Skocz do zawartości

konwertowanie gry na telefon


smartboy

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy dobrze umieściłem temat a więc tak.Jestem wieśniakiem i mam stary telefon, niedługo kupię i na nim będzie można w coś grać.Teraz rozwijam to i zaraz pytania...W przyszłości chcę zrobić grę prostą ale grywalną albo platformówkę albo hmm w niej nie będzie platform ale od boku i nieco kolorowo-bajkowo. W grze pewnie będzie się grać na strzałkach,spacja plus jeden lub dwa jakieś klawisze.Teraz pytania:

1. Czy idzie taką gre po skończeniu 'przekonwertować' na telefon. Jakim programem i czy to będzie instalka.

2. Jakie wielkie mogą być parametry rooma chodzi mi o ekran/view.

3. Jakie gry polecacie do obejrzenia na wzór chodzi mi o te na telefon.

 

Jak sobie przypomne o co chciałem spytać to napisze. Nie śmiejcie się z mojego profesjonalnego języka,bo jestem zielony w temacie telefonów i gier na nie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na telefon"? Android, iOS, Windows Phone 8, wchodzą w grę jeżeli chodzi o GameMaker.

Java J2ME (stare telefony) nie.

 

Ten złom co kupię będzie mieć Android więc chce zrobić jakąś przygodówkę albo niewielką strategię może turową,nie wiem czy dobrze napisałem w każdym razie odpowiedzi na pytania mnie interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to potrzeba Ci będzie GM:Studio z licencją na Androida. Grę bardzo łatwo przerobić. Dotknięcie ekranu odbierane jest jako myszka, a można też dodać na ekranie wirtualne klawisze.

 

Aha to dzięki więc ta odpowiedź raczej mi wystarczy.Jak zrobię odrobinę gry to dam do testu i będzie się myśleć co z tym dalej zrobić. Lece

Edit: a ciekawe jak z zasobami np pliki ogg w folderach ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!