Skocz do zawartości

Dexter12

Użytkownicy
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Dexter12

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Ok dziękuje bardzo :) Teraz jeszcze jedno pytanie aby nie zakładać osobnego tematu bo rozwiązanie jest pewnie banalne proste a ja znów spędzam nad tym duzo czasu. Pod eventem Global Mouse Left Pressed mam funkcje instance_create (zwykłe wystrzeliwanie pocisku). Problem polega na tym, że gdy kliknę w grze lewy przycisk to wylatują dwa obiekty zamiast jednego. Jak przytrzymuje lewy przycisk myszy to już nie strzela to w czym problem albo może jakiś pomysł jak by usunąć ten zbędny obiekt? EDIT: Dobra poradziłem sobie dość prostym kodem. GML if(distance_to_object(obj_gpo_bullet)<=3) { instance_destroy() } Dziękuje wszystkim bardzo za pomoc :)
  2. W tym przykładzie co podał Uzjel jest możliwość aby zrobić ten surface półprzezroczysty? Bo mi nie chodzi o to aby była ciemność wszędzie prócz tego miejsca gdzie są światła. Próbowałem wstawić draw_set_alpha(0.2); do rysowania i step'u mgły ale nic nie daje, może w złym miejscu to zamieszczam?
  3. Witam, to znów ja i wracam z kolejnym problemem :) Szukałem na internecie przkyładów oświetlenia do gier 2D, już nie konicznie pod kątem top-down. Jest na tej stronie jeden przykład, owszem dobrze się spisywał dopóki nie z orientowałem się, że przy poruszeniu viewem światło porusza się razem z nim. Ma ktoś może jakiś pomysł aby temu zapobiec albo może podrzucicie jakiś inny przykład który się nada na wykorzystanie do mojego przypadku ?
  4. No tak wszysko fajnie, tylko że jak w ten sam sposób dodam swoją to nie da rady :(
  5. Witam, po długiej przerwie postanowiłem wrócić do Game Maker'a. Mam sobie tam jakieś inventory na tzw. Inventory Extension i ten przykład służy mi jako baza. http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=296412 - link do tego przykładu. Są tam skrypty które mają definicje item'ów. Posiadają też serie zmiennych. Nie wiem gdzie one są zadeklarowane ale ok, lecimy dalej. Gdy ja dodam do skryptu własną zmienną wyskakuje mi błąd, że jej nie zadeklarowałem. Już szukam drugą godzinę i nie wiem gdzie te pozostałe są zadeklarowane. Mógłby mi ktoś pomóc w poszukiwaniach? Byłbym bardzo wdzięczny. //this is the information about objects. if (argument0=1){ itemname="Axe"; //name; width=2; //width in cells; height=3; //height in cells; spr=spr_axe; //inventory sprite; spr2=spr_axe_fall; //dropped animation, last frame is on ground sprite; alpha=1; //alpha. levelreq=3; //level requirement. If -1 or 0, then it can be used always. strengthreq=10; //strength requirement. If -1 or 0, then it can be used always. dexterityreq=10; //dexterity requirement. If -1 or 0, then it can be used always. minimum_damage=round(random(10)); //defense for the example, shows that slot system works.; maximum_damage=minimum_damage+round(random(20)); type="Weapon"; //type (for slot system); drop_sound=snd_large_metal_weapon; //drop sound; } Tutaj jest jedna zadeklarowana broń ze skryptu. Niektóre zmienne takie jak "levelreq" lub "minimum_damage" są zadeklarowane w objekcie gracza w Evencie Create. Ale reszta gdzie? Np. itemname, spr, spr2 ? Nie mam zielonego pojęcia bo gdy dodam swoja zmienną jak już wyżej napisałem wyskakuje mi błąd że nie są zadeklarowane.
  6. Właśnie żaden nie wyskakuje i dobrze miałeś bo coś mi tu nie pasowało. Probowałem już chyba na wszystkich znaczkach to albo wpadał pod zaparkowany samochód albo nie i wogule nie szlo go z max speedem przejechać: GML if ( car_parent.speed >= 1 ) w kolizji z samochodem Przy takim kodzie nie szło go rozjechać.
  7. On nadal umie wpasc pod zaparkowany samochód a z tym sprawdzaniem speeda to jakoś nie wychodzi bo zawsze nadal go zaparkowany samochód "rozjeżdża" :>
  8. Tutaj nie pasi mi ten kod bo jak bede siedział w samochodzie a samochód bedzie stał i człowiek go dotknie to sie zabije :/ Kod na poruszanie się przechodniów mam bardzo prosty: Event Create: GML alarm[0]+=100 Event Alarm 0: GML image_angle = direction direction = random(360) alarm[0]+= random(300) Event Step: GML image_angle = direction speed = 1.5 @Up pisałeś w tym samym czasie
  9. Dzięki działa! Tylko że kasa czasami sie tworzy tam gdzie nie trzeba :P Ale to bardzo żadko EDIT: Zeby nie zakładać nowego tematu wie ktoś jak zrobić żeby przechodzeń nie wpadał pod zaparkowany samochód?:P
  10. Dziwne jak go rozjezdzam to potem mój trup jeszcze łazi po roomie xD Nie wiem o co chodzi :/ A tak wogule to za co odpowiada to instance_change?
  11. Wszyscy pisaliśmy w tym samym czasie xD GML if( sprite_index == sprite196_e ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop03_dead ) instance_destroy() } if( sprite_index == sprite187_f ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop04_dead ) instance_destroy() } if( sprite_index == sprite188_g ) { instance_create( peop_01.x, peop_01.y, peop01_dead ) instance_destroy() } ja mam taki kod napewno to jest źle
  12. Właśnie mam na instance_create ale każdy przechodzeń to jeden obiekt i tworzy się nie na tej pozycji co trzeba
  13. Witam robię grę podobną do gta 2. Teraz ostatnio się zabrałem za zrobienie przechodniów. Tyle że mam jeden obiekt a w evencie Create mam kod który losuje sprite dla przechodnia. Teraz chciałbym aby po przejechaniu przechodnia pokazał się trup w tym samym miejscu gdzie go przejechalem i to samo z pieniędzmi. A problem jest taki że jak przejade człowieka to kasa i trup pokazuje się na innym przechodniu :/ Jak to naprawić?
  14. Przepraszam, ale mógłbyś jaśniej? Gdzie mam ten kod wkleić? Próbowałem w kolizji z playerem i kolizji z samochodem itp. i nigdzie to nadal nie działa :/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...