Skocz do zawartości

carollo

Użytkownicy
  • Zawartość

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O carollo

  • Tytuł
    Chicken

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  1. Tura #48

    zrobioną grę należy wrzucić na up'a i zawiadomić (na PW) Dark Maximiala? Dobrze? P.S. Trudny temat... :jezor: Dobrze, że tyle czasu jest...
  2. Tura #48

    Hmmm... myślałem, że będzie temat Halloween, ale wtedy było by za prosto =) Po krótszym namyśle - "mam pomysła"! Dobra zabieram się za tworzenie... może w końcu mi się uda?
  3. View_angle w pltformówce i grawitacja

    chodzi mi o kąty proste... (zapomniałem napisać :rolleyes: ) wtedy robiłem chyba coś w takim stylu: GML if keyboard_check(ord('A')) { view_angle += 90; gravity_direction -= 90; } To był kod na obracanie viewem, i jeszcze coś takiego: GML if gravity_direction = -90 {gravity_direction = 270} else if gravity_direction = 360 {gravity_direction = 0} aby po pewnym czasie gravity_direction nie wynosiło 450 :jezor: niestety nie działa(ło) //usunąłem ten kod przecież
  4. Witam Otóż chcę zrobić view_angle w grze platformowej (pamietam, że był taki przykład, ale w widoku z góry). I tak, żeby grawitacja była zawsze w dół obracanego viewa. Np. grawitacja jest w dół, a po obrocie viewa grawitacja nadal jest w dół (tylko, że w dół viewa) Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście. Ja napisałem już taki jeden kod, lecz na początku nie działał view_angle, później po obrocie albo grawitacja była nadal w tą samą stronę, albo postać się zacinała. :crying: Niestety kod był taki do ..., że go wywaliłem. Nawet poprawienie go nic by nie zdziałało (muszę napisać wszystko od początku) :sp_ike: Z góry dzięki :thumbsup:
  5. "Change sprite" w kodzie

    Więc tak. Zrobiłem dwa obiekty. Pierwszy miał depth 0 i rysował ramkę, drugi depth -10000 i rysował text. Zadziałało. Głębokie THX wszystkim! :thumbsup: Na mój gust temat można zamknąć, więc zamykam!
  6. "Change sprite" w kodzie

    którego obiektu? :blink: obiektu rysującego sprity? Obydwa drawy są w jednym obiekcie :jezor: EDIT: Hmm.. chciałem sprawdzić, lecz nawet swojej gry przetestować nie mogę :jezor: staje na 'preparing sounds', chociaż nie mam żadnego dźwięku :jezor:
  7. "Change sprite" w kodzie

    nic nie działa PS. Rysowałem sprity (przy użyciu draw_sprite()) a nie obiekty :jezor:
  8. "Change sprite" w kodzie

    Dlaczego na to nie wpadłem? :blink: To było takie łatwe... thx PS. Kurde, tekst ukrywa się pod sprite'ami! Wie ktoś jak to zmienić? Może jest coś jak zmiana warstwy rysowania tekstu i spritów?
  9. "Change sprite" w kodzie

    znowu źle. chciałem najpierw zrobić draw_sprite(), a później usunąć sprite'a, którego przed chwilą narysowałem np. aby narysować ramkę, a później (żeby nie przeszkadzała w grze) ją usunąć, zniszczyć, zmazać, tylko po to, żeby później znowu ją narysować, usunąć itd. PS. Nie mogłem się przez tyle czasu odezwać gdyż nie miałem dostępu do Internetu, srry :rolleyes:
  10. "Change sprite" w kodzie

    @Marek.S A jak zrobić, żeby ten sprite zniknął? Na początku użyłem tego, ale zmieniłem na ceil. Teraz zmieniam na round.
  11. "Change sprite" w kodzie

    zadziałało. Najpierw użyłem GML max( 0, random(rownanie)); lecz nic nie dało. Lecz później wstukałem GML max( 0, ceil(rownanie)); i zamiast na ekranie pokazywać się wynik 23,768 pokazywało samo 23, tylko szkoda, że nie przybliża tego jak powinno być w matematyce (24). Ale tak też może być (gracz i tak nie wie, jaka była liczba :twisted: ). Wiem, że moje pytania są coraz dziwniejsze :unsure: ale, jak zrobić, że by np. jak zrobić draw_sprite() (czy jakoś tak, muszę sprawdzić :jezor: ) to po jakiejś akcji (np. po przesunięciu myszki nad inne pole) pokazywał się inny sprajt od tego teraźniejszego? (może jest to proste jak drut, ale, no cóż... :unsure: ). Nie wiem ile jeszcze razy będę dziękował :jezor: ale i tak: "z góry dziękuję za pomoc" :rolleyes:
  12. "Change sprite" w kodzie

    Nie, chodziło mi o liczbę z ułamkiem (a gdzie ja mam to wpisać tak właściwie? :jezor: )
  13. "Change sprite" w kodzie

    Dziękuję, bardzo mi pomogliście. A teraz, żeby nie zakładać kolejnego tematu, jak zrobić, aby wynik równania był zawsze liczbą naturalną, nawet jeżeli normalnie byłby liczbą całkowitą. Dziękuję jeszcze raz.
  14. Witam :thumbsup: Jak mogę zrobić Change sprite tyle że w GML? Z góry dziękuję. :jezor:
  15. Tworzenie gry na PSX

    Jak w opisie. Jak zamienić format gry .exe na .psx? Proszę o odpowiedzi i linki do programów. Z góry dzięki
×