Skocz do zawartości

nowy_user

Użytkownicy
  • Postów

    235
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Treść opublikowana przez nowy_user

  1. Wydaje mi się, że adam trochę przesadza. Co do loga, to może i owszem jakiś lifting by się przydał, ale sama stronka wygląda ładnie.
  2. Czy ja wiem, w przypadku GMclanu chyba Facebook aż tak bardzo nie wpłynął na ilość postów i aktywnych userów, ponieważ ruch nie przeniósł się jakoś szczególnie na naszą grupę FB. Bardziej bym powiedział, że to Discord mocno obniżył aktywność tutaj. Chociaż, to też jest kwestia sporna. Przecież w latach 2005- 2007 gdzie aktywność na forum również była bardzo duża, to wielu gmclanowiczów miało siebie na wzajem w swoich kontaktach na Gadu-Gadu, pisało się godzinami z różnymi userami, a i to nie przeszkadzało w tym, żeby umieszczać nowe posty i tematy na forum. Moim zdaniem główną przyczyną tego, że kiedyś forum prosperowało lepiej niż teraz jest to, że w latach 2005-2010, czyli w okresie świetności GMclanu mieliśmy po prostu mega szczęście co do wysokiej jakości użytkowników, którzy dołączyli i rozwijali unikatową kulturę GMclanu. To sprawiało, że aż chciało się tu przychodzić. Tymon, Marmot, Firemark, Pietrus Pan, Patrysław i Davidsu, Maximal, Choosen, Borek, Sly itd. wszyscy pojawili się mniej więcej w tym samym okresie. Nie można oczekiwać, że taka złota generacja będzie się pojawiać cyklicznie co 5-10 lat.
  3. Dzięki @Ranmus za przybliżenie pradziejów Gmclanu. Jedyna rzecz co do której nie masz pewności: to myślę, że ja mogę to rozjaśnić. Ze źródeł, które ja posiadam, to protoplastą ideii GMa w naszym kraju był Woock (jeszcze pod nickiem Tower). To właśnie Tower był pierwszą osobą w Polsce, która pobrała GMa. Następnie pokazał GMa Nickman'owi77, który to już później stworzył stronę. Technicznie więc, autorem Game Maker Site jest Nickman77, ale gdyby nie Tower, to Nickman prawdopodobnie nie usłyszałby o Gamemakerze. Stąd też, ja oraz inni Gmclanowi konserwatyści uznajemy, że to właśnie Tower jest praojcem GMa w Polsce. Gdy wspominamy o różnych stronach poświęconych GMowi w Polsce, to warto wspomnieć również o GMXXL (gmxxl.ovh.org). Strona powstała jakoś tak w pierwszym kwartale 2006. Niestety nie mam screenów, ale portal był całkiem nieźle zarządzany. Twórcą strony był znany nam wszystkim Pieter, który miał już dość autorytarnych rządów ówczesnych adminów (w tamtych czasach admini nie przepadali za demokracją ) i postanowił stworzyć konkurencyjną stronę, bardziej przyjazną dla użytkowników. Jego celem było zwerbowanie najbardziej prominentnych użytkowników GMclanu do siebie, ale pomimo usilnych starań, żadnego usera z górnej półki nie przekonał. Strona po pół roku upadła, pod koniec jej istnienia chłopaki chcieli się nawet przyłączyć i zrobić fuzję, ale admini gmclanu, chyba wkurzeni na całą akcję, nie wyrazili na to zgody.
  4. No w sumie, jest to jakiś pomysł, zastosuję i zobaczę w profilerze, jakie będzie zużycie pamięci. 200 kropek to może i pikuś dla dzisiejszego komputera, natomiast ja też tworzę z myślą o mobile, więc tu muszę być szczególnie ostrożny jeśli chodzi o performance. Dzięki za pomoc
  5. No właśnie też tak na początku myślałem, ale tak jak pisałem w pierwszym poście, ale gdy oznaczymy path "curved" to linia nie przechodzi przez wyznaczone punkty, tylko obok nich (nie wiem czy to traktować jako bug GMa czy taki był zamył). interpolacją Catmulla-Roma wydaje się tutaj lepiej pasować, ale niestety w internecie są tylko skrypty dla pythona oraz C++. Easingi, które zaproponował Gnysek też by zdały egzamin, tylko tutaj musiałbym rysować krzywą jako zbiór małych kropek obawiam się, że to pochłaniałoby sporo pam ięci, bo jeśli wykres miałby szerokość 200 px to krzywa miałaby ponad 200 rysowanych kropek.
