Skocz do zawartości

Chell

Filar Społeczności
  • Postów

    1 386
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    56

Ostatnia wygrana Chell w dniu 22 Czerwca 2023

Użytkownicy przyznają Chell punkty reputacji!

3 obserwujących

O Chell

  • Urodziny 19.02.1999

Informacje

  • Team
    Marcin Fortuniak
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie
  • Steam
    4tk

O mnie

  • Skąd
    Poznań
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Adres www
  • Hobby
    oglądanie dobrych filmów, gra na gitarze, wychodzenie z domu na baleciki, przerzucanie naleśników

Edytowalne przez adminów

  • Back-end Developer

Ostatnie wizyty

39 656 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Chell

  1. prawdopodobnie palnąłeś tu pierwszy wątek
  2. uczysz potomstwo łapać świnie w labiryntach? #tematdlauwagi
  3. Chell

    Męczymy AI z ChatGPT

    uff, dobrze wiedzieć że jeszcze zdołałbym uciec sztucznej inteligencji nie dziś, chacie gpt. nie dziś...
  4. Chell

    Foto-galeria

    wracam do tematu 20kg grubszy, ale szczęśliwy - pierwszy raz programowanie w phpie się opłaciło, wygrałem kajak na PHPersach w przyszłym roku mam nadzieję że złapiemy się na piwko z jakimiś forumowiczami
  5. delta timing rozwiązuje też inny problem - jeżeli Twoja gra ma chodzić w 60 fpsach, a komputer gracza faktycznie doi 15 klatek na sekunde, i nie masz poprawki na delta timing, to gracz gra w slow mo - pocisk wroga który leciałby 1s leci 4s itd
  6. no tak, a dużo prościej sobie zakodzić familiadę niż gorące krzesła
  7. tez sie pochwale, bo kodze dzien w dzien a w sumie nigdy nic nie pokazuje - 4 rok studiow, 3 ciekawy przedmiot. implementuje se różne tryby pracy szyfratora AES
  8. zawsze lubiłem Ferviego facet całe swoje forumowe życie poświęcił na FOSS, sama jego egzystencja jest laurką dla Linusa Torvaldsa, a mimo tego był zupełnie autoświadomy i podchodził z dużym dystansem do swojej pasji + miał bardzo specyficzne poczucie humoru xD
  9. zrob dwarf fortress na mobilki!
  10. ale progres, we wtorek wyglądało to jak Wormsy a w środę jak Battlefield Bad Company 2
  11. fajne pytanie. Na pewno przeładowanie konstruktora to kiepski pomysł, implementacja dwóch zupełnie różnych funkcjonalności w ramach jednej metody będzie strasznie myląca. Druga opcja jak najbardziej spoko, jeżeli stan instancji nie pozwala na save_changes to programista nie powinien tego wywoływać na tym etapie. Jak chcesz to zrobić super, to możesz sobie wygooglować "builder design pattern" - to koncept klasy-serwisu służacego do budowania instancji innej klasy, gdy proces ten jest złożony. Nie implementowałem go jeszcze żeby obsłużyć dwa różne flow instancjonowania, bo nie do końca do tego służy, ale myślę że by się całkiem spoko nadał dla tego case class ProjectBuilder: def __init__(self): self._instance = Project() def load_from_path(self, str: path) -> self: ... self._instance = instance return self def set_files(self, list: files) -> self: self._instance.files = files return self def set_name(self, str: name) -> self: self._instance.name = name return self def get_instance(self) -> Project: if not self._instance.name or not self._instance.files: raise Error('The instance is incomplete.') return self._instance celem takiego buildera jest zwrócenie Ci instancji która ma już stan który Ci pasuje
  12. nie mam żadnego doświadczenia ze zdjęciami i wideo na macu (chociaż pewnie jest super, bo szeroko pojęci graficy to jeden z ich głównych targetów), ja używam tylko do programowania i fejsika. Pierwszego dostałem ze 4 lata temu z firmy, i w sumie od wtedy tylko ich używam. w samym programowaniu mi raczej ten sprzęt nie pomaga. Docker chodzi dużo gorzej niż na linuxie (do tego stopnia, że w prawie każdym projekcie trzeba adresować ten problem i robić jakieś wygibasy z konfiguracją wolumenów), a package managery są gorsze niż apt czy inni unixowi kuzyni. I w sumie tyle, reszta to 1:1 jak praca na linuxie. doswiadczenie z robieniem tego wszystkiego na macu to jednak zupełnie co innego, macOS to chyba jedyny system który ma dział UX. Nawet nie bardzo wiem co na ten temat napisać, workflow z wieloma pulpitami i gestami touchpada to po prostu smooth sailing. touchpady w macbookach są genialne (i dużo nawigacji się na nim opiera), jak z takim popracujesz to każdy inny touchpad będzie dla Ciebie nieużywalnym kawałkiem plastiku. Klawiatury są po prostu OK, i to dopiero od 2020 - wcześniejsze to była tragedia. Ekrany to sztos zupełny. Obudowy są pancerne, kumpel zrzucił w jakiś sposób zamkniętego mbp ze schodów tak, że przeturlał się z nich jak ta taka sprężyna, i oczywiście widać że jest poobijany na maksa, ale nic się nie połamało, wciąż wygląda jak laptop i dalej śmiga. mac mini bardzo fajny sprzęcik, w zupełności Ci wystarczy, ale kupiłbym na pewno mychę MX Master 3 do niego (albo magic trackpad, ale nigdy go nie używałem bo zewnętrzny touchpad to dla mnie trochę dziwny koncept), bo ma bardzo intuicyjną implementację gestów. Magic mouse odradzam, moim zdaniem taka sobie próba przeniesienia gestów na smyralną mychę, a ergonomicznie totalna kaszana i zespół cieśni nadgarstka murowany. macbook air z m1 też fajny, chociaż sam już bym kupował pro z m1 - różnica w cenie nie jest taka rażąca, a zawsze ciut lepszy performance z tym aktywnym chłodzeniem ale ściana tekstu mi wyszła tl;dr - kupuj, bardzo fajne sprzęty
  13. terminal iTerm2, shell fish, motyw agnoster. akurat iTerm2 jest tylko na maca, ale na pewno da się jakoś zainstalować fish na windowsie i będzie identycznie wyglądać edit: faktycznie windows terminal ma ten sam motyw
×
×
  • Dodaj nową pozycję...