Skocz do zawartości

maly158

Użytkownicy
  • Postów

    99
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Treść opublikowana przez maly158

  1. Witam Mam następujący problem - jak już napisałem w temacie - dotyczy on precyzji sterowania z klawiatury w grach skompilowanych na platformę UWP. objawia się to w taki sposób jakby klawiatura działała z opóźnieniem - ten sam kod skompilowany na platformę Windows Desktop czy HTML5 działa poprawie. Testowałem to na dwóch różnych komputerach z Windows 10 i jest tak samo. Projekty, nad którymi teraz pracuje to zręcznościówki, więc precyzja sterowania jest istotna. Czy może ktoś z Was miał podobny problem ? Z góry dzięki za pomoc
  2. Pytasz o przypadek z normalną kolizją czy collision_line ?
  3. Mój mechanizm strzelania uwzględnia wysokość lotu pocisku (Z) i w zwykłej kolizji działa mi wszystko świetnie ale pocisk jest za wolny - jak zwiększyłem jego speed to dzieje się to co opisywałem wcześniej.
  4. Z collision_line mam podobny problem jak ze zwykłą kolizją, a mianowicie zdarza się dość często, że pocisk po prostu przelatuje przez wroga, tyle że w zwykłej kolizji wiem w czy jest problem - speed pocisku (jeżeli speed pocisku jest większy niż suma średnic pocisku i wroga to pocisk od czasu do czasu pocisk przeleci przez wroga ponieważ pocisk przemieszcza się skokowo, a nie punkt po punkcie). Natomiast dlaczego tak się dzieje w collision_line - nie mam zielonego pojęcie. Znalazłem na forum kilka rozwiązań z collision_line, ale wszystkie działają tak samo.
  5. Witam Chciałbym wykorzystać w moim FPSie strzelanie bez generowania obiektu "pocisk" - przerobiłem już chyba wszystkie warianty rozwiązań z pociskiem ( zwykła kolizja i collision_line ), w każdym razie to nie to czego potrzebuję. A teraz konkretnie - czy da się zrobić taki system strzelania do przeciwników , aby polegał na sprawdzeniu położenia obiektu "wróg" względem celownika na ekranie (celownik np. krzyżyk na środku ekranu) + klik LPM ?? Z góry dzięki za pomoc.
  6. Jeżeli bardzo mocno upierasz sie przy Linuxie to polecam mimo wszytko Ubuntu, u minie działało bardzo dobrze. Ja korzystałem z następujęcego rozwiązania: na VirtualBoxie zailstalowałem Windowsa z GM:S i zamapowanym udziałem z Linuxa (do wymiany plików między systemami) , a do testowania i uruchamiania gier - Wine. Wszystko działało ok. ,a przy okazji miałem dostępne 2 systemy. Teraz używam Windows 8.1 Pro - bo taką licencję dostałem z nowym lapkiem.
  7. Witam Mam mały problem. Postanowiłem potestować export do Windows 8 (Native) i Windows 8 (Javascript), więc zaopatrzyłem się w potrzebne SDK (czyli Visual Sudio 11 i Windows 8 SDK) oraz uzyskałem i zainstalowałem wymagany certyfikat developera. W GM:S wszystko wygląda ok, ale podczas kompilacji (uruchominia gry) pojawia się okno z komunikatem "Error: Your app was launched during the build phase" , co wydaje mi się bzdurą ponieważ nie była uruchomiona żadna inna kopia kompilowanej aplikacji. Natomiast podczas exportu do binarki w oknie kompilatora pojawia mi się komunikat o tym, że mój certyfikat główny pochodzi od dostawcy, który nie należy do zaufanych i w tym miejscu kompilacja zostaje przerwana. Natomiast podczas exportu do Javascript w oknie kompilatora mam taki komunikat: " error MSB4019: Nie mo?na odnale?? zaimportowanego projektu "C:\Program Files (x86)\MSBuild\Microsoft\VisualStudio\v11.0\JavaScript\Microsoft.VisualStudio.WJProject.Default.props". Upewnij si?, ?e ?cie?ka w deklaracji <Import> jest poprawna oraz ?e plik istnieje na dysku." Czy ktoś miał może podobny problem ?? Jeśli tak to proszę o pomoc - mam wrażenie, że gdzięś popełniłem błąd, ale nie mogę go teraz znaleźć. Z góry dzięki za pomoc.
  8. Przepraszam - to było ostatni raz, obiecuję, że się poprawie. :) Wszystko działa - zamykam temat.
  9. Nie, to nie jest zmiana ceny - to jest zmniejszenie funkcjonalności. P.S. Jest odpowiedź z Yoyo. Mam mój eksport do Mac'a z powrotem - z niewyjaśnionych przyczyn zniknął on z mojej licencji, ale został już dodany i po ponownym wprowadzeniu klucza licencji do GM'a ma być ok. Wieczorem sprawdzę i dam znać. Muszę przyznać rację osobą, które twierdziły , że zmiana pakietu eksportów w GM:S Pro dotyczy tylko nowy zakupów licencji na ten produkt.
  10. Mam tylko jeden klucz - ten który otrzymałem przy zakupie.
  11. A u mnie po ostatnim ostatniej aktualizacji: - bez połączenia z netem - błąd ustawień eksportu do Mac OS - przy połączeniu z netem - informacja o konieczności dokupienia eksportu na Mac'a. Ja swojego GM:S Pro kupiłem w październiku 2012. Zgłosiłem ten problem na Helpdesk w Yoyo , ale na chwilę obecną brak odpowiedzi.
  12. Nie mówimy tu o zmianie ceny tylko o tym co wchodziło w skład wersji Pro 2 lata temu, a co jest teraz. A teraz w GM:S Pro nie ma eksportu na Mac OS.
  13. Tak , mam właśnie wersję Pro.
  14. Panowie i Panie ! Kiedy 2 lata temu rozpoczęła się sprzedaż GameMaker Studio, Yoyogames oferowało wersję Pro z następującymi eksportami : - Windows - Mac OS - Mobile - (możliwość testowania). Więc dlaczego teraz posiadacze GM:S Pro mają dopłacać za eksport na Mac OS 99,99$ ?? Dla minie to wygląda na oszustwo lub na próbę wyłudzenia - jak kto woli. CO WY NA TO ??? https://yoyogames.com/news/117
  15. maly158

