Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: prośba o pomoc przy grafice do prawie skończonego projektu
GMCLAN Forum > Multimedia > Grafika
Stron: 1, 2
trolu122
szukam kogoś, kto pomoże mi zrobić grafe do mojej gry. właściwie to chodzi o to żeby ktoś mnie nauczył jak to sie robi, bo chciałbym aby było to wyłącznie moje dzieło smile2.gif
tutaj link do zapowiedzi projektu: http://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=18912
styl grafiki ma być jakby rysowany na kartce kretkami.
moge oczywiscie sobie narysowac grefe na kartce i zeskanować, ale nie potrafie jej odpowiednio obrobić.
jesli komus udałoby sie uzyskać taki "rysowany" efekt i zastosuje go w grze, oczywiscie zamieszcze jego autora w creditsach
właściwie jak uporam sie z grafiką to już wszystko pójdzie z górki, gdyż silnik mam gotowy w jakis 90%, cześć poziomów mam już zaprojektowaną wystarczy to tylko ładnie poskładać smile2.gif
copoconaco
wlaczasz gm-a i podstawowym nazedziem do rysowania bazgrasz na bialym tle czarnym kolorem


trolu122
na kartce to bym tak umiał, ale myszką juz nie, a tableta nie mam.
copoconaco
rysuj, cwicz, ja tableta nie mam i daje jakos rade
trolu122
w sumie to ciekawa ta grafa i ma ten klimacik biggrin.gif niby takie to proste ale nie wpadłem na to tongue2.gif a jak bys to radzil pokolorowac ładnie?
Bosu
ja bym tego nie kolorował ew.Jakiś długopisowy kolor (niebieski,czarny)
copoconaco
wrzucic do photoshopa.
oddzielic biale tlo od konturow.
kolory nanosic na warstwe miedzy tłem a konturem


ale jesli zrobic cala grafike czarnobiala, mialo by to bardzo specyficzny klimacik i mogl by zamaskowac pewne niedocianiecia
PoxiPol
copo, musze sie od ciebie uczyc.
Ja moge pobazgrac, chce troszku pocwiczyc : D
trolu122
nie za ostre to? nie bedzie gryzło po oczach? tak mysle zeby obrys zamiast czarnym kolorem zrobić ciemniejszym odcieniem wypełnienia, bedzie łagodniejsze, co o tym sądzicie?

wersja długopisowa (czarny, niebieski) mysle nie bedzie za ciekawa i szybko sie znudzi a gra nie bedzie króciutka (tak przynajmniej planuje)

oczywiscie jesli ktoś ma inne zdanie to prosze przedstawić jakby to miało wyglądać smile2.gif jesli ktoś mnie czymś urzeknie to może i na grafika sie skusze biggrin.gif
PoxiPol
Mnie to tam nie gryzie po oczach, wersja czarnobiala serio jest lepsza. Moze lekkie kolory w niektorych miejscach. Nie wiem czy slyszales o TaG, caly swiat szary i tylk opotrzebne obiekty i farba jest kolorowa. Fajny efekt : )
copoconaco
mozna zrezygnowac z kolorowania i pociagnac tu i tam odcieniami szarosci:
trolu122
a jak można zrobić zeby zeskanowany obraz był tylko czarno biały? nie w odcieniach szarosci tylko czarno bialy?
en_6280
IrfanView ma gotową funkcje, jak coś zawsze możesz pobawić się w ostrość i korekcje gamma i nasycenie (udało mi się tak poprawić bardzo nieczytelne kolorowe ksero!!!)
copoconaco
jesli masz photoshopa, to jest taka opcja levels/poziomy, pobaw sie tym.
gibon
w edytorze grafiki gm masz images>black and white
trolu122

może być? ładne to?
en_6280
trochę ma niedociągnięć ale mi się bardzo podoba, ma klimat!
copoconaco
odrazu lepiej.
pocwicz dodawanie drobnych szczgolow, plamy na drzewie, ew ciemniejsza kora, obity tynk na budynku i cegly/pustaki pod spodem.
i cieniuj zygzakami od kątem.
trolu122
no troche prześwituje tu i tam ale nie przykładalem sie jakos specjalnie, troche bede musiał poćwiczyć zanim sie zabiore za robote, bo takie drzewo bez cieniów łyse gorzej wygląda
copoconaco dzięki za pomysł i wskazówki smile2.gif masz creditsy, jak obiecywałem.
szpaq99


Plik PSD
Wojzax
Pocieniowałbyś lekko szpaq.
szpaq99
dobra ale to potem thumbsup.gif
William Wallace
Nie wszystko się cieniuje.
trolu122
to jak mamy taką grafe to co nalezy pocieniować? i jakimi zasadami sie kierować jak cieniuje?
Wojzax
CYTAT(AntY @ 23.07.2009 - 12:58) *
Nie wszystko się cieniuje.

