Skocz do zawartości

Maenardil

Użytkownicy
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

467 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Maenardil

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. 1. Gra może jest nietypowa, ale nie jest skomplikowana. Starałem się wszystko opisać, funkcje i sposób gry (pomoc jest dostępna w grze). Jeśli ktoś czegoś nie rozumie, jak działa, to po to jest ten temat żeby pytać. Tylko wówczas pytanie musi być konkretne. 2. Gra nie jest mała, ale jak powiedział Ranmus "Jak się usunie grafikę i dźwieki, to dopiero zajmie mało miejsca!" Gra ma muzykę w mp3, sporo grafik i filmiki. Następna produkcja będzie miała lepszy współczynnik jakości do rozmiaru. 3. Czekamy na pierwszą osobę, która przejdzie Lost Legacy.
  2. Mufu Team przedstawia Lost Legacy: Utracone Dziedzictwo Kodowanie, projekt gry Maenardil Grafika, muzyka Lynar (Pierwszy screen to NIE kryptoreklama innej gry z tego forum!) Zdecydowaliśmy się nieco urozmaicić rozgrywkę, gdyż założenia Pacmana wydały nam się trochę nudnawe. Zamiast zjadać kulki, zjadamy wyspy. Pomóż kapitanowi Pacmanowi zdobyć archipelag! Do tego, jak widać na screenach, wzbogaciliśmy grę o elementy shoot'em up i RPG. Włożyliśmy sporo wysiłku, żeby gra była jak trzeba, ale bez wątpienia pozostały jakieś (drobne?) błędy. Przejście gry zajmuje około trzech godzin, z pewnością można ją przejść 2-3 razy zanim się znudzi. Oprawa multimedialna, sądzę, usprawiedliwa jej wielkość. Archiwum z grą ma bowiem prawie 46 MB. W imieniu Mufu Team dziękuję wszystkim betatesterom (szczególnie Maciejowi i Marcinowi) i życzę miłego grania. Ściągnij Edit: Istotnie, było dwa razy "http://". Poprawiłem.
  3. Dokumentacja, ale bez "PL". Dodawanie literek miałoby sens, jakby na stronie była też po angielsku, wówczas precyzujemy - tutaj macie po angielsku, a tutaj po polsku. "dokumentacja" może od biedy być, ale nie zgadzam się, że "help" czy "manual" należy unikać, bo to angielskie zwroty. Strona główna "Game Maker Clan" (już sam tytuł nie ma ani jednego słowa po polsku) roi się do anglicyzmów: on-line, download, uploader, FAQ. Dokumentacja czego? "Dokumentacja PL" to brzmi jakby była to dokumentacja tajemniczego PeLa. Moim zdaniem najlepiej by było "Game Maker HELP" skoro już i tak jest "Game Maker FAQ", zachowujemy wówczas spójność. Mae
  4. Matthew (^_^), powinieneś się zastanowić, jakie przełożenie na grę będą mieć statystyki. W Cyberpunku jest cecha "Empatia", która okresla, ile cyberwszczepów postać może mieć. W grach, gdzie jest magia pojawia się rzecz jasna współczynnik mana. A bardziej szczegółowo: jeśli w grze bohater macha mieczem automatycznie,to warto dodać atrybut "szybkość". Jeśli natomiast machanie zależy od szybkości klikania myszką, to taki współczynnik jest zbędny. Atrybuty powinny odzwierciedlać rozgrywkę, a co najważniejsze każdy z nich powinien być tak samo ważny. Np. szybkość, siła i wytrzymałość - jeśli siła będzie wykorzystywana tylko do ustalenia ilości noszonych rzeczy, to gracze nie będą wydawać punktów doświadczenia na nią. Ważne jest też coś innego - różne ścieżki rozwoju. Dobrze by było, jakby się dało rozwijać np. mocno zwinność, a siłę tylko trochę, wówczas otrzymujemy postać atakującą szybko, ale z małymi obrażeniami. Jak ktoś lubi chodzące czołgi,to może z kolei zmarginalizować szybkość. I przy takim podejściu trzeba zwrócić uwagę, czy wysokopoziomowa postać szybka, ale słaba w walce sprawdza się podobnie jak postać wolna, ale silna na tym samym poziomie rozwoju.
  5. Netykieta? Dziecko, Tobie brakuje elementarnej kindersztuby, a ośmielasz się pouczać innych? Co to za określenia "przygłupie"? LittleFish ciągle kogoś wyzywa i obraża, a nie widzę, żeby ponosił konsekwencje swojego zachowania. Czuję się zmuszony wyrazić swoją dezaprobatę.
