Skocz do zawartości

xax

Użytkownicy
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O xax

  • Urodziny 21.05.1971

O mnie

Osiągnięcia xax

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Dziekuje juz wiem czym jest ID obiektu czyli kod powinien wygladac tak: global.107237_id = other.id;
  2. if ( atakuje == false ) { if ( moving == 1 ) { ... tutaj co masz do uzupelnienia ... } co mam tutaj uzupelnić Ranmus? bo już się zupełnie pogubiłęm ? if ( mouse_button == mb_left ) { global.potwor_id = other.id; //przypisz zmiennej globalnej numer id obiektu "other", ktory w kolizji oznacza obiekt z ktorym kolidujemy } ID obiektu to jego nazwa? i czy mam ja wpisac np. tak: global.wilk_id; ??
  3. Pisałem. Nie odpowiada, zupełnie jakby go nie było, ostatni post ma z 2 marca :(
  4. Czy gra rozwija się dalej? Bo od marca nikt nic nie napisał? Przydałoby się nowe demo, przez kilka miesięcy na pewno coś się zmieniło. Pozdrawiam XaX
  5. wanderlust nie podoba mi się, jest jakis toporny, po za tym chcę zrobić zupełnie coś innego niż to co widać w Wanderlust, jesli tylko uda zebrać mi się odpowiednie kody do zdarzeń to zobaczycie coś zupełnie nowego :) Chmm gra borka jest niezla, ma sporo zdarzeń, jakie chciałbym użyć w grze i pozwoliło by mi to na dalszy rozwój gry, brakuje mi tylko trybu edytowalnego w GMie, użył w niej wiele kodów, które mógłbym wykorzystać nie trując wam głowy :) Czy istnieje taka możliwość aby edytować ten plik exe z grą?
  6. Zmienna JOB odpowiada za wybór charakteru postaci, W jaki sposób działają i co robią inne zmienne można podejrzeć w przykładzie, który zamieściłem w UP link: Dopiero sie uczę metodą prób i błedów więc nie potrafię określić jeszcze co robią i za co odpowiadają niektóre kody zawarte w przykładzie. https://gmclan.org/up969_4_Klient_serwer.html To był jedyny sensowny przykład serwera i klienta (do gry on-line) jaki znalazłem w necie. Wiem że ten temat gry nie jest łatwy i wymaga sporo pracy. Ale musicie przyznać że takiej GRY w GMie nie widzieliście :) I wasza pomoc może zaowocować naprawde ciekawym produktem. Uwzględniłem problemy o jakich napisałeś Ranmus, jednak brakuje mi narazie wiedzy aby się w to zagłębiać Dlatego staram się robić wszystko po kolei, przyjdzie też czas na rozwiązanie innych spraw :) W przykładzie gry rpg: https://gmclan.org/up969_11_przyklad_kompletnej_gry_rpg.html natomiast rozpisane są scrypty które przyjmują różne parametry np: siła ataku, siła obrony, życie, poziom exp, ilość wypadającej kasy itp. Są one poustawiane z klocków :( Nie potrafie ich wykorzystaćw mojej grze :(, mam jakieś dziwne wrażenie że jest w tym przykładzie straszny bałagan w skryptach i za dużo odnośnikow np do "Rodzica" (którego jeszcze nie zrozumiałem do końca). Reasumując: NIE PODDAJE SIĘ i będe robił grę dalej :) Pozdrawiam wszystkich GManiacków i dziekuje za pomoc XaX
  7. Dziękuje Kasmiluś, robiłem takie działania, ale brak możliwości odpalenia gry niewiele mi wytłumaczy. A jeśli Ty potrafisz to zrobić i masz czas aby odpisywać to po prostu odpisz :) Pozdrawiam XaX
  8. To dla mnie za trudne w tej chwili, jestem wzrokowcem i najszybciej uczę się na przykładach, próbowałem już róznych metod z tym atakiem, ale nie dawało to oczekiwanych skutków, albo nie działały kody, ktore znalazłem. Problem stał się tym wiekszy że jak dodałem obsługę on-line do gry, to trudno mi dopasować konkretne zdarzenia w odpowiednie miejsca w grze. Myśle że atak muszę dopisać w takie miejsce: STEP w objekcie o nazwie np: PLAYER ten kod porusza animacją wszystkich postaci w grze ale nie potrafie dopisać tutaj wyżej opisanego ataku if moving = 1{ if distance_to_point(target_x,target_y) > 10{move_towards_point(target_x,target_y,8)}; else{speed = 0; moving = 0} if direction <= 45 or direction > 315 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_R}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_R}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_R}; if global.Job=4{sprite_index=p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_U}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_U}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_U}; if