Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzisiaj
  3. Ja nie mogę zrobić upgradu z win 10 do win 11 bo nie spełniam wymagań i odrzuca instalator.
  4. Ostatni tydzień
  5. Yep, najnowszy windows ma wbudowane nagrywanie albo pod Start+S, albo za pomocą Xbox GameBara, nie trzeba nawet OBS (chociaż to i tak najlepsze rozwiązanie, nie jak niektórzy, co mają wciąż instalki FRAPsa xD).
  6. A ja się ostatnio zastanawiałem co u Ciebie bardzo dobrze, że nadal tworzysz coś kreatywnego, a kawałek i wizualizacje super! Czekam aż więcej tutaj zaprezentujesz
  7. Wykorzystałem jakieś rozszerzenie z marketplace, które czyta format midi. Ale musiałem mocno go dostosować i w ogóle nauczyć się tych typów MIDI. Utwór posiada około 20 ścieżek i strasznie zmulała mi pętla, która te wszystkie nuty czyta. Problemów z klatkarzem było co nie miara i jak już ładnie zoptymalizowałem do 60 fps to się okazało że po odpaleniu OBSa do nagrywania komp mi się dławił, masakra 🙆‍♂️🙆‍♂️ trzeba ten złom w koncu wymienić bo ma 15 lat
  8. Fajne, przypominają mi się stare dobre czasy, amigowe moduły i strzelanki kosmiczne w stylu Galaga
  9. Wcześniejsza
  10. To nie moje klimaty, więc nie ocenię Ale za zaprogramowanie wizualizacji w GM propsy.
  11. Trochę już siedzę w muzyce i w końcu czuję się na sile by zacząć publikować swoje wypociny, stworzyłem osobny kanał na YT właśnie do tego, Yazgot. Pierwszy utwór na kanale Hadanoir, nazwa pochodzi od "Hardanger" techniki haftowania, którym się zajmuje moja kobita z tym że wymówiona po Norwesku tam skąd ponoć ta technika pochodzi. Szkoda że FPSy spadały podczas nagrywania wideosa, może pora na zmianę tego złomiastego kompa w końcu haha. Zaprogramowane w GMie oczywście
  12. EDIT 2: Ogólnie, kamera się popsuła i zaczęła mi wywalać czarne pasy po bokach ekranu, więc po prostu zmodyfikowałem End Stepa, by przy wykryciu zmiany rozmiaru okna zmienił wielkość kamery oraz zmienił rozmiar, app_surface. Wszystko działa poprawnie, jednak dalej trzeba zmaksymalizować okno (GM na to nie pozwala, trzeba dodać plik dll który by to wykonał) EDIT: Dobra... Widzę gdzie jest problem... Gra uruchamia się w oknie, ale jest nie dopasowane do ekranu, po wciśnięciu dopasowania (wypełnienia jak kto woli :P) do ekranu (kwadracik), wszystko się naprawia -.-. Matko, a ja już 3 kamerę piszę... przynajmniej ją skróciłem o 3/4 z funkcją window_set_showborder(false); też wszystko się naprawia 😪 Witajcie, mam problem z GUI, a mianowicie skalowanie... Otóż, na fullscreenie koordynaty rysowania oraz myszy się zgadzają, po wyłączeniu fullscreena pozycja myszy z GUI się nie zgadza... Nie ważne jakiej funkcji do ustalania wielkości Gui użyję, koordy się nie zgadzają.. (Próbowałem display_set_gui_size(Window_Width, Window_Height); // display_set_gui_size(window_get_width(),window_get_height()); // display_set_gui_size(view_wport[0], view_hport[0]); // teraz pytanie gdzie jest problem, szukam w google i nie mogę ogarnąć problemu) Kamerę tworzę bezpośrednio w roomie i w alarmie skaluję GUI. // create Window_Width = 1920; Window_Height = 1080; Cam_Scale = 1; Cam_W = Window_Width / Cam_Scale; Cam_H = Window_Height / Cam_Scale; FullScreen = false; move = true; alarm[0] = 1; surface_resize(application_surface,Window_Width,Window_Height); window_set_size(Window_Width,Window_Height); window_center(); view_enabled = true; view_visible[0] = true; view_xport[0] = 0; view_yport[0] = 0; view_wport[0] = Cam_W; view_hport[0] = Cam_H; view_camera[0] = camera_create_view(0, 0, view_wport[0], view_hport[0], 0, o_Player, -1, -1, Cam_W/2, Cam_H/2); camera_set_view_pos(view_camera[0],o_Player.x - (Cam_W/2),o_Player.y - (Cam_H / 2)); alarm[0] = 1; //alarm 0 x = o_Player.x; y = o_Player.y; if move{ if alarm[0] < 0{ alarm[0] = 1*room_speed; } } if FullScreen{ display_set_gui_maximize(); window_set_fullscreen(true); } else { display_set_gui_size(view_wport[0], view_hport[0]); window_set_fullscreen(false); } //clean up camera_destroy(view_camera[0]); Mysz jest na górze czerwonego kwadratu...
