Skocz do zawartości

DotNetGMCrossover


Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: DotNetGMCrossover v 1.1

 

Opis: Wreszcie, po użeraniu się ze składnią C++/CLI mogę przedstawić DLL umożliwiający korzystanie z .NET'owych DLL'i w GM'ie. Może się komuś przyda :)

 

W paczce znajduje się binarka skompilowana pod .NET 4.5. Dałem source, jeśli ktoś zamierza używać jej na starszych wersjach .NET. (aby sam sobie ktoś skompilował na odpowiednią wersję)

 

Download: https://gmclan.org/up8194_3_DotNetGMCrossover_v1_1.html

Rozmiar pliku: 52 KB

 

Download na .NET 4.0 https://gmclan.org/up8194_3_DotNetGMCrossoverFramework40.html

Rozmiar pliku: 27 KB

 

 

Autorzy:

Programowanie:
Utermiko

JEŻELI MASZ ZAMIAR KORZYSTAĆ Z TEJ DLL TO UMIEŚĆ MNIE W CREDITS

 

W paczce znajduje się:

-folder Source z kodem źródłowym dll oraz przykładowej dll,

-skrypty do zaimportowania,

-DLL'ka,

-przykładowy DLL w .NET,

-przykład (gmk),

-plik ReadMe :

DotNetGMCrossover v1.1 by Utermiko

DotNetGMCrossover służy do korzystania z .NET'owych dll w Game Maker.

JEŻELI MASZ ZAMIAR UŻYĆ TEGO DLL'a W SWOJEJ GRZE, UMIEŚĆ INFORMACJĘ O AUTORZE

Binarki dołączone do paczki, są skompilowane na .NET 4.5 w trybie Release.
Zostały dołączone źródła gdybyś chciał(a) skompilować dll na inną wersję .NET Framework.

Opis funkcji:

dotnet_init() - inicjalizuje dll'a. Opcjonalny argument (ścieżka do dll)

dotnet_load_dll(sciezka) - ładuje .NET'ową dll'kę i zwraca jej ID. Musi być podana PEŁNA ścieżka (można użyć working_directory+"\mojdll.dll").

dotnet_create_object(dllID, klasa, ilosc_argumentow (opcjonalne), argumenty...(opcjonalne)) - tworzy nowy obiekt z podanymi parametrami które zostaną przekazane do konstruktora i zwraca jego id. dllID - id załadowanej dll'ki, klasa - klasa do utworzenia (format: PrzestrzenNazw.KlasaDoUtworzenia)

dotnet_delete_object(obiektID) - usuwa obiekt o podanym ID. UWAGA: Jest usuwana tylko referencja obiektu. O zwolnieniu obiektu z pamięci decyduje Garbage Collector

dotnet_method(obiektID, nazwa_metody, zwracany_typ, ilosc_argumentow(opcjonalne), argumenty...(opcjonalne)) - wywołuje podaną metodę z dll'ki. obiektID - id obiektu, nazwa_metody - nazwa metody do wywołania, zwracany_typ - zwracany typ (ty_string lub ty_real)

dotnet_free() - zwalnia dll'a z pamięci.

 

Pisanie dll'a w .NET

-obsługiwane typy: System.String (string), System.Double (real)

-metoda nie może być statyczna i musi być publiczna

 

UPDATE v 1.1

-dodano możliwość wywołania konstruktora z podanymi parametrami (zapomniałem wcześniej o tym :P)

-dodano możliwość usunięcia referencji do obiektu (o zwolnieniu obiektu z pamięci decyduje Garbage Collector)

 

 

Link do tematu na GMC: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=564528

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...