Skocz do zawartości

PHP vs Java


Gibki Kaktus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam witam i o programowanie pytam :D

 

Chcę się nauczyć języka jakiegoś, żeby wykonywać zlecenia(nawet te najmniejsze) i dorobić sobie parę groszy. I tutaj rodzi się pytanie. Co wg was jest lepsze? Co szybciej będę w stanie ogarnąć, by już po mału coś tam tworzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Javie się nie wypowiem bo nie mam doświadczenia ale co nieco wiem o PHP:

 

Jeżeli chcesz sobie dorobić na PHP to spóźniłeś się o 10 lat. Dalej można znaleźć kogoś szukającego odpłatnej pomocy z PHP ale to są propozycje od amatorów i nie ma takich dużo.

Zdarza się dalej że ktoś próbuje rozbudować istniejące rozwiązania. Na przykład moduły do sklepów Magento albo PrestaShop. I tu da się zarobić ale musisz znać silnik sklepu. Więc poświęcić z 2-3 miesiące na jego poznanie.

Aktualne propozycje dla programistów web szukających zleceń to startupy. Ale tu nie ma mowy o samym PHP/SQL, zaraz wymagane są JS, AngularJS, Node.js albo inne. Tylko że tu od razu można mówić o zarobkach w 10k-30k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