    Warlocks

    Super grafika, moje klimaty.
  16. GML d3d_set_projection(x,y+100,-100,x+100,y+100,0,0,0,1); Wartość zmiennej z masz ujemną. Daj tak: GML d3d_set_projection(x,y+100,100,x+100,y+100,0,0,0,1);
  17. Będę ogromnie wdzięczny za każdą pomoc. :thumbsup:
  18. Witam !! Mam pytanko : czy jest jakaś alternatywa dla "tablicy najlepszych wyników" ?? - bo klocka w GMS już nie ma. Czy możecie mi coś doradzić ?? Z góry dzięki za pomoc .
  19. Myślę , że już wiem co wybrać. Dzieki wszystkim za rady - GM:Studio Pro wydaje się jedynym rozsądmym wyborem, tym bardziej , że można kupić upgrade z GM 8.1 do GM:S Pro na 50 $. Jak by ktoś pytał dlaczego GM:S Pro - Gnysek mnie namówił.
  20. Dzięki za Wasze opinie , ale gdybym jednak się uparł na zakup GM: Studio to którą wersję polecicie ? Czy w wersji Standard dam radę zrobić wszestko to co w GM 8.1 (gry w 3D również) ?
  21. Witam ! Mam mały dylemat i potrzebna mi opinia fachowców ( profesjonalistów ) w dziedzinie "GM". Do rzeczy. Tworzenie gier to w moim przypadku hobby. Jestem obecnie użytkownikiem GM 8.1, ale po ściągnięciu GM:Studio Free zacząłem się zastanawiać nad zakupem wersji bez ograniczeń co do zasobów, ponieważ nowe możliwości i funkcje zachęcają. Oto moje pytania : 1. którą wersje GM: Studio wybrać, aby mięć funkcjonalny odpowiednik GM 8.1 ?? 2. Czy istnieje konwerter z gmk na gmx ?? 3. Czy może jednak zostać przy tradycyjnym GM 8.1 ??
  22. Byłbym ogromnie wdzięczny bo już nie wiele zostało mi do skończenia gry nad którą teraz pracuje, a nie chcę robić płaskich postaci wrogów. Z góry dzięki za pomoc. EDIT: Sprawdziłem twoje rozwiązanie działa tak samo jak to z tutoriala - jest ok. jeżeli rosowana jest ściana (d3d_draw_wall), ale przy rysowaniu drył typu stożek (d3d_draw_cone), walec (d3d_draw_cylinder) itp. jest czapa tzn wróg nie odwraca się.
  23. Temat cały czas otwarty - czy mogę liczyć na czyjąś pomoc ????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...