Skocz do zawartości

Kewin

Użytkownicy
  • Postów

    56
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Odpowiedzi opublikowane przez Kewin

  1. Mam już wydaną aplikacje i chciałbym dodać do niej reklamy z AdColony. Mam też już utworzone konto na AdColony, tylko nie wiem jak to teraz wszystko poprawnie podłączyć od strony Gms2. Czy jest gdzieś dostępne rozszerzenie do AdColony na gms2?

  2. Chcialbym zrobic w swojej grze timer polegający na tym ze po ogladnieciu reklamy(reklamy sa juz w grze i dzialaja) dodaje sie do niego 15 minut czasu(w formacie 24/60/60)

    dopoki sie nie skonczy ten czas zdobywane zloto srebro itp ma byc podwójne i do tego momentu sobie z tym poradzilem problem robi sie wtedy kiedy gracz wyjdzie z gry(gra nie ma serwera wczytuje czas z urzadzenia). Zrobilem zmienna global.dataPoczatkowa i global.dataKoncowa i zapisywanie tych zmiennych dzieki czemu jesli graczowi zostanie 40 sekund, wyjdzie z gry i wroci to bedzie mial juz tylko 30 sekund po tym czasie 30 sekund bonus w postaci podwojnego zlota wylacza sie wiec dziala poprawnie, ale nie mam pomyslu jak zrobic poprawne wyswietlanie tego czasu pozostałego(w formacie 24/60/60) jesli gracz bedzie wychodzil z gry. 

     

    Cytat

    // reklama obejrzana (do testow ustawilem ze dodaje tylko 15 sekund a nie minut) 

    global.blokada = 1;

    global.seconds += 15;
    global.dataPoczatkowa = date_create_datetime(current_year, current_month, current_day, current_hour, current_minute, current_second);
    global.dataKoncowa = date_create_datetime(current_year, current_month, current_day, current_hour, current_minute, current_second + global.seconds);

    global.ms = 60

     

    Cytat

    tutaj kod do zegara

    //create

    global.minutes = 0;
    global.seconds = 0;
    global.hour = 0;
    global.ms = 60;

    //step

    global.ms -= 1;

    if global.ms = 0 
    {
        global.ms = 60;
        global.seconds -= 1;
    }

    if global.seconds = -1
    {
        global.minutes -= 1;
        global.seconds = 59;
    }

    if global.seconds >= 60
    {
        global.minutes += 1;
        global.seconds -= 60;
    }


    if global.minutes >= 60
    {
        global.hour += 1;
        global.minutes = global.minutes - 60;
    }

    if global.minutes = 0 and global.hour >= 1 and global.seconds = 0
    {
        global.hour -= 1;
        global.seconds = 59;
        global.minutes = 59;
    }

    if global.hour >= 2
    {
        global.hour = 1;
        global.minutes = 59;
        global.seconds = 59;
    }
        

    if global.minutes = 0 and global.seconds = 0 and global.hour = 0
    {
        global.minutes = 0;
        global.seconds = 0;
        global.blokada = 0;
        global.ms = 0;
    }
    //draw

    if global.hour >= 1 and global.minutes >= 10
    {
    draw_text(100, 100,string(global.hour) + ":" + string(global.minutes) + ":" + string_repeat("0", 2 - string_length(string(global.seconds))) + string(global.seconds));
    }

    if global.hour >= 1 and global.minutes < 10
    {
    draw_text(100, 100,string(global.hour) + ":" + "0" + string(global.minutes) + ":" + string_repeat("0", 2 - string_length(string(global.seconds))) + string(global.seconds));
    }

    if global.hour < 1 
    {
    draw_text(100, 100,string(global.minutes) + ":" + string_repeat("0", 2 - string_length(string(global.seconds))) + string(global.seconds));
    }

    if global.hour = 0 and global.minutes = 0 and global.seconds = 0
    {
    draw_text(100, 100,string(global.minutes) + ":" + string_repeat("0", 2 - string_length(string(global.seconds))) + string(global.seconds));
    }


      podsumowując nie wiem jak dodac odpowiednia ilosc sekund do timera  

  3. if global.ulepszenie = 49
    {
    draw_sprite_ext(spr_ulepszenie_9, 0, x, y, 0.2, 0.2, 0, 0, 0)
    instance_create_layer(x,y+400,"Instances", obj_ulepszenie_9);
    draw_text_color(x-250, y-100, "Upgrade level cost: 69", c_aqua, c_aqua, c_aqua, c_aqua, 1);
    instance_deactivate_object(obj_ulepszenie_8);
    }
    