  6. Ale to nie jest RTP, przecież używałem RPG Maker i specjalnie wybrałem inne niż RTP. Każdy gada, że "są lepsze" i że te są "nieorignalne", ale jakoś nie widziałem w żadnej grze w Game Maker takiej grafiki! Jeden projekt Thief ma tile sety i tez z RPG Maker wzięte. Dziwne, że też autor nie znalazł lepszych, od których podobno sieć aż pęka w szwach. Tłumaczę jak komu dobremu, że szukałem długo grafiki i nie znalazłem nic lepszego. Są ładne tilesety, ale np. w zbyt dużej rozdzielczości, albo bitów na kolor więcej i się gryzą ze spirte'ami i moją grafiką. A lepiej, żeby pasowało, niż żeby tło było hiper super, a na tym ni w pięć ni w dziewięć postacie. Wtedy też byłby lament i głupie rady "poszukaj lepiej". Bardzo wątpię, żeby ktokolwiek znalazł a) 3 x 3 sprite'y jednostek B) 8 sprite'ów potworków, wszystko w czterech kierunkach chodzenia plus animacje zadawania ciosu c) tile z których da się złożyć różnorodne mapy (górki, las, równina), które pasują do wyżej wymienionych sprite'ów. Na dobrą sprawę tylko zasoby to RPG Maker są na tyle rozbudowane, że można coś sobie skompletować, plus Charas.Ex, który jakoś tam pozwala sprite'y zrobić. I jeszcze jedno. To co dla was jest opatrzone i nudne, wcale nie musi być takie dla innych, na to chyba nie bierzecie poprawki. Ktokolwiek kto nie miał styczności z RPG Maker ani Game Maker nie będzie miał takich zastrzeżeń jak Wy. A i na tym forum są osoby, które nia mają wieloletniego doświadczenia w robieniu gier i im taka grafika się podoba. Ani LittleFish, ani BP nie mają zastrzeżeń do "Zegarmistrza Światła", kóry jest w intro, a ktoś to słucha muzyki od razu by powiedział "Ale Mae, ten kawałek to wywal, daj coś oryginalnego, na sieci jest sporo stron z midi." Na gry z lepszą (a przynajmniej bardziej własną) grafiką jeszcze przyjdzie czas, cierpliwości. Na razie musiałem rozeznać się w GM.
  7. O, to już teraz nie "lepiej poszukać", ale "odrobina inwencji". A nadal wydaje Ci się, że tilesety są eRTePowe? Co to znaczy słowo "dizajn", a zwłaszcza "dizajn map"? Wyjaśnij mi, LittleFish, czemu tak jest, że ludzie ripują lub przerabiają w pocie czoła tilesety, umieszczają na www, ba!, powstają wielkie archiwa grafik, skoro kiedy ktoś z nich skorzysta pojawia się malkontent, który kręci nosem, że "nieoryginalne"? A co do braku oryginalności - to jaki element jeszcze zwrócił Twoją uwagę jako nieautorski? Hint: chodzi o midi. Dziwne, że tego nie krytykujesz. Dzięki za ofertę pomocy, ale jesteś drugą od końca osobą (z tego forum), którą bym poprosił o pomoc w czymkolwiek. Tym niemniej dziękuję za poświęcenie mojej grze uwagi. Mae
  8. Bugi są, bo testuję dopiero, myślałem, że to jasne? Raczej dałem grę, bo po samych screenach niewiele widać. Proporcje, "ogólne wykonanie techniczne" to kwestia gustu. Jednak jeden zarzut czuję się zmuszony odeprzeć. Postacie robiłem przy użyciu Charas.EX, obrazki broni są wyripowane, więc też nie mogą być z RTP, natomiast tilesety i pare innych grafik znalazłem na sieci po kilku dniach szukania. Albo tygodniu, nie liczyłem. I tutaj mnie uraziles mocno, bo przejrzałem chyba pół internetu w poszukiwaniu tile setów, z których byłbym zadowolony. Może najnowsze edycje RPG Tsukuru mają jakieś grafiki podobne do tego, co ja użyłem, ale zapewniam Cię, że RPG Maker 2000, ktrórego dobrych parę lat temu używałem, nie miał ich. (Wątpię, żeby nowe wersje miały, bo też chyba te tilesety są wyripowane skądś.) 95%? Rozumiem, że lubisz wrzucić tu i ówdzie mała hiperbolę. Dzięki za przychylne oceny, rozumiem, że skoro jest jeden plus i kilka minusów, to cała reszta na zero, co mnie ogromnie cieszy. GiedeK - czy mógłbyś powiedzieć, co Cię najbardziej razi? London - gra nie jest skończona, więc wersja 1.0 powinna się ukazać. Postaci jest istotnie niewiele, ale obawiam się, że więcej jednostek nie dodam. Bitwy może są trudne, bo podczas testów cały czas grałem i jak wygrywałem, to poprawiałem skrypt zachowania wroga. Trzeba łuskać przeciwnika po jednym, jednostki na neutralnych wyspach się nie odradzają, trzeba zabić jednego chociaż, potem wrócić ze świeżymi siłami. PS. Mam cichą nadzieję, że mój idol Jakim wyrazi swoją opinię.