ŚWIĘTE SŁOWA ANTY! To była ważna i cenna wskazówka!
copoconaco
zasada jest prosta: swiatlo pada z jednej strony ( zwykle z ktoregos "rogu" ekranu) z tej strony obiekty powinny byc jasniejsze ( mozna pociagnac jasniejszym kolorem czy cos) z przeciwnej strony obiekty w stosynku do padania swiatla nalezy obiekt przyciemnic (nawet symbolicznie, pogrubiajac kontur)

trolu122
hm ale na tym moim screenie to co wycieniować? bo skrzynek np chyba nioe?
Wojzax
Drzewo: Konary i liście.
GMTraker
a ja bym w ogóle nie cieniował, bo wyjdzie taka kupa pół wycieniowana, a pół nie i nie będzie to fajnie wyglądać
trolu122

ok oto wersja ostateczna. jest ok, moge już zacząć rysować poziomy?
i jeszcze takie pytanko: poziomy beda dosc rozległe, lepiej narysowac jeden długi background, czy kazdy elemencik samodzielne? jak zrobic zeby gra chodzila jak najszybciej?
Grabarz
CYTAT(trolu122 @ 24.07.2009 - 18:17) *

ok oto wersja ostateczna. jest ok, moge już zacząć rysować poziomy?
i jeszcze takie pytanko: poziomy beda dosc rozległe, lepiej narysowac jeden długi background, czy kazdy elemencik samodzielne? jak zrobic zeby gra chodzila jak najszybciej?

Według mnie jest super.
RaV Royal
Jeżeli chodzi o ocenę tego poziomu, to super!
trolu122
a jak zrobic zeby mozna bylo rozróżnic na które obiekty mozna wskoczyc a na które nie?
Misiek999
jak tak będą wyglądać poziomy cały czas to będzie gites. Ja bym w ogóle nie rozróżniał - ciężko by było coś tu zrobić, bo kolory już są jaskrawe. Ewentualnie trochę to przyciemnić, a istotne rzeczy zostawić jak są teraz.
trolu122
bo np na gałęzie będzie mozna wskakiwać od spodu, na te szare tylko z góry, skrzynie są solid
i tak mysle zeby to jakos konturami zaznaczyć, czy zostawic tak i niech gracz sie sam martwi czy tam mozna wskoczyc czy nie?
en_6280
może zrób tak aby w okularach 3d było to widać tongue2.gif , bo jak gracz ma się domyślać to trochę bez sensu... (może chociaż trochę wyostrz te elementy ) a gracz będzie chodził po chodniku czy po ulicy??? bo ,np skrzynie wyglądają , że są na chodniku to normalny człowiek by je obszedł po ulicy tym bardziej gdy chodzi po ulicy...
trolu122
ok zacząłem rysować poziomy, ale idzie to o wiele wolniej niż na kartce w zeszycie. i jakbym miał tak każdy poziom bazgrać kilka razy to zajełoby mi to wieczność, dlatego postanowiłem pobawić sie filtrami w photoshopie, chciałbym abyście zobaczyli co mi powychodziło i ocenili który obrazek wyszedł najlepiej do gry jeśli w ogóle by sie nadawał któryś.
stan surowy:

obrazek 1

obrazek 2

obrazek 3


chyba że ktoś ma jakis inny pomysł jakie filtry zastosować
Nobody
Czwórka mi się podoba smile.gif
Japanstache
Jak masz dostęp do skanera, wszystkie rysunki wsadzaj do gry bez filtrów z pupy.
trolu122

prosze Japanstache, bardziej rysunkowo chyba sie juz nie da? tylko jak to teraz obrobic?


Nobody
Pierwszy sposób. Bardziej gładkie smile.gif
Crackkk-GM
CYTAT(trolu122 @ 5.08.2009 - 19:01) *

prosze Japanstache, bardziej rysunkowo chyba sie juz nie da? tylko jak to teraz obrobic?

Coś pięknego smile.gif oby tak dalej...
trolu122
CYTAT
Pierwszy sposób. Bardziej gładkie

tzn czarny kontur czy ten z odcieniami szarosci?
Nobody
Szary. Czarny kontur jest za mocny.
trolu122
nie no mi sie zdaje ze lepiej czarny, a co na to inni?
PoxiPol
szary
RaV Royal
Black better
Nobody
Po prostu wolałbym gładsze kontury, bo czarne są strasznie ostre.
Grabarz
Czarny...
trolu122

jak pomalować domki żeby pasowały stylowo do tych drzewek z mojego postu powyżej?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.