Skocz do zawartości

dolaran

Użytkownicy
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia dolaran

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Cześć Od wczoraj przeszukuję różne strony poświęcone GM ale na żadnej nie znalazłem przykładu jednoczenie ze światłem i z cieniami. Wszędzie jest to samo jak jest bardzo fajnie zrobiony przykład ze światłem to brak cieni. Może znacie taki przykład gdzie jest światło i cienie w jednym? W dziale przykłady jest całkiem fajny przykład z światłem ale za to nie ma tam cieni https://gmclan.org/index.php?pliki=4 może ktoś już dorobił do niego cienie? Z góry dzieki :thumbsup:
  2. Mokrad Zadaj sobie pytanie co chcesz zrobić? Jeżeli nie potrafisz sobie na nie odpowiedzieć to znaczy, że potrzeba ci więcej praktyki i przykładów. Na początek zacznij robić nawet nie gierki tylko proste działania np. odbijanie piłki, przemieszczanie się obiektów, znikanie obiektów, programuj ruch obiektów itd. Ściągnij sobie kilka przykładów (gierek) z Internetu i się pobaw w przerabianie ich i analizę (dlaczego to tak działa a nie inaczej co autor przykładu zrobił, że ten obiekt robi tak a nie inaczej itd.). Ja sam tak zaczynałem oszczędziło mi to wiele niepotrzebnych pytań na forum a co ważniejsze zrobienie tego co chcę zajmuje mi o wiele mniej czasu. Masz tu przerobiony przykład znajdź w nim obiekt o nazwie kalkulator i zobacz co ja tam zrobiłem i jak to działa. https://gmclan.org/up1167_12_MSP.html
  3. Masz tu jest dobry przykład na to co chcesz zrobić http://www.gmclan.org/uploader/1167/MSP.gm6
  4. Taki format jaki napisał Jaklub czyli PCM Wystarczy w google wpisać PCM konwerter
  5. Zrobiłem nowy projekt by to sprawdzić i działa moim problemem jest to, że gdy obi. ściana nie jest na solid to działa a jak jest na solid już nie działa. A ja w moim projekcie potrzebuje by ściana była na solid. I jeszcze jedno nie w każdym miejscu pocisk zagłębia się całkowicie w ścianie widać to na przykładzie zaznaczyłem te miejsce czerwonym x. Lewy przycisk myszy strzał https://gmclan.org/uploader/1167/przyklad.gmk
  6. rzeczywiście skasowałem ")" i już nie ma error ale mimo to nie działa może tego nie da się zrobić w GM ale ja mam za mało wiedzy na temat by stwierdzić :unsure:
  7. error https://gmclan.org/uploader/1167/Screenshot...06___16_33_.jpg nie działa różnią się wielkością
  8. Zrobiłbym tak ale nie mogę to mi zepsuje całą grę musze mieć „b” na 0,0 a „a” na 6, 6 Za bardzo nie wiem o co chodzi z tą maską?
  9. Zrobiłem w obu obiektach arigin 0 0 i nie działa W następnej próbie zrobiłem tak jak Marek.S napisał i też nie działa
  10. Sprawdziłem i nadal to samo zatrzymuje się na zewnątrz obiektu „b”
  11. ok rozumiem, że w obiekcie "a" tylko w jaki Event?
  12. Na szybko zrobiłem w Paint jak to ma wyglądać. 1 przykład jest zły bo obiekt zatrzymał się przed obiektem. 2 jest poprawny bo obiekt "a" jest w obiekcie "b" i tak samo 3 Tu jest link do przykładu https://gmclan.org/uploader/1167/bez_tytu_u.jpg Może źle się wyraziłem w pierwszym poście bo generalnie chodzi mi o to by obiekt wszedł do drugiego w całości i się zatrzymał nie koniecznie do samego środka. Sorry za duble zapędziłem się.
  13. dzieki za bardzo szybkie odpowiedzi sprawdze to i dam odpowiedz Jest opcja edytuj, nie trzeba pisać postów w odstępie 2 minut. Złamanie regulaminu - doublepost. Warn+1 gnysek
  14. jak to przed obiektem? - stkają się obiekt ma ustawioną jakaś maskę? - oiekt b jest jako solid obiekt a jest o wiele mniejszy od b czy obiekt "b" to kółko z pustym środkiem? jest pełen, obiekt b jest kwadratem w obiekt a- ma Event, kolizja z b Action, Move Fixet, Stop, Relative
  15. Witam Potrzebuje pomocy w pewnej sprawie. Mam dwa obiekty „a” i „b” obiekt „a” jest wystrzeliwany w kierunku obiektu „b” i w czasie kolizji chcę aby obiekt „a” zatrzymał się w wewnątrz obiektu „b” jak mam to zrobić. Do dam, że zwykła kolizja z kodem stop daje zły efekt bo obiekt „a” zatrzymuje się przed obiektem „b”. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...