    
    if global.ulepszenie = 50
    {
    draw_sprite_ext(spr_ulepszenie_10, 0, x, y, 0.2, 0.2, 0, 0, 0)
    instance_create_layer(x,y+400,"Instances", obj_ulepszenie_10);
    draw_text_color(x-250, y-100, "Upgrade level cost: 70", c_aqua, c_aqua, c_aqua, c_aqua, 1);
    instance_deactivate_object(obj_ulepszenie_9);
    }

    tutaj jest kod przykładowy

  4. Robię grę z dużą liczbą leveli. Mam problem z wydajnością. Wszystko jest dobrze dopóki nie zostawi sie włączonej gry na np minute, gra zaczyna strasznie zacinać a zrobienie czegokolwiek staje sie niemożliwe. Odczyty z debuggera zaczynają spadac i zagęszczają się występuje to tylko wtedy jeśli gre zostawi sie na jakis czas. Jeśli gra sie w nia caly czas wszystko chodzi płynnie. Nie mam pojęcia dlaczego sie tak dzieje proszę o pomoc bo męczę sie juz z tym czwarty dzień.

  5. 20 godzin temu, gnysek napisał:

    Generalnie nie ma różnicy czy palcem czy myszką. Proces nie jest taki trudny i dotyczy ogólnie przesuwania czegoś w grze, oczywiście piszę z głowy wiec musisz przetestować i dostroić, mogłem pomylić plusy i minusy w drugiej części:

     

    W Create tworzysz zmienne, które przetrzymują pozycje myszki i kamery gdy zaczynaliśmy przesuwanie

    
    mx = 0;
    my = 0;
    vx = 0;
    vy = 0;

    W mouse button pressed:

    
    mx = mouse_x;
    my = mouse_y;
    vx = <view_x>; // (zależnie czy GMS1 czy 2 to będzie view_x[0] albo camera_get_view_x(view_camera[0]);
    vy = <view_y>; // jak wyżej

    W mouse button down:

     

    GMS 1:

    
    view_x = vx + (mouse_x - mx);
    view_y = vy + (mouse_y - my);

    GMS2:

    
    camera_set_view_pos(view_camera[0], vx + (mouse_x - mx), vy + (mouse_y - my));

    I to wszystko. Oczywiście można próbować to jakoś upłynnić, dodać zwiększanie prędkości przesuwania itp., no ale to już jest znacznie, znacznie więcej roboty.

    No właściwie to nie działa

  6. 1 godzinę temu, LolikZabójca napisał:

