Skocz do zawartości

doctor

Użytkownicy
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O doctor

  • Tytuł
    Chicken
  1. Techniczne sprawy muzyki do gier

    Możesz zawsze wrzucać na Jamendo Co do formatów - nagrywaj i zapisuj w FLAC, a jak ktoś kupi to dopasuje do siebie. Kodek Opus jest w teorii najlepszy (ze stratnych), ale jak mówię - jak ci Gej Mejker nie obsłuży to trzeba konwertować, a z FLAC w teorii najlepsza jakość.
  2. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    W dokumentacji jest też info, że można odpalić protokół GIT, chociaż faktycznie nie o to chodziło. Sprawdzę. Jakieś tam znalazłem i skompilowałem, ale prawda taka, że nie wiem czy jest jak w oryginale (funkcja może działać niepoprawnie mimo tego, że się kompiluje). Ciekawe czy masz jakiś cel czy po prostu mile wspominasz Jajogejs
  3. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    To nie fair, pobite gary! Część działa, część nie. Niestety GMowcy nie wiedzą do czego służy protokół git ani jak pisać gry i powstają gry z wbudowanymi DLLkami Nie róbcie tego. Ogólnie wolę i tak portować projekty zamknięte na otwarte. No i oczywiście jest moja gra, ale dość prosta (chyba najtrudniejszym kodem jest u mnie Data structures XD)
  4. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    Jasne, ale mówię o błędach w runnerach, a nie interfejsie Chociaż P O T Ę Ż N Y Mark robił wszystko i to za 20 dolarów xD
  5. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    Możliwe. Po tym jak Jajogejs rozwiązywali problemy GM:S1.4 nie zamierzam kupować dwójki
  6. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    @gnysek GMS jest jak Windows - szpieguje. Część osób tego nie lubi A ogólnie oba mają swoje plusy i minusy jak pisałem. Oczywiście mówimy o programie do tworzenia gier dla dzieci.
  7. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    No tak "Ej, chcę, by Wasze gry przetrwały i może były rozwijane" - Cisza "Enigma-dev" - DOPIERDOLIMY MUUUU xd Nie no, ale jak ktoś ma jeszcze stare kody źródłowe i chce się nimi podzielić na licencjach Open Source (tutaj możecie wybrać jaką, byle zgodną z DFSG) to piszcie xd Chyba, że wszystko teraz na Discord siedzi
  8. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    @gnysek Nie ma znaczenia czy łatwo coś sportować na Enigmę, skoro jest kompatybilny z Game Makerem. Ogólnie zauważyłem dwa bugi kiedy pisałem grę, z czego jeden znany (mówię o 1.4), czyli: - Simple effects nie działają na HTML5 - Zmiana rozdzielczości nie działała poprawnie w runnerze Ubuntu jeśli była ona zmieniana przez kod gry I ten drugi błąd zgłosiłem i został olany. W kodzie gry miałem takie coś, że na start "obj_init" sprawdzał rozdzielczość monitora użytkownika i uruchamiał na pełnym ekranie grę odpowiednio wyliczając sobie wartości. I w wersji na Ubuntu o ile wartości były poprawne, to zmiana nie działała. Nie jestem tutaj od decydowania czy Enigma lepsza czy GMS, bo oba mają swoje zalety i wady. Na przykład zaletą GMSa może być to, że wspomaga odchudzanie czy jeśli masz agresywną żonę - poprawia krążenie. Mi tam bardziej zależy na tym, by ktoś np. jak kiedyś napisał grę i porzucił (by np. zająć się innym projektem), a gra jest fajna to można ją udostępnić światu na licencji Open Source. Mi przeniesienie Occulta z GMS1.4 na Enigmę zajęło z 20 minut. Chyba z 3 funkcje trzeba było inaczej napisać, ale zdaję sobie sprawę, że to może być znacznie trudniejsze w przypadku bardziej skomplikowanych projektów.
  9. Enigma + Portowanie REAKTYWACJA