global.Job=4{sprite_index=g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_L}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_L}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_L}; if global.Job=4{sprite_index=l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_W_D}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_W_D}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_W_D}; if global.Job=4{sprite_index=d}} } if moving = 0{ speed = 0 if direction <= 45 or direction > 315 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_R}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_R}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_R}; if global.Job=4{sprite_index=s_p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_U}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_U}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_U}; if global.Job=4{sprite_index=s_g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_L}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_L}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_L}; if global.Job=4{sprite_index=s_l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if global.Job=1{sprite_index=spr_C1_S_D}; if global.Job=2{sprite_index=spr_C2_S_D}; if global.Job=3{sprite_index=spr_C3_S_D}; if global.Job=4{sprite_index=s_d}} } i dodatkowo jeszcze w drugim obiekcie, który używa niewidzialnego sprita (chociaż nie wiem po co to jest) o nazwie powiedzmy CLONE a szczególnie dobija mnie komenda STRING_... zupelnie nie wiem po co ona jest i co robi :( if global.PlayerData[Number] != ""{ moving = 1 Name = string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) X = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) Y = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) Job = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) global.PlayerData[Number] = string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number])) target_x = real(string_copy(global.PlayerData[Number],1,string_pos("|",global.PlayerData[Number])-1)) target_y = real(string_copy(global.PlayerData[Number],string_pos("|",global.PlayerData[Number])+1,string_length(global.PlayerData[Number]))) global.PlayerData[Number] = ""} if distance_to_point(X,Y) > 10{Speed = 8} else{Speed = 6} if global.Clone[Number] = 0{instance_destroy()} if moving = 1{ if distance_to_point(target_x,target_y) > 10{move_towards_point(target_x,target_y,Speed)}; else{speed = 0; moving = 0; Speed = 4} if direction <= 45 or direction > 315 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_R}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_R}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_R}; if Job=4{sprite_index=p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_U}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_U}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_U}; if Job=4{sprite_index=g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_L}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_L}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_L}; if Job=4{sprite_index=l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_W_D}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_W_D}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_W_D}; if Job=4{sprite_index=d}} } if moving = 0{ if direction <= 45 or direction > 315 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_R}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_R}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_R}; if Job=4{sprite_index=s_p}} if direction <= 135 && direction > 45 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_U}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_U}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_U}; if Job=4{sprite_index=s_g}} if direction <= 225 && direction > 135 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_L}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_L}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_L}; if Job=4{sprite_index=s_l}} if direction <= 315 && direction > 