    Ja nie zakładam, że nie da się. Ja tylko wiem, że osobom które nie mają odpowiedniego pomysłu na promocję, a założenie typu: "dać coś na fb ads, google adwords, trochę ad moba i innych reklam wykupię i będzie git" jest bardzo trudno wypromować grę. To trudny rynek. Powtórzę jeszcze raz - chodzi o to, by wywołać jak najwięcej emocji u jak największego grona odbiorców. W dodatku fajnie gdyby to były emocje związane z ciekawością która pcha leada do sprawdzenia produktu. Czasami da się to zrobić bez użycia nawet złotówki. Natomiast jeśli ktoś nie wie jak to robić, to na rynku gier nie pomoże mu żadna kwota(chyba, że będzie to na prawdę duża kwota, ale to nie są kwoty rzędu 10-20tyś, raczej kilka razy tyle, a i tak efekt może być porównywalny do dobrze zrobionej kampanii za grosze). Dlatego wskazałem Ci sposób myślenia. Nie ilość reklam, ani fundusze na kampanie reklamową, a to do ilu osób taka reklama dotrze i ile spośród nich zaciekawi, a nie przeleci przed oczami jak typowa reklama się liczy. Czyli generalnie na rynku gier liczy się nie konwencjonalność prowadzenia działań marketingowych. Później mnożysz efekt nastawiając się bardziej na influencerów niż klasycznych reklam(także w postaci organizacji i firm - choćby recenzentów gier czy portali o grach). To bardzo, bardzo trudny rynek. Polecałbym Ci nie lekceważyć tego. I nie chodzi o to, żebyś się poddał tylko przeprowadził dokładną analizę potencjalnych problemów w promocji i znalazł na nie rozwiązania. No i potrzebujesz osób które na prawdę wiedzą co robią jeśli chodzi o reklamę. Dodatkowym atutem gdyby sama gra też miała w swojej rozgrywce już potencjał do zrobienia szumu. Szum można robić na różne sposoby. Czymś co się sprawdza u wielu(i sięgają po to bardzo często nawet najwięksi giganci) to kontrowersyjność. Ale to nie jedyna droga. W każdym razie pamiętaj, żeby nie utopić pieniędzy w bezpłciowych reklamach, wyglądających jak każda inna i która nie wywoła w odbiorcy żadnej większej reakcji niż "niech się już skończy". I nie bój się zapłacić bardzo dużo odpowiedniej osobie która zrobi to dobrze, bo to może być kluczowy czynnik dla Twojego sukcesu. Tu też przestrzegam przed tym, że ktoś kto bierze dużo, albo jest pracownikiem dużej firmy nie koniecznie musi być najlepszy. Właściwie w marketingu unikał bym molochów. Oni działają proceduralnie, schematycznie i raczej już dawno zjadła takie duże firmy rutyna(oprócz małych wyjątków). Że nie wspomnę o tym, że potrafią brać z miejsca kolosalne stawki za coś, co nie jest tego wartę. Najlepiej poszukać jakiejś konkretnej osoby która wie co robi niż firmy. Upewnij się, że jeśli masz osobę od marketingu w teamie, to jest to to odpowiednia osoba. Jeśli chodzi o branżę gier to marketing to coś, co może okazać się kluczowe co do tego, czy Twoja gra odniesie sukces. A w marketingu nie ma przypadków. Są tylko związki przyczynowo-skutkowe i kreatywność + psychologia + socjologia + znajomość nowoczesnych + nieszablonowych metod docierania do klienta. Ty potrzebujesz kogoś kto ogarnia to wszystko. To nie jest branża jak większość. Choć pieniądze w stosunku do włożonej pracy potrafią być dużo, dużo większe niż w większości branż. Zakładam oczywiście, że masz na prawdę przełomowy i ciekawy gameplay, bo jak planujesz kolejną indie platformówkę, która ma przyciągać "klimatem" to prawdopodobnie może Ci się nawet ta inwestycja nie zwrócić mimo najlepszego marketingu i lepiej zainwestować w co innego.

    Dzięki za radę, mocno się rozpisałeś, jakby co nie tworzę platformówki. Podsumowując gra może być najlepsza ale jeśli nie jest dobrze zareklamowana to nic z tego nie będzie. Reklama to połowa sukcesu. Gdyby to było proste to by każdy dorabiał się milionów, a żeby zarobić miliony musi wyjść wszystko idealnie czyli m.in. gameplay i reklama.

  7. 37 minut temu, LolikZabójca napisał:

    @Konrad-GM w takim razie poczytaj czym są stsrtupy, a zrozumiesz, że Ci na prawdę dobrzy graficy wolą procent. Lepiej mieć udziały z dużych zysków niż jednorazowy, nie zbyt wygórowany zastrzyk gotówki. Dodatkowe obowiązki dla udziałowca to standardowa praktyka.

    @Kewin wybacz, ale wydaję mi się, że może Ci nie wyjść. Popełniasz podstawowy błąd zakładając, że promocja zależy od kwoty włożonej w reklamę. Mając do dyspozycji zaledwie 10tyś musisz mieć pomysł na na prawdę fajną promocje. Nawet gdybyś miał te pół miliona na promocję to i tak jeśli zrobisz ją na zasadzie "dużo włożę w reklamę to na pewno wyjdzie" to mogłoby nie wyjść. Promocja gier jest trudna. Jest mnóstwo twórców na rynku którzy mają duże kwoty na reklamę. Trzeba działać nie konwencjonalnie. Można zrobić lepszą reklamę mając do dyspozycji 2-3tyś niż 20-30tyś jeśli będziesz kreatywny i będziesz miał doświadczenie w tworzeniu szumu wokół Twojego "dziecka". Tradycyjne reklamy w przypadku gier mają bardzo, bardzo niewielką skuteczność. Dlatego wielu doświadczonych twórców gier sobie z tym nie radzi. Tutaj potrzebny jest ktoś, kto dobrze ogarnia promocję na rynku gier. Duże firmy pokroju EA mogą sobie pozwolić by robić to byle jak. Ty nie. Jeśli zrobisz to w ten sposób, że będziesz pompował coraz większe kwoty, zamiast zastanowić się jak robić to z głową, to podejrzewam, że możesz mieć małe szanse. 

    Pamiętaj, że musisz dotrzeć do świadomości jak największej ilości potencjalnych odbiorców i to jest Twój cel. Za to Twoim celem nie jest wykupienie jak największej ilości reklam. 

