Skocz do zawartości

Szymi_2004

Użytkownicy
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Szymi_2004

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich! Już dawno zaciekawił mnie ten wspaniały przykład Pieter'a 6. Dzisiaj postanowiłem dodać w projekcie możliwość zmiany koloru czcionki oraz jej stylu. W Delphi jestem very newbie, więc (jak to zawsze newbie :D) proszę was o pomoc :P. Szukałem jakiś kursów Delphi, ale niestety żaden z nich nie opisywał aspektu czcionki (no albo źle szukałem :P). Zamieszczę tutaj kod projektu zawartego w przykładzie: library edit_library; uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, StdCtrls; var handle: THandle; function SendMessageByString(hwnd:hwnd;msg: cardinal;wParam: integer;lParam: string):integer; stdcall;external 'user32.dll' name 'SendMessageA'; function texta(c:char;l:integer):string; var i:integer; begin result:=''; for i:=1 to l do result:=result+c; end; procedure Init(h:double); cdecl; begin handle := round(h); end; function CreateEdit(x,y,w,color,Ctl3D,pass,visible:double):double; cdecl; var TempEdit : TEdit; begin TempEdit := TEdit.Create(nil); TempEdit.Left := round(x); TempEdit.Top := round(y); TempEdit.Width := round(w); if Ctl3D = 0 then TempEdit.Ctl3D := false else TempEdit.Ctl3D := true; TempEdit.ParentWindow := handle; if visible = 1 then TempEdit.Visible := True else TempEdit.Visible := false; TempEdit.Color := round(color); if pass = 1 then TempEdit.PasswordChar := '*'; result := TempEdit.Handle; end; procedure SetTextEdit(h:double; text:Pchar); cdecl; var hand:THandle; begin hand := round(h); SendMessageBystring(hand, WM_SETTEXT, 0, text); end; function GetTextEdit(h:double):Pchar; cdecl; var hand:THandle; text:string; clength:integer; begin hand := round(h); clength := sendmessage(hand,WM_GETTEXTLENGTH, 0, 0); // POBIERA DLUGOSC TEXTU text := texta(' ',clength+1); // ZAMIENIA DLUGOSC NA SPACJE SendMessageBystring(hand, WM_GETTEXT, clength + 1, text); // POBIERA TEXT result := pchar(text); end; exports Init, CreateEdit, SetTextEdit, GetTextEdit; begin end. Z góry dziękuję za pomoc :]. Szkoda, że nie ma na tym forum opcji "Pomógł" bo chętnie bym dał mojemu wybawcy xD. Pozdrawiam Szymi
  2. Witam! Zastanawiam się ostatnio czy można jakoś wyeksportować room'a (coś jak ze skryptem) a potem go importować normalnie? Wiem, że to dziwnie pewnie brzmi, ale chciałbym wysłać mapkę kumplowi, a nie chcę wysyłać całego projektu gry. Z góry dzięki za pomoc Szymi
  3. Niestety to chyba nie działa. Odpaliłem ostatnio i teraz wogóle widzę jakby sie nie ruszał :P (tak samo jest u niego). Możliwe, że coś spaprałem... Jeszcze poprubóje, ale i tak dzięki (ty jedyny rozgryzłeś tą "zagadkę" :P). Pozdro Edit: Już wiem co źle robiłem! Nie można wstawić writeshort(player.direction); w 43 linijce, powieważ jest tam "else" (zaprzeczenie :P). Gdy wstawiam w 44 linijkę to po połączeniu z serwerem pokazuję się błąd właśnie z tym kodem, i z tą linijką :/. Nie pomyliłeś się Crackk-Gm? Bo coś mi się to nie chce trzymać kupy :P. Jak będziesz mógł to odpowiedz. Z góry dzięki. Szymi Edit2: Sory, to był mój błąd. Zamiast w serwer dałem to w clienta -.-. Przeraszam bardzo za mój błąd :D. Pozdrawiam
  4. Chciałem tylko zobaczyć jak to wygląda :P. Nie mam zamiaru (jak narazie) na większą skalę sie w to bawić ;]. Tutaj oto link Panie dziejku :D: http://www.64digits.com/games/index.php?cm...ame&id=2527 . Pozdro