  6. Cześć chłopaki, chciałbym zrobić ładnie wyglądający wykres liniowy. Aby stworzyć zwykły wykres ( bez zaokrągleń) stworzyłem sobie pętle for, która zazznacza punkty na wykresie ( x i y), a następnie łączy je liniamy rysowanymi przez zapętloną funkcję draw_line. Problem w tym, że taki wykres wygląda nieestetycznie, ponieważ linia załamuje się w kanciasty sposób, coś w stylu: Ja natomiast chciałbym, aby linia była bardziej płynna, zaokrąglona. I teraz tak, myślałem o tym, abyt zasotoswać krzywą beizera, po prostu wstawiając i rysując Path z punktami wykresu z zaznaczoną opcją Smooth curve ( bo jak się domyślam, w takiej sytuacji gm stosuje krzywą beizera). Natomiast tu jest jeden problem. Linia nie przechodzi dokładnie przez punkty wykresu, przez co wykres jest przekłamany: Pytane: Jak narysować płynny, zaokrąglony wykres, aby przechodził on dokładnie przez wyznaczone punky?
  7. Z tego co kojarzę, to możesz robić wciąż w gms1.4 robić apki i eksportować je na androida, ale po prostu nie wrzucisz ich na sklep GooglePlay. Jeśli znasz rynek gier i aplikacji mobilnych, to pewnie wiesz, że dystrybucja idzie głównie przez Google Play i AppStore. Ciężko będzie Ci namówić potencjalnych klientów, aby zapłacili i pobrali twoją apkę bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Będą się obawiać o wirusy itd. Chociaż jak produkt jest dobry, to i klient może wykonać niestandardową akcję. Tak jak pisałem, poczekaj chwilę, zaniedługo będą promocje. Może uda się wyhaczyć na black friday GMS2+eksport Mobile za ok 1000 zł lub mniej. Jak resseler sprzedaje za 15 euro to już raczej nie ma sensu, lepiej poczytaj w tym czasie manuala, a jak koniecznie chcesz już wypróbować gml-a w praktyce to możesz sobie pokodzić tutaj: https://yal.cc/r/gml/ p.s. ja korzystam z 1.4 ale głównie do html5, tu ten eksport działa znośnie (tzn jest zabugowany ostro, ale z tego co mi wiadomo to w gms2:html5 nie poprawili tych bugów, więc nie ma potrzeby przesiadki na gms2). Do wersji PC korzytsam z gms2, a eksport mobile może kupię, zobaczymy w jakiej cenie będą w nadchodzących promocjach: jak 50% to raczej wezmę, jak 25% to się zastanowię.
  8. Dokładnie, tak jak piszą chłopaki, nie da się oficjalnie kupić klucza do gms1.4. Można od kogoś odkupić - jeśli ktoś nie wykorzystał. Na necie jest jednak sporo miejsc z ofertami resellerów, więc to nie powinien być problem. Inną opcją jest po prostu wypróbowanie triala. Jak ci się spodoba, to akurat za ok miesiąc będą pewnie promocje, więc kupuisz gma za mniejsze pieniądze. Polecam jednak trochę cierpliwości, bo jak kupisz teraz, to za miesiąc będziesz żałować, że nie poczekałeś, a zaoszczędziłbyś jakieś 200 - 400 zł. ( w zależności od eksportów, które zamierzasz kupić)
  9. Dokładnie, też mi się wydaje, że nie ma automatycznych backupów w gms2 ( przynajmniej nie jest to domyślnie ustawione). Przykro mi to słyszeć Mastodont - to co Cię spotkało jest na maksa frustrujące. Mnie korzystanie z gms nauczyło jednego - backupy to konieczność, nawet nie musi być github, po prostu możesz wrzucać co jakiś czas projekt na google drive'a. A i btw. to niepolecam bawić się GMem w pracy. Człowiek cały czas się martwi, czy szef nie looknie w monitor i przez to można niestety popełnić jakiś błąd, nadpisać sobie niechcący projekt , itp itd. Ja bym próbował na twoim miejscu napisać do oficjalnego supportu, może będą w stanie Ci powiedzieć jak przywrócić do życia uszkodzony projekt.
  10. Ja korzystam zarówno z 1.4 jak i 2 ( w 1.4 bardziej podoba mi się sprite editor oraz IDE ) . Jeśli chodzi tworzenie gier na widowsa oraz gry webowe to wersja 1.4 wciąż działa. Natomiast co do eksportów mobilnych, no to niestety, tak jak pisał Threef, tu jedynym wyjściem jest przejście na gms2. Jesli masz możliwość kupienia 1.4 za kilka dolców to kup, pobaw się tym kilka tygodni, naucz podstaw języka itd. , a na black friday albo święta bożego narodzenia kupisz sobie gms2 - wtedy będą promocję, obstawiam rabat pomiędzy 25 a 50 % .
  11. nowy_user

