Skocz do zawartości

ToxicMan

Użytkownicy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Treść opublikowana przez ToxicMan

  1. Origin jest dobrze ustawiony. Ten kwadrat ma być częścią interfejsu (kiedyś nie będzie kwadratem ale teraz to nie istotne) Po prostu stworzyłem obiekt wybrałem mu sprite i w step napisałem ten kod, nie mam pojęcia jak by można to inaczej rozwiązać.A ten efekt jest tylko w przypadku poruszenia view'a
  2. Witam, mam problem, stworzyłem obiekt z takim kodem: y =view_yview x =view_xview chciałbym żeby obiekt zawsze był w lewym górnym rogu jednak obiekt tak jakby podąża a nie jest przyklejony do view'a co daje nieestetyczny efekt, ktoś wie jak temu zaradzić ?
  3. Po 2 godzinach kombinowania jak to naprawić, naprawiłem! zrobiłem to tak: w objekcie ustawiającym tury: GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 //ustawiene ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1a == 1) { global.tura1 = 0; instance_create(x,y,przdo2); } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 //ustawienie ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2a == 1) { global.tura2 = 0; instance_create(x,y,przdo1); } w obj przdo1 zrobiłem alarm ktury po 1 milisekundzie robi to: GML global.tura1a=1 global.tura1r=1 global.tura2a=0 global.tura2r=0 puki co działa , temat do zamknięcia
  4. GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 //ustawiene ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1a == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; global.tura1a = 0; global.tura2a = 1; } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 //ustawienie ruchu } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2a == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; global.tura1a = 1; global.tura2a = 0; } teraz obj1 i obj2 dostają ture na raz co jest nie tak? wg mnie się wszystko zgadza a jednak nie działa
  5. jak to napisać w jednym obj bo jeśli tak to nie działa GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura1r == 1) { global.tura1r = 0; global.tura2r = 1; } if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) and (global.tura2r == 1) { global.tura1r = 1; global.tura2r = 0; }
  6. może podam więcej kodu obj1 są takie kody: GML if(global.tura1>=1){ if(keyboard_check_pressed(vk_left)){ x-=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_right)){ x+=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_up)){ y-=96 global.tura1-=1 } if(keyboard_check_pressed(vk_down)){ y+=96 global.tura1-=1 } } i GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura1=0 global.tura1r=0 global.tura2r=1 } w obj2 to samo ale z pozmienanymi ,,tura'' chcę aby obiekt mógł ruszyć się max 2 razy (ale żeby mógł też 0) a po naciśnięciu spacji obj2 mógł to zrobić
  7. ale to ma działać w 2 strony czyli jak tura2r wynosi 0 to też się stanie
  8. chodzi o to że to też powinno działać gdy tura1r wynosi 0
  9. Chcę aby tura1r wynosiła 1 a po naciśnięciu spacji tura2r wynosiła 1 a tura 1r się zerowała i żeby to nie robiło się w kułko
  10. Nie mam pojęcia co nie działa, global.tura2r nie zmienia się na 1 tu jest kod z obj1: GML if global.tura1r=1{ global.tura1r=0 global.tura1=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura1=0 global.tura1r=0 global.tura2r=1 } a tu z obj2: GML if global.tura2r=1{ global.tura2r=0 global.tura2=2 } if (keyboard_check_pressed(vk_space)) { global.tura2r=0 global.tura2=0 global.tura1r=1 } global.tura1r jest tak rozwiązane ponieważ na global.tura1 będzie nałożone trochę ,,if'' Następnym razem używaj tagów [ gml ] - Threef
  11. Jak w temacie, nie wiem jak zrobić zapisanie samych zmiennych globalnych
  12. Bardzo dziękuje teraz działa, temat do zamknięcia
  13. if (global.tura1>=1) { if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=96 { global.tura1-=1 } if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=96 { global.tura1-=1 } if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=96 { global.tura1-=1 } if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=96 { global.tura1-=1 } } dalej nie działa
  14. Co jest nie tak z tym kodem (postać nie skacze o 96 pikseli) pracuję na Gamemaker:Studio if global.tura1>=1 { { if keyboard_check_pressed(vk_left)x-=96 global.tura1-=1 } { if keyboard_check_pressed(vk_right) x+=96 global.tura1-=1 } { if keyboard_check_pressed(vk_up)y-=96 global.tura1-=1 } { if keyboard_check_pressed(vk_down) y+=96 global.tura1-=1 } } global.tura1 jest równa 2 (z innego obiektu) Przy okazji jaki jest kod na zmianę sprite?
  15. Dzięki za szybką pomoc, o to mi chodziło. Temat do zamknięcia
  16. Witam, Jak w temacie mam problem z direction , chciałbym ustawić by obiekt obracał się tylko on 0 do 180 stopni. Aktualnie kod wygląda tak: direction=point_direction(x,y,celowniko.x,celowniko.y); image_angle=direction
×
×
  • Dodaj nową pozycję...