Witam, mam mały problem z instancjami.
Mianowicie tworzę prostą gierkę, w krórej skryp losuje i tworzy przeciwników
/// FUNKCJA createMonster(x, y, hp)
var xx = argument0
var yy = argument1;
var hp = argument2;
newMonster = instance_create_layer(xx, yy, "Arena", oMonster); // oMonster to objekt, w którym przechowuje wszystkich przeciwników (130)
newMonster.image_index = irandom_range(0, 130); // losowanie spośród 130 przeciwników
newMonster.hp = hp;
/// oMonster - STEP
with(instance_nearest(mouse_x, mouse_y, oMonster){ // Musiałem tego użyć, żeby poruszał się objekt, którego klikam
if(mouse_check_button_pressed(vk_left) && collision_ponit(mouse_x, mouse_y, oMonster, true, false)){
animuj = true;
}
}
/// oMonster - DRAW
if(animuj){
y += swith; // na starcie swith=1
if(y >= 110){ swith = -1; }
else if(y <= 100){ swith = 1; }
}
no i teraz w oMonster mam, że jak kliknę na niego myszką, to zaczyna sie pętla która "animuje", zmienia położenie góra->dół->góra i chcę, aby po kliknięciu kolejnego przeciwnika (oMonster), ten poprzedni przestał się poruszać.
EDIT: Pisałem z pamięci, także jeśli znajdzie się w kodzie jakaś literówka, to nieważne - kod w GMS2 działa, tylko brakuje mi pomysłu (albo pora taka) jak zrobić to o czym pisałem.
Możliwe, że jak jutro na spokojnie usiądę, to znajdzie się rozwiązanie, ale fajnie by było, aby ktoś się tutaj udzielił - lepiej mieć kilka rozwiązań niż żadnego