    Moja reklama będzie dobra gdyż w moim zespole są osoby które wiedzą jak zareklamować grę z tym problemu, napewno nie będzie tak jak piszesz że będę pakował bezmyślnie pieniędzy, chciałbym tak jak każdy jak najwięcej zarobić najmniej inwestując. Powtórzę to kolejny raz, w każdej inwestycji jest ryzyko porażki i jestem tego świadomy, ale jakbym z góry tak jak ty założył że mi się nie uda to nawet bym nie próbował i bym się nie przekonał. Jak pierwsza gra się nie uda, to wyciągnę z tego lekcje i wypuszczę kolejną grę dużo lepszą. Zgodzę się z tobą że muszę dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Będzie strona internetowa, strona na Facebooku i ogólnie reklamy gry będą prawie wszędzie, a do ilu osób dam radę dotrzeć zobaczę, ciężko mi powiedzieć do ilu dam radę, bo to moja pierwszy duży projekt. Premiera gry ma być za parę miesięcy i wtedy się okaże.

  8. 5 godzin temu, gnysek napisał:

    Masz, firma która na giełdzie dostała chyba ponad 2 miliony złotych, robiła wielkie MMO Edengrad, mozesz poczytać różne rzeczy o nich na wp, money, bankierze i ogólnie niby profeska.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HuckleberryGames.Minglers
     

    100+ pobrań gry :D Toż to jest żal. I na pewno wpakowali w promocję trochę grosza, a tu nic.

     

    Także ja bym na za wiele nie liczył.

     

    Jak powiedział kiedyś TeeGee - dobrze, jak pierwsza gra sprzed się w 1000 kopii :D Jak będzie dobra, druga sprzeda się lepiej :)

    Dlatego nie robię gry MMO bo ich jest pełno. Moja gra na pewno osiągnie sukces. Będzie ta gra na androida więc ma duże szanse na sukces. Ale nie dadałem tego tematu po to żeby dyskutować o tym czy moja gra osiągnie sukces. Chciałem się dowiedzieć trochę o grafice i na razie odpowiedzi mnie nie zadawalają więc wynajmę profesjonalnego grafika. Zawsze każdy mi mówił przy otwieraniu firmy że nie mam szans na sukces i że mam nie nastawiać się na duże zyski, ale ja jakoś się dorobiłem, a oni nie. Więc tym razem też nie zrezygnuję bo uważam że z tego będę miał duże pieniądze.

  9. Jestem pewien sukcesu, gra nie będzie się źle sprzedawać bo będzie darmowa, będę zarabiać na reklamach i mikropłatnościach. Kto nie zainstaluje rozbudowanej gry z realistyczną grafiką zajmującą mało miejsca. Myślę że milion pobrań na luzie będzie ;) ale tak już pisałem jest ryzyko porażki ale jestem dobrej myśli i robię wszystko według planu.

  10. 25 minut temu, LolikZabójca napisał:

    Często umawia się na procent, bo mniej trzeba inwestować na start i w razie czego mniej ryzykujesz(nie wtopisz pieniędzy włożonych w grafika). Jeśli jesteś pewien sukcesu i masz hajs na inwestycje to może i lepiej ci robić samemu. Pamiętaj jednak, że grafik mógłby potem też Ci pomagać w obsłudze klienta, reklamach itp. Dzięki temu też możesz wziąć sobie urlop, bo wtedy Twój wspólnik się zajmie wszystkim pod Twoją nie obecność. Wszystko ma swoje wady i zalety. A co do zysków nie bądź taki pewien. Gry trzeba umieć promować. Nie jest to jakieś mega trudne, ale jeśli zrobisz to tak jak większość developerów to praktycznie nie wykonalne. Musisz być kreatywny i wiedzieć co robić(jak robić zamieszanie wokół produktu za jak najmniejsze fundusze bądź za darmo).

    Na reklame gry mam zaplanowany budżet w wysokości 10000zł. Mam nadzieję że tyle wystarczy ale jeśli nie to jestem w stanie przeznaczyć dużo więcej pieniędzy, ale należy pamiętać że jest takie ryzyko że mogę stracić te pieniądze i jestem tego świadomy. Z tego co słyszałem to większość grafików chce z góry pieniądze. Wolę mu dać teraz ok. 5k a później miliony mieć tylko dla mnie szczególnie że mam środki na wypuszczenie gry. Uważam że warto zaryzykować kilkadziesiąt tysięcy dla milionów. Jeśli podejdzie się do tematu poważnie to zysk jest pewny.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...