225 {if Job=1{sprite_index=spr_C1_S_D}; if Job=2{sprite_index=spr_C2_S_D}; if Job=3{sprite_index=spr_C3_S_D}; if Job=4{sprite_index=s_d}} } I jeszcze jedna Prosta sprawa. Jak pewnie zauwazyliście w grze NICK POSTACI wyświetla się dosyć nisko pod postacią a powinien pokazywać sie nad jej głową. Próbowałem różnie rekombinować podany poniżej kod, ale niestety nie udało mi się zmienić parametrów tego NICKA aby wyświetlał się nad Bohaterem w grze :( draw_sprite(sprite_index,-1,x,y) if mouse_x > x && mouse_x < x+sprite_width && mouse_y > y && mouse_y < y+sprite_height{ draw_set_halign(fa_center) draw_set_alpha(0.5) draw_roundrect_color(x+sprite_width/2-string_width(Name)/2-2,y+sprite_height+2,x+sprite_width/2+string_width(Name)/2+2,string_height(Name)+y+sprite_height+4,c_green,c_green,0) draw_set_alpha(1) draw_text_color(x+sprite_width/2,y+sprite_height+4,Name,c_yellow,c_yellow,c_yellow,c_yellow,1) }
  9. Dzięki RANMUS'OWI(dobra dusza) rozwiązałem problem animacji mobów w grze. Teraz mam kolejny problem ATAK !! Kiedy Bohater atakuje: Zależy mi aby PRZY NACISNIECIU KLAWISZA MYSZY następowalo zdarzenie ANIMACJII ATAKU tylko i wyłącznie wtedy - kiedy bohater jest w odpowiedniej odległości od "potworka" (pamiętać należy że: odległość od potwora jest uzależniona od rodzaju ataku) na przykład: Atak Mieczem z bliska, lub Strzał z Łuku z większej odległości. Kiedy Mob (potworek) Atakuje: w Momencie gdy nasz bohater zaatakuje moba (potworka), ten powinien zwrócic się ku niemu i jak wyżej opisane, rownież odgryzać się atakiem i gonić naszego Bohatera. Chodzi o to aby MOB używał spritow ATAKU w momencie ATAKU. Zależy mi też na tym aby ATAKI miały losowe wartości i rownież aby pokazywały odpowiednie losowe zdjęcie ŻYCIA (HP) w formie Graficznej i Cyfrowej. W mojej grze udało mi się pokazać tylko stałe zdjęcie energii życiowej :( Pozdrawiam i czekam na pomoc XaX Tak wyglada gra w chwili obecnej: https://gmclan.org/up969_4_xax_gra_klient.html EDIT Chmmm... rozumiem że ten temat jest za trudny aby ktoś mi pomógł, lub tak trywialnie łatwy że nikt nie chce się "zagłebiać w problem" :( Albo brakuje ludziom czasu :) Używaj EDIT. Pozdrawiam. Tymon
  10. Nie wiem dlaczego. Zanim coś zamieszcze w download zawsze sprawdzam u siebie czy działa. U mnie działa bez zarzutu. Co Ci sie zawiesza? Gra czy Serwer? Port w grze jest domyślnie ustawiony na 2345 czyli neostrada. Może tam tkwi problem? Poszukaj objektu, w którym jest zamieszczone domyślne IP. Niech ktoś sprawdzi to jeszcze u siebie na komputerze, myślę że bedzię działać. Być może to wina Windowsa, ja mam xp pro
  11. Serwer mam odpalony tylko w godzinach od 10-22! Pozniej ide spac :) Aby serwer dzialal w postaci jaka zamiescilem w UP w serwisie GMClanu: https://gmclan.org/up969_4_Klient_serwer.html Trzeba miec zarejestrowana wersje GMa. Nalezy rowniez pamietac ze przyklad: (Klient_serwer.rar) Serwera i klienta nie musi dzialac z moja gra, poniewaz troche go przerobilem. Pozdrawiam XaX Korzystaj z polskich liter, ok? Patrysław Oczywiście, już się poprawiam :) // to takie "zboczenie" pisarza, który musi dużo pisać w różnych dziwnych programach :)
  12. Dzieki RANMUS'OWI(dobra dusza) rozwiazalem problem animacji mobow w grze. Dziekuje i serdecznie pozdrawiam. XaX
  13. dziekuje zaraz przetestuje. Swietnie, pomoc i zrozumiale opisanie kodu baardzo sie przydalo :) Udalo mi sie zrobic animacje tych mobkow :) Nie dokladnie tak jak opisales ale pokombinowalem troszke i pomoglo :) Wielkie dzieki mistrzu RANMUS
  14. Korzystam z najnowszej dostepnej wersjii GM'a Zarejestrowanej
  15. No tak dziala mi to do postaci, if direction > 225{if direction < 315{sprite_index = d}} if direction > 135{if direction < 225{sprite_index = l}} dla ktorych przypisalem konkretna sciezke poruszania sie, jednak zupelnie nie wiem jak przypisac animacje , jesli postac ma ruch generowany losowo : Ten sam kod dopasowalem do "moba ninja" w grze, efekt jest taki ze odwraca sie tylko w odpowiednim kierunku, jednak nie dziala animacja sprita :( ( Kod pokazalem w poscie powyzej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...