    Almora Darkosen

    @Borek , nawet o tym nie myśl, czekamy jeszcze na ukończenie Alien Territory, dopiero wtedy będziesz mógł udać się na wieczny spoczynek
  12. nowy_user

    Almora Darkosen

    Pisałem już na Discordzie, ale napiszę jeszcze tutaj: Wielkie gratulacje Borek. To że wytrwałeś i dotrzymałeś słowa - skończyłeś projekt i to o tak wysokiej jakości, jest czymś niesamowitym. Obyś zarobił mnóstwo hajsu i mógł przez następne lata odcinać kupony z kolejnych eksportów, tak jak robi to TeeGee Tacy developerzy jak Ty, sprawiają, że jestem dumny, że jestem częścią społeczności GMClanu. Twoja praca nad Almorą to wzór dyscypliny, uporu i konsekwencji. Już niejeden użytkownik gmclanu wątpił, że Almora Darkosen kiedykolwiek powstanie, ale Ty postawiłeś na swoim. Brawo!
  13. nowy_user

    The Tenants

    Gierka wygląda fajnie, ciekawy pomysł. Powiew oryginalności. Zastanawia mnie tylko, co powoduje tak horrendalne wymagania sprzętowe przy takiej kwadratowej grafice? Czy to kwestia optymalizacji, czy to po prostu typowe dla Unity?
  14. nowy_user

    Cinders

    Czy możemy liczyć wkrótce na jakiś raport sprzedaży gry na konsolach? Ciekaw jestem, czy całe przedsięwzięcie się zwróci, biorąc pod uwagę bardzo wysokie ceny GMowych eksportów na konsole oraz DevKity.
  15. Swoją drogą Gmclan w ogóle wymaga odświeżenia, jest mnóstwo zakładek, które są rzadko kiedy klikane. Np. GMCzat - wątpie, aby ktoś tam zaglądał od czasu wprowadzenia Discorda, no może tylko Ci najstarsi użytkownicy jak Ranma, Sly, Choosen, Woock siedzą sobie tam z dala od innych i przypominają sobie stare, dobre czasy. Natomiast reszta userów - w ogóle tego nie klika, ta zakładka jest do wywalenia. Ogólnie jest za dużo tekstu, zbyt dużo opcji, jak ktoś nowy przychodzi, to może mieć poczucie przeładowania, zwłaszcza jak korzysta z telefonu. Tu by trzeba było popracować nad UI. Może zróbmy jakiś konkurs na nowe UI dla Gmclanu, gdzie będzie można wysyłać swoje projekty, a wygrany zgarnie np. roczną licencje na konsole dla GMS2 ? Teraz są promocje, więc wiele by to nie kosztowało, a może ktoś by stworzył świeży design, który nadałby nowe oblicze naszemu ulubionemu portalowi.
  16. nowy_user

    wspólna gra

    No chyba, że zmienimy nieco plan i robimy wspólnymi siłami grę planszową? Mam pomysł na szachy 2.
  17. nowy_user