  9. XML. I wszystko jasne. Ta gra ma cały świat w XMLu opisany - frakcje, misje, etc.
  10. Ano, ma się tyle, że to po prostu nakładka na OpenGL, ktróra wielce ułatwia pisanie. Zrób eksperyment. Wyświetl głupi kwadracik bez używania GLUT (lub SDL) i przy użyciu. Mówimy oczywiście o C. Przepraszam, Aleksandrze, niejasno napisałem. GLUT, a także podobna bilbioteka SDL, to biblioteki dla C, które w dużym stopniu ułatwiają korzystanie z OpenGL. Nie jest to co prawda jak w Game Maker "Kliknij i przeciągnij", ale przynajmniej dla mnie wygodne w zastosowaniu. GM oczywiście żadnych bibliotek nie potrzebuje, bo sam jest narzędziem ułatwiającym wyświetlanie i obsługę peryferiów. Popuśćmy wodze fantazji - można skorzystać z gotowych silników. Co powiecie na Kolejarz:Source? ^___^. A na serio - już powiedziałem, że wg mnie się do tego projektu Game Maker nadaje. Tylko, jeślibyś to napisał porządnie w C, to by nawet na termostacie poszło. Ta fizyka zderzeń to są dwa ify w C, w GM to jeden klocek. (Tak, przesadzam, ale nie bardzo mocno.) Pozdrawiam PS. Gdybyś chciał się zapoznać bliżej z robieniem gier, polecam te tutoriale: http://nehe.gamedev.net/
  11. Moim zdaniem GM się świetnie nadaje do napisania prototypu. W parę tygodni możesz napisać coś funkcjonalnego. Jeśli dobrze zrozumiałem typ gry, to w GM nie powinno być problemu. Możesz skorzystać też z biblotek graficznych np. GLUT, co bardzo ułatwia napisanie gry. Jeśli chodzi o problemy, które wymieniłeś, to pierwszy to kwestia rozmieszczenia sprite'ów na jakichś prostych. Raczej banalne, możesz to jako graf etykietowany przechowywać, przeliczać w czasie rzeczywistym linie, przez które mają przebiegać tory i tam umieszczać sprite'y. Pociągi można załadowywać to pamięci w miarę potrzeb tzn. ich obrazki. Wszystko zależy, jak bardzo skomplikowane chcesz żeby wszystko było. Moim zdaniem można w Twoim projekcie użyć Game Maker'a.
  12. 4 kwietnia 756 AC, południowe rubieże cesarstwa Słowa te pisze Sorley, książę Zielonej Krainy. Były książę, dodajmy. Otwieram dziennik w miejscu, w którym przerwał notatki Lucan. Teraz wspólnie będziemy go wypełniać. Nasz latający okręt potrafi sam nawigować - magia, jakiej nie do końca rozumiem, a unosimy się zbyt wysoko, bym mógł powiedzieć mijane ziemię. Doskonała okazja, by uporządkować wydarzenia ostatnich dni. Pomiędzy opisami flory i fauny Archipelagu, notatek dotyczących języka i kultury jego mieszkańców ten wpis będzie wyjątkowo osobisty. Być może odzywa się duma przodków. Czuję pragnienie uwiecznienia swoich przygód. Historia ta zaczęła się od zdrady, jak wiele innych opowieści. Odkąd mój Ojciec, dobry król Roger, zmarł na febrę, żyłem w nieustannym lęku oczekiwaniu zamachu. Z biegiem czasu niepokój osłabł - moje umiejętności i osobiste, wypracowane wpływy na dworze rosły. Nie musiałem polegać jedynie na osobach lojalnych przez pamięć Ojcu. Bardzo żałowałem, kiedy Lucan, mój najbliższy przyjaciel, postanowił wyruszyć na samotna wyprawę badawczą. Wówczas zrobiłbym wszystko, by go zatrzymać. Dawał mi nie tylko przyjacielskie wsparcie, ale i poczucie bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o Grainne Jak się okazało, jego wyjazd oraz powrót w krytycznej chwili uratowały mi życie. Pominę szczegóły spisku, co wiem lub czego się domyślam. Kto wie, w czyje ręce wpadną te notatki. Tylko jedno imię. Lord Fachtna. Zdrajca wystąpił otwarcie w dniu moich siedemnastych urodzin, za rok mógłbym zasiąść na