Skocz do zawartości

Drag0nPL

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Drag0nPL

  • Urodziny 27.10.1995

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia Drag0nPL

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam, jak w temacie. Chodzi o to że mam obrazek nieregularnego kształtu jak granice państwa. Drugi obrazek jest kwadratem. Chciałbym nałożyć kwadratowy obrazek na nieregularny, tak aby kwadrat nie wystawał poza kontury nieregularnego obrazka. Normalnie użył bym blendmode z bm_subtract ale w HTML5 to nie działa. Jest inny sposób?
  2. ok, znalazłem coś takiego napisze swój kod i wkleje tutaj jak skończe żeby ludzie z podobnymi problemami mieli jakas pomoc, prosze jeszcze nie zamykac tematu
  3. nie bardzo wiem od czego mam zacząć, te światła i cienie, mógłby ktoś wyjaśnić jak działają shadery tylko podstawy, jakie dane sie podaje. przydał by się też przykład, ucze się tak że przerabiam gotowy przykład, bawie się danymi, sprawdzam co i jak działa i za co odpowiada i z tą wiedzą jestem w stanie sam od podstaw napisać odpowiedni kod Wiem że taki temat jak shadery juz pewnie był ale mi chodzi o mój konkretny przypadek, o pomysł w jaki sposób użyć go do mojej gry dzięki Konrad-GM, jak to rozkminie to może coś z tego być nie zauważyłem tej opcji Dester, następnym razem użyje [ gml][ /gml] chociaż nie wiem dlaczego niektore bbcode nie działa u mnie poprawnie jak np spoiler czy wspomniany gml
  4. Już raz mi pomogliście za co wam dziękuje ale znowu od kilku godzin stoję w kropce. Za pomocą surface stworzylem oswietlenie, wyglada to tak: Przed Po Podłoga to obiekt, ściany są czarne tak jak tło, na tym obrazku zmieniłem tło na szare szare tło Chciałbym uzyskać mniej więcej taki efekt latarki jak na tym zedytowanym zrzucie. Efekt Chodzi o to aby światło padające od gracza zatrzymywało się częściowo lub całkowicie na ścianie ale zupełnie nie wiem jak sie za to zabrać. Interesuje mnie każdy pomysł na edycję mojego kodu lub stworzenie nowego kodu. meczylem sie z koliziami, surfaceami, liniami, move_... itd, od godziny nie mam zupełnie żadnego pomysłu. Prześlę troche kodu: obj_sciana to zwykły object bez kodu, posiada jedynie zwykły czarny sprite obj_podloga tak samo Za światło odpowiada obj_hud Create: surf=surface_create(1920,1080); setl=20; Step: ccc=make_color_rgb(setl,setl,setl+10); color=merge_color(ccc,c_white,2) //tworzymy mieszanke kolor�w surface_set_target(surf)//w�aczmy tryb rysowania po surface draw_clear(color) // czy�cimy surfaca draw_set_blend_mode(bm_subtract) // ustawaimy blend mode "odwrocenie koloru" //swiatlo wokol gracza playerx=obj_gracz.x-view_xview; playery=obj_gracz.y-view_yview; //swiatlo wokol gracza draw_circle_color(playerx,playery,200,c_white,c_black,0) //swiatlo latarki Tak wyglada sprite swiatla latarki if obj_gracz.eqlight==1 and obj_gracz.light==1 { draw_sprite_ext(spr_latarka_light,0,playerx,playery,1,1,obj_gracz.image_angle,c_ white,1); } //swiatlo wystrzalu if obj_gracz_rece.strzal_light==1 { obj_gracz_rece.strzal_light=0 draw_sprite_ext(spr_strzal_light,0,playerx,playery,2,2,obj_gracz.image_angle,c_w hite,1); } draw_set_blend_mode(bm_normal) //ustawiamy normalny tryb blendingu... surface_reset_target()// konczymy tryb rysowania Draw: draw_set_blend_mode(bm_subtract)//ponownie odwracamy kolory draw_surface(surf,view_xview,view_yview)//rysujemy surfaca draw_set_blend_mode(bm_normal)//i ustawiamy normalny blending xD; Jeśli ktos da rade, pomóżcie Z Góry Dzięki
  5. Udało mi się to ogarnąć. Dzięki find_value znajduje socket i moge wyslac wiadomosc zwrotna, dziękuje wam za pomoc :) Temat do zamknięcia
  6. Z tą listą i danymi sobie poradze, chodzi mi tylko o ten socket, jesli gracz polaczy sie z serverem, skąd server ma wiedzieć dokąd wysłać wiadomość żeby dotarła do gracza. Skąd mam wziąść ten socket. rozumiem ze to wyglada tak: Server:: tworze buffer tworze socket tworze server ( network_create_server ) Klient:: tworze buffer tworze socket łącze z serverem( network_connect ) Server::Networking:: Uzywam: a=ds_map_find_value(async_load,'type'); //sprawdzam typ polaczenia i przypisuje go do zmiennej a if a==network_type_connect //jesli gracz dołączył do servera to... { zeruje buffer dodaje dane do buforu np. buffer_write(buf,buffer_string,'przesylane dane'); wysylam bufer uzywajac network_send_packet(!!!PROBLEM!!!,buf,buffer_tell(buf)); tutaj w miejscu PROBLEM nie wiem skąd mam wziasc socket z tworzeniem list i innymi graczami sobie poradze tylko nie wiem jak wyslac wiadomosc z servera do klienta gdy klient połączy się z serverem oraz pozniej gdy server otrzymuje dane i rozsyla je do innych graczy } tzn. tak w skrócie tak, mam problem z socketem, mozesz napisac jak sprawdzic jaki socket ma klient ktory dolaczyl do servera
  7. Witam, mam problem z przesyłaniem buforu i z samym połączeniem. Stworzyłem 2 programy server i klient W serverze stworzyłem socket o nazwie soc stworzylem server o nazwie serv stworzyłem bufor o nazwie buf W kliencie stworzyłem socket o nazwie soc stworzyłem bufor o nazwie buf łącze sie z serverem i wszystko pieknie tyle ze moge wysyłać bufor tylko do servera. W żaden sposób nie mogę wysłać żadnej wiadomości z servera do klienta. zależy mi aby w grze moglo grac nawet do 4 osob. Moje pytanie to: Co mam zrobić aby gracz 1 lub kolejny dołączający do servera mogł otrzymac informacje np, o innych graczach, kto wykonuje ruch itp. próbowałem robić cos takiego ze klient łączy się z serverem a server z klientem ale osoby które posiadają router nie mogą się połączyć więc to odpada. z góry dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...