Skocz do zawartości

Gooman

Użytkownicy
  • Zawartość

    271
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O Gooman

  • Tytuł
    Major User
  • Urodziny 09/29/1984

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    gooman@tlen.pl
  1. Rysowanie sprita

    Jeżeli tak, to na chwilę obecną nic więcej mi nie przychodzi do głowy tak na sucho. Możesz udostępnić projekt do wglądu? Ewentualnie część z którą masz problemy ? Tak na wyobraźnie to ciężko coś wymyślić :P
  2. Rysowanie sprita

    Może instancja tego obiektu nigdy nie jest tworzona? Deaktywujesz instancje? Jeżeli tak to upewnij się czy ta jest aktywna. Może w trybie debug zobacz, czy instancja tego obiektu istnieje w ogóle?
  3. Rysowanie sprita

    @Huderlord: Dzięki za info - podejrzewałem, że tak może być, ale nie znalazłem tego w dokumentacji. A że ze mnie leń^2 to nie chciało mi się tego sprawdzać w kodzie :). @Amaterasu: Akurat wartość -1 argumentu image_index oznacza poprostu aktualną klatkę animacji :P. @Ignifil: Poza brakiem średnika w zaprezentowanym kodzie nie widzę już nic więcej co mogłoby to powodować. Najprawdopodobniej błąd leży gdzieś indziej. - Nie masz może jakichś konstrukcji warunkowych wcześniej? - Sprawdź, czy oba obiekty mają podłączone Sprite'y, lub maski (wiem, że to raczej nie to, ale warto spróbować) Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to napiszę :P
  4. Rysowanie sprita

    A przypadkiem view_xview i view_yview nie powinno być odwołaniem do tablicy o odpowiednim indeksie? NP: view_xview[0]
  5. Blokada klawisza przy pisaniu

    Ogólnie nie polecam tej metody, lepiej sprawdzić już po wpisaniu hasła, czy całość nie zawiera nielegalnych znaków i poprosić użytkownika o zmianę. Ale jeżeli chcesz blokować spację "na żywo" to mniej więcej coś takiego: Step Event: NIE używać - patrz post Utermiko :P GML if string_char_at(keyboard_string,string_length(keyboard_string)) = chr(32) { keyboard_string = string_delete(keyboard_string,string_length(keyboard_string),1); } Powyższy kod sprawdza ostatni znak wpisany w keyboard_string i jeżeli jest to spacja to go kasuje, niestety jest pewien problem. Problem polega na tym, że jeżeli użytkownik wciśnie spacje jednocześnie z innymi klawiszami na klawiaturze to najprawdopodobniej i tak ta spacja przejdzie przez to zabezpieczenie, bo program nie zdąży jej sprawdzić. Nie mam teraz czasu dociekać dlaczego tak się dzieje, może ktoś inny będzie w stanie to wyjaśnić. Lepiej byłoby po wypełnieniu całego formularza zrobić walidacje wszędzie gdzie to wymagane i wtedy poinformować użytkownika gdzie są błędy.
  6. Czy da się to skrócić?

    Już było - użyj pętli for: GML var i; light = 0; for (i=0; i<=6;i+=1) { light+=light_; } //tutaj będzie wynik :P</span>
  7. Czy da się to skrócić?

    Heh domyśliłem się :). Niestety, jeżeli chodzi o 3D w GM to nie interesuje się tym i mało o tym wiem. Wydaje mi się, że może to mieć związek z kolejnością wyświetlania, ale muszę bardziej się zagłębić w kod, żeby to sprawdzić. Dam znać jak uda mi się coś wykombinować.
  8. Czy da się to skrócić?

    Photel wydaje mi się, że za mało wiemy co chcesz osiągnąć :P. Sumowanie masz już podane, więc co się dzieje że nie wychodzi ci tak jak powinno ? PS. near to nazwa obiektu, czy zmienna przechowująca obiekt? Może spróbuj near w nawiasie dać przykładowo - (near).x, (near).y ?
  9. Zapis stringa do TXT

    Ok to wyślij a ja sprawdzę gdzie jest błąd :P Bo tak z samych skrawków to mi ciężko wydumać - jestem wzrokowcem XD
  10. Zapis stringa do TXT

    Jak się nazywa skrypt do zapisu i gdzie go uruchamiasz?
  11. Czy da się to skrócić?

    Napisałem to w pierwszym poście (PS), bo nie wiedziałem do czego ma zmienna służyć :P Jeżeli to rzeczywiście suma to przykład poprawiony.
  12. Czy da się to skrócić?

    Hmmm, To albo ja czegoś nierozumiem, albo popełniłem błąd XD. Bo z tego co wiem ta pętla powinna obliczać sumę tych elementów tablicy var_ :P. Tak jak dodałem w pierwszym poście ważne jest żebyś przed pętlą for wyzerował zmienną var_edd. Ewentualnie, jeżeli chodzi ci o skrócenie to może wykorzystać do tego ds_grid? Ta struktura ma wbudowane funkcje do wyciągania sum.
  13. Czy da się to skrócić?

    Ok, za co odpowiada zmienna var_ ? Jakie dane przechowuje?
  14. DS_LIST Jak to zastosować?

    Struktura danych typu lista ma zastosowanie w przypadku, gdy na przykład zbiór danych powinien być sortowany. Przy wykorzystaniu tablicy jednowymiarowej musiałbyś napisać funkcję sortującą, natomiast struktura danych typu lista zawiera gotową funkcję, która w teorii powinna być szybsza niż jakakolwiek napisana w GML z tego względu, że funkcja ds_list_sort() jest skompilowana. Dotyczy się to wersji GM 8.1, nie wiem natomiast jak sprawa się ma w GM:S.
  15. Czy da się to skrócić?

    Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale wynik otrzymasz po wykonaniu się pętli for. Wystarczy zapisać go w pamięci za pomocą nowej zmiennej, lub wykorzystać w inny sposób bezpośrednio po konstrukcji for. Przykladowo: GML var i; var_edd = 0; for (i=0;i<instance_number(LIGHT);i+=1) { var_edd+=var_; } draw_text(view_xview[0],view_yview[0],var_edd); Pisane z pamięci, więc mogłem coś pomieszać :P PS. Nie wiem za co odpowiada zmienna var_edd, ale jeżeli ma być wynikiem sumy to przed wykonaniem się całej pętli powinna być zerowana ;P.
×