    wspólna gra

    Słuchajcie, wpadł mi pomysł do głowy, może zlećmy to jakiemuś software house'owi? Przecież zanim wszyscy nauczymy się metodologii Scrum czy Agile, zanim zaczniemy pisać w jednym standardzie kodu, wyznaczymy scope prac itd. to miną wieki. Serio, szybciej ( i pewnie koniec końców taniej) pójdzie jak zatrudnimy profesjonalny software house. Przynajmniej nie będzie trzeba po godzinach siedzieć i klepać kod. Tym bardziej, że ostatnio pogoda coraz lepsza i mało komu chce się siedzieć przed kompem w wolnym czasie.
  18. No owszem, może to trochę rzutować na FPSy, ale zakładając że gracze będą uruchamiali grę na normalnym sprzęcie z lat 2015 - 2020, a nie na pegasusie z bazaru z lat 80' to wszystko powinno być ok.
  19. Nieprawda, ja często zaglądam na telefonie, nawet wtedy gdy nie mam otwartego GameMakera. Choćby po to, żeby zobaczyć newsy, nowe shouty itd.
  20. Forum jest ok, ale strona główna - to trzeba mieć sokoli wzrok, żeby coś przeczytać. Tematy w rubryce "Nowości z forum" są bardzo słabo widoczne, trzeba przybliżyć, żeby coś przeczytać. Można odnieść wrażenie, że responsywność Gmclanu polega po prostu na pomniejszeniu wersji na PC.
  21. Cześć chłopaki, czy mamy w planach stworzenie wersji mobilnej GMClanu? Ciężko korzysta się ze stronki na telefonie, wszystko jest takie małe..
  22. nowy_user

    wspólna gra

    No nie wiem, lepiej zrobić to porządnie, żeby nie było sytuacji, że za pół roku stwierdzimy, że olewamy temat, i wpakujemy w to sporo czasu i pieniędzy i nic z tego nie wyjdzie. Na pewno potrzebujemy Jakiegoś PMa, który będzie tym zarządzał, ale też tworzył wizję produktu itd. Przydałaby się też osoba z zacięciem biznesowym, która będzie ogarnięta w temacie najnowszych trendów, żebyśmy się nie wpakowali w jakiś gatunek gry, który jest mało popularny. Przydałby się też jakiś analityk danych. No i osoba do relacji z inwestorami lub do crowdfundingu jakiś business developer czy też marketingowiec . Jeśli się już za to bierzemy, to zróbmy to porządnie, inaczej to strata czasu.
  23. nowy_user

    wspólna gra

    Dokładnie, dodam też, że aby to wszystko miało ręce i nogi powinniśmy mieć PMa, który zarządza całym projektem, ustawia backlog, tworzy roadmapę itd, do tego, cały projekt powinien być przeprowadzana w metodyce SCRUM, więc każdy członek projektu powinien się najpierw zapoznać co to jest. Powinniśmy się spotykać na video callach raz na dwa tygodnie, omawiać bieżący sprint itd. Trzeba będzie założyć konto na JIRA, żeby to jakoś ogarnąć. Być może trzeba będzie zatrudnić Scrum Mastera - pytanie, kto za to zapłaci. Kolejna sprawa, testerzy. To też są kolejne koszty. Jak widać, nie bez przyczyny sofware housy każą swoim klientom płacić jak za zboże, bo stworzenie produktu cyfrowego, czy to gra czy apka to coś więcej niż tylko klepanie kodu.
  24. nowy_user

    wspólna gra

    Jak dla mnie to brzmi jak nieźle zakręcona gra, która mogłaby zarobić niezłą kasę na steamie, zwłaszcza, że będą tam cycki. Lepiej od razu ustalić jak dzielimy się kasą, żeby potem nie było problemów. Nie chciałbym, żeby powtórzyła się historia, którą dobrze znamy z "Przygód Pana Pacia". Wyciągnijmy lekcję i nie popełniajmy tych samych błędów.
  25. nowy_user

    wspólna gra

    uu to GMS2 obsługuje GITa? czemu nikt nic o tym nie mówił?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...