tronie. Zabawa połączona była ze świętowaniem przybycia Lucana, który po roku nieobecności powrócił niezwykłym, latającym okrętem. Lucan mówi, że okręt to osoba. Podobno ma imię, imię w języku skrzypiących belek, jękach wręgów i wyciu want, nie mogę więc go zapisać. Zapiszę znaczenie, jakie mi podał. Jest to owa chwila, lub uczucie, którego doznaje się w momencie poderwania w górę tuż przy ziemi po locie pikującym. Nie mam w tym względzie doświadczeń. Mój przyjaciel mówi, że za każdym razem chwyta ster coraz później i że to dobre imię. Po krótkiej dyskusji postanowiliśmy wypisać na burcie "Obłęd". Okręt sprawia wrażenie zadowolonego. To właśnie "Obłęd" uratował mi życie, kiedy runąłem z blanków Wieży Jakuba. Spadłem, jak to mówią, z niewielką pomocą przyjaciół. Nikt wówczas nie podejrzewał, że "Obłęd" potrafi poruszać się sam. Lucan oszczędnie dzielił się wiedzą, nie z ostrożności, ale z pragnienia opowiedzenia wszystkiego podczas bankietu. Biały żagiel objął mnie niczym ramię kochanki. Okręt nachyliwszy się w niewiarygodny sposób, pozwolił mi zsunąć się po płótnie na pokład. Potem zabraliśmy Lucana i pożeglowaliśmy na południe. Nie wiem, czy podjąłem dobrą decyzję. Pragnę podbić Archipelag Latających Wysp, wybudować flotę powietrznych statków. O, tak, o adekwatnych imionach jak "Obłęd", "Zemsta", "Żelazna Dziewica" lub "Dekapitacja". Pragnę odebrać to, co mi się słusznie należy. Odzyskać swoje... (mocne uderzenie muzyki symfonicznej, na ekranie pojawia się płomieniste logo) Utracone Dziedzictwo Gatunek: Prosta strategia z elementami RTS. Charakterystyka: Co tu dużo mówić - moja pierwsza gra w Game Maker. Sterowanie w pełni myszką, skróty klawiaturowe dodane dla wygody. Grafika to gotowce w miarę możliwości, muzyka skomponowana/zaaranżowana przez mojego kolegę, Lynara. Gra posiada losową generację ustawień początkowych, jest kilka rodzajów przeciwników i map taktycznych, niewielka możliwość rozwoju. (Budowa fortyfikacji.) Wolałem skończyć grę prostą, niż rozgrzebać wielki projekt. Czy grać: Jeśli ktoś chce psuć sobie przyjemność rozgrywki bugami: Lost Legacy 0.6 Można też poczekać na przetestowaną wersję. Dużo czasu trzeba na zbalansowanie rozgrywki i doszlifowanie AI. A pewnie nigdy nie będę zadowolony. Jak grać: Proponuję na początek wybrać z menu "Demo", jest to mini-prezentacja jak grać. W grze kliknięcie lewym przyciskiem myszy na ikonę książki przenosi do dziennika, gdzie opisane jest sterowanie. Czego niema: Możliwości wyłączenia dźwięku. Opisów jednostek,przeciwników i świata gry, cennika, intro, helpu, sensownego zakonczenia. Aczkolwiek chyba mozna wygrac... Tzn. gra powinna sygnalizowac wygrana lub porazke gracza. Teoretycznie powinno sie moc grac i skonczyc gre. Wygląd mapy głównej Karta z dziennika, służy za pomoc i wprowadza w świat gry Przykładowa bitwa, wojownik i łucznik oczyszczają las z nietoperzy. Pozdrawiam, Mae PS. Nie "dziewictwo".
  13. Ale zaraz, o co Ci chodzi? Jeśli serwer ftp to po prostu komputer, na którym są konta i pliki, to co za problem otworzyć jeszcze jeden port na potrzeby gry?
  14. Maenardil

    OpenGL vs DirectX

    "W debianie się nie da" :rolleyes:
  15. Co mogę Ci zaproponować, to odwiedzić ten wątek: http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=11203 Przejrzeć go uważnie, pooglądać strony z grafikami i wybrać coś. Materiałów jest mnóstwo, na pewno coś znajdziesz dla siebie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...