  13. Raczej naiwna implementacja serializacji obiektów.
  14. Dziś dalej popracowałem nad Seidem produkcja jest coraz bliżej ukończenia , jednak cały czas mam pomysły na rozwinięcie wątków itd , oczywiście wiadomo że jest to gra tworzona na tak zwanym ludzie i nie próbuje udawać czegoś czym nie jest to produkcja prosta która ma rozbawić , dostarczyć rozrywki wszystko jest tworzone po najniższej linii oporu aby zachować seidowość , gra będzie się dziać 42 lata po wydarzeniach z Seid to jeszcze nie koniec czyli kolejność jest taka Seid do pobrania - Seid 2 , Seid to jeszcze nie koniec , Seid to jeszcze nie koniec 2 , Później dopiero jest Seid 3 sen na jawie , chodzi o to że Seid 3 to sny Seida rzeczy które nigdy nie miały miejsca ale nigdy nie ukazano jak to się stało że miał takie sny i dlaczego o nich śnił oraz jak zapadł w ten właśnie sen , gra będzie się dziać jak mówiłem po Seid to jeszcze nie koniec 1 ale przed Seid 3 snem na jawie :)
  15. To jest już dostępne od 1,5 roku Było w release notes, było nawet na GMCLANIE: https://gmclan.org/news/658 - "- tradycyjny sposób wklejania obrazków do image editora (bez tworzenia brushy)".
  16. Ja się niedawno dowiedziałem że da się wyłączyć to cholerne wklejanie do pędzla, kamień milowy normalnie haha. A z mojej strony chciałbym się pochwalić że od niedawna do tematu tworzenia muzyki poważniej podszedłem, i zacząłem się sporo uczyć, rozwijać w tym temacie. Kilka kawałków stworzyłem z których jestem dumny ale przymierzam się dopiero teraz do szerszego publikowania mojej twórczości i dlatego aktualnie pracuję nad animacją video do jednego z utworów. Musiałem się trochę zagłębić w to jak działa format Midi, to była katorga 🙈🙈 Ale no przebrnąłem jakoś i niebawem coś na pewno wrzucę:
  17. Przeglądając materiały jakie stworzyłem na potrzeby przygodówki sci-fi pomyślałem, że zrobię mały eksperyment. Mam zrobione ok. 20 lokacji statku transportowego, na kilku z tych lokacji składałem demo Theta Caedis. Spróbowałem "uruchomić" maszynownię statku i zrobiłem takie małe demo pokazujące działającą centralę maszynowni i pracujący rdzeń reaktora napędu wraz z efektami dźwiękowymi:
  18. Jakby "Shift" trafił jako kolejna opcja do menu Obrazy tam gdzie już są "Odbicie lustrzane" i "Przerzuć" razem z możliwością wyboru "wszystkie ramki/wybrane ramki" oraz okienkiem wyboru przesunięcia w px w pionie/poziomie to byłoby super. Tam też powinna trafić opcja rotacji o dowolny kąt i właściwie temat narzędzi z Transform byłby kompletny.