  5. @warcrawt: Następnym razem czytaj pierwszy post a potem zakładaj, że dopiero zaczynam z GM'em (mam już na koncie 1 grę i trochę umiem...) @RaistlinBlackRobe: Czyli, że coś ze skryptami jest?? Nie umiem operować w 39dll, więc chyba duzo nie poradze :/. Jeżeli ktos zna ten przykład i mógłby mi go jakoś "naprawić" żeby było normalnie to byłbym bardzo wdzięczny :]. Pozdro
  6. @up To znaczy? Tak na moje oko wysyła oba te cosie :D. P.S. Jakby się komuś przydało to dam jeszcze objaśnienie tego po ang. //direction variable gets assigned from controller image_angle = direction
  7. Jeżeli tak to czemu widzę jakby mój kolega jechał bokiem, choć tego tak naprawdę nie robi. Mógłbyś mi jakoś rozjaśnić sprawę jak naprawić ten mały bug?
  8. Witam wszystkich! Tak jak pisałem w poprzednim teamcie zacząłem bawić się z przykładem ONL1N4 pt. Online 2. Po wypaleniu projektu (wyścigi mp) wysłałem go mojemu koledze. Zahostowałem serwer i zaczeliśmy grać. Okazało się jednak, że ja widze go jakby jechał bokiem, i on mnie też tak. W poprzednik temacie dostałem odpowiedź, że muszę oprócz położenia gracza pobierać również jakieś image_angle. Znalazłem wzmianke o tym w objekcie drugiego gracza (przeciwnika) w akcji Step. W kodzie była oto taka linijka: image_angle = direction Nie wiem czy jest to zainicjowanie tego image_angle, ale domyślam się, że nie. Jeżeli to nie jest (albo i jest) zainicjowaniem tego to w takim razie co? Czy mam jakoś zmienić ten kod czy jak? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich. Szymi
  9. Z góry przepraszam za doubla, ale nie będę robił 2 tematu dlatego, że nikt mi narazie nie odpowiedział. A więc jak zmienić tą linijkę kodu tak abym widział normalnie jak inni jeżdzą? Dla przypomnienia ta linijak kodu to ,,image_angle = direction". Pozdro
  10. Tzn.? Mógłbyś mi trochę przybliżyć tą kwestję, bo nie do końca Cię rozumiem? Pozdrawiam Szymi P.S. Przepraszam za błędy ortograficzne. Edit: W stepie objecta przeciwnika widnieje taka linijka image_angle = direction, to znaczy, ze mam zainicjowany image_angle czy jak? Prosze o pomoc!!!
  11. Witam wszystkich! W ostatnim czasie z nudów przeglądałem Google w poszukiwaniu dobrego przykładu multiplayer. WreszczeWreszcie go znalazłem! Pobrałem Online Engine V2 autorstwa ONL1N3 i zabrałem się do pracy :P. Zaciekawił mnie dołączony do przykładu ,,modółmoduł" (nazwijmy to tak) przedstawiający prostą wyścigówkę multiplayer. Wypaliłem projekt server'a oraz projekt gry. Zahostowałem serva, wysłałem do kumpla projekt gry i zalogowaliśmy się na moje IP. OdrazuOd razu zauważyłem drobny, chodź przeszkadzający bug. Samochód mojego kolegi jeździł bokiem. Nie mam pojęcia czemu, ale tylko ja to widziałem. taki sam efekt był u niego. Poszperałem w kodzie, jednak nic nie znalazłem. Proszę o pomoc, bo chcę wykorzystać ten przykład w mojej grze :D. Pozdrawiam Szymi
  12. Dzięki Yoda. A wiesz może jak zrobić żeby zapisywanie textu działo się po jakimś tam czasie (wiziąłem klocka Clock czy jakoś tak, ale nie wiele mi to dało)? Z góry dziękuję ;] Szymi
  13. A mógłbyś mi troche przybliżyć tą sprawę PsichiX? Bo nie rozumiem za bardzo...
  14. Witam! Ostatnio pracując nad botem do mojej gry pomyślałem o dodaniu go do autostartu (tak aby włączał się przy starcie systemu). Niestety jak to zawsze ja nie poradny Szymi nie umiem tego zrobić. Wie ktoś może co i jak trzeba "zaczarować" :D? Pozdro Szymi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...