.

     

    Edit2:

    -Szukając sekretów wpadłem na miliard niewidzialnych ścian. Odradzam z nich korzystać i zalecam znaleźć inny sposób zatrzymywania gracza

    -Powinieneś na środku drzewa ustawić konar który jest solidny i nie da się przez niego przejść, a korony drzew zrobić niesolidne i dać im przeźroczystość gdy stykają się z graczem lub wrogiem.

     

    Edit 3:

    -Kolo w rezydencji do mnie przez drzwi strzelał. Ten po lewej w kuchni. A bo to jest próg tylko. Drzwi są za mało widoczne.

    i98w4n0r.png

     

    Gra mi się zamknęła jak doszedłem do kółka przy łódce więc zakładam że to koniec dema. Przydałaby się jakaś wiadomość informująca że to tyle albo coś.


  6. Tworzysz ogromną ilość vertex bufferów których nie usuwasz.

    Program wywalił błąd bo stworzyłeś 2796 vertex bufferów które zajęły 1073408 KB = 1.02GB vRAM'u i zabrakło miejsca na zrobienie kolejnego o wielkości 393KB.

     

    Edit: Jeżeli nie robisz osobiście vertex bufferów, to może masz problem z za dużą ilością generowanych przez GMa, a tutaj w grę wchodzą wszelkie funkcje do rysowania, surface'y, etc. Możliwe też że włączasz tryb vertexów i zapomniałeś gdzieś wyłączyć.


  7. A spróbuj zrobić tak:

    Jeżeli nie styka się z trawą rysuj normalnie.

    Jeżeli styka się z trawą rysuj dolną część, potem trawę na pozycji obiektu z którym kolidujesz, potem górną połowę.

    Chociaż jak teraz myślę to może być z tą kolejnością operacji problem przy zetknięciu z dwoma obiektami trawy.

    Edit: Mimo zauważenia błędu w mojej logice i tak zapostowałem bo jakby zedytować ten proces myślowy którym zarzuciłem raczej znajdziesz rozwiązanie

×