  19. Shift klatki mozna zrobić: Rotate (ale tylko o 90) jest, Flip jest, Trim jest, Resize jest Scale jest: Brakuje w sumie rotate o dowolny kąt i skew.
  20. To dobra wiadomość. Opcje jakie były w Transform: Shift, Mirror/Flip, Rotate, Scale, Skew, Resize Canvas, Stretch, Trim.
  21. Dzięki, u mnie klimat retro to norma, mam już swoje lata, w takich też klimatach lubię tworzyć. Chętnie bym ruszył jakiś tego typu projekt od zera ale nie sam - jak znajdzie się ktoś chętny kto też lubi retro i da radę poskładać taką grę oraz wyeksportować ją na różne platformy to możemy podziałać, zamiast walczyć ze wszystkim zajmę się oprawą graficzno-dźwiękową, w takim układzie jakieś grywalne demo jest do zrobienia w kilka miesięcy a nie kilka lat
  22. żebym ja pamiętał jakie Ale jeśli chodzi o Images, to jest to zgłoszone: https://github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/issues/3184 i przez jakiś czas było w kolumnie "planned - IDE" ale tymczasowo zniknęła Także wygląda, ze to wszystko wróci.
  23. Powinni przywrócić moim zdaniem wszystkie opcje które były w 1.4 w menu Sprite Editor: Transform, Images i Animation. Genialne narzędzia, taki Shift którego można używać globalnie na całej animacji albo tylko w wybranych klatkach tak jak zresztą pozostałych funkcji czy nieodzowny Set Alpha from file, doskonałe narzędzie do wycinania sprajtów z renderów 3d przy pomocy masek.
  24. gnysek

    Galeria Grafik

    Dokładnie, epoka N64 i PSX. Wygląda jak gry AAA z lat 1995-2000.
  25. W sumie nic nie stoi na przeszkodzie używania dawnego edytora graficznego i potem importowania grafik. Jest trochę więcej zabawy, ale... a tak konkretnie których opcji brakuje? Bo wydaje mi się, że głównie brak filtrów, reszta być może jest za mocno ukryta? Pytam, bo zgłosiłem bodaj dwa Feature Requesty do YYG w tej sprawie, to mogę kolejne i może przywrócą brakujące rzeczy
  26. Te gry mają świetną grafikę (chociaż dla dzisiejszej młodzieży trochę retro) i potencjał, żeby wyjść na mobilki. Ja bym zastanowił się nad dalszymi pracami zwłaszcza nad tymi bardziej przygodowymi.
  27. Wrzucam w pakiecie przegląd mojej twórczości w GM. Było tych projekcików trochę i czasu sporo już minęło od pierwszej gry stworzonej w GM8. Tytuł: Astro-Gather: Planetary Rings Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, to pierwsza zrobiona przeze mnie gra, jeszcze w GM8 Programowanie: Przemysław Kępa, GM8 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=YRnyVypnmx4 ---------- Tytuł: Astro-Gather: Moon 2560 Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, demo kolejnej części Astro-Gather Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=XwIGu_tXdjs ---------- Tytuł: Na Mokradłach – Demo Gatunek: Demo animacji wody i zmian pór dnia z efektami dźwiękowymi przyrody Opis: opis dema pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Efekty dźwiękowe: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=JsPXZaJD-Oc --------- Tytuł: Dark Swamps Demo 1 i 2 Gatunek: dark rpg, oldschool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=p0HRGiPnEJw https://www.youtube.com/watch?v=M3sqMgAXCjA ---------- Tytuł: Przygodówka 2D Demo Gatunek: action-adventure 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=EYn8VZETXbE ---------- Tytuł: Theta Caedis, Demo Gatunek: Przygodówka Sci-fi, oldchool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Aktor: Jakub Dziembaj Fabuła: Paweł Królak Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=MtxcU2qYk7s
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...