    Kiedy Was będą bić dildami serwery Microsoftu, ja będę grał w SuperTuksa To akurat nie problem, coraz więcej funkcji działa na Enigmie, a reszta to szukanie odpowiednika I załatali te błędy? Wątpię. Zresztą śmiesznie by było gdyby załatali w 2.0, a nie chcieli w 1.4 jak było wsparcie
  10. No elo Jako, że minęło sporo czasu od mojego siedzenia tutaj, a Game Maker Studio niestety nie umarło (xD) to może czas reaktywować projekt portowania testowych Waszych projektów na Enigma-dev. Fajnie jeśli projekt, który wrzucacie możecie dać na Open Source w całości, założę Githuba i będę umieszczał takie projekty (ZSRR motzno). Tak tylko przypomnę, że Enigma-dev to projekt mający na celu stworzenie otwartoźródłowej wersji Game Makera. Na razie projekty można kompilować oficjalnie na Windowsa, MacOS, Linuksa i FreeBSD; nieoficjalnie na Androida. Z powodu swojego podejścia kod jako tako powinien działać wszędzie poprawnie (co w przypadku GMS1.4 nie było oczywiste), a że jest Open Source (zamiast GMS, który ładował swoją turbo bibliotekę) możecie portować gry nie tylko w okół innych platform, ale też innych architektur sprzętowych (np. możecie przenieść grę na Raspberry Pi czy innego PinePhone). ___ Jeśli projekt nie jest skomplikowany, a nie macie praw do grafik (czy coś) to mogę spróbować dopasować je z OpenGameArt. Warto mniej więcej zdawać sobie sprawę z przenośności kodu - jeśli używa np. DLLek (już chyba niepraktykowane, ale jednak) to ciężko takie coś przenieść Nie wiem czy jest obsługa standardu plików z GMS2, ale ze wcześniejszych na pewno jest, więc można "uwolnić" stare gry jeśli nie rozwijacie ich czy coś Lista licencji. https://wiki.debian.org/DFSGLicenses No i jak macie pytania to śmiało xD
  11. Hmm, ciekawe. Po prostu muszę jakoś to ogarnąć, a nie byłem pewien czy z poziomu GMa to możliwe. Tak więc tragedii z nim nie ma Poza cenami xd Fervi
  12. Bążur Panie i Panowie Taki se problem wymyśliłem. Otóż powiedzmy, że robię grę w HTML5, do której trzeba się autoryzować. Jednak nie można się autoryzować (w tym przypadku) z poziomu gry, a trzeba z poziomu strony (w Personal HomePage). Pytanie czy gra w HTML5 może jakoś pobrać ciastka, localstorage (lub inny system) dane i zapisać sobie jako zmienną? Fervi
  13. [GMS1.4] Przeglądarki

    Bo nie łączę się ze swoją stroną, a z czyjąś stroną, ktora działa jak OAuth2. Jak już bym miał te dane to http_request i reszta bez problemu, ale bez zdobycia access_token (który jest udostępniany po przejściu procedury logowania) to nie ma opcji chyba Fervi
  14. Witam, tak się zastanawiam czy są takie funkcje: 1) Czy jest możliwość, że "na grze" odpali się przeglądarka i zrobienie operacji zapisze zmienne GET do gry? [musi być niestety cała sekwencja, więc nie mogę po tym Asynchu] 2) Jeśli (potencjalnie tak) to czy taka przeglądarka się wyłączy jak otrzymany HTML będzie miał jakiś ciąg znaków 3) Czy GMS2.0 (hipotetycznie) w wersji Web ma już opcję komunikacji z serwerami WWW? Fervi
  15. [Linugz] Enigmowanie gier

    > czy gms czasem nie ma ide na ubuntu? Nie. Chyba ciągle nie, bo też nie śledzę bardzo informacji, chociaż oficjalnie ma mieć w przyszłości. Natomiast co do wersji uniksowej (czy może zakładam Linuksowej i Macowej). Jeśli patrzymy pod względem konkurencji to lepiej więcej niż mniej. Szczególnie, że to byłby bezpośredni konkurent, wręcz w jakimś stopniu klon, więc ktoś mógłby się w 5 minut przesiąść i kontynuować prace. Co do normalnych pieniędzy - projekt ma szanse stać się potentatem na rynku paróweczkowym game makerowym w Polsce Ja jestem zbyt małą płotką, podrzucam błędy jakie znajdę i jakoś interes się kręci. Jak chcą chłopaki rozwijać to mogę ich pobłogosławić - chociażby ze względu, że nie sprzedają braci na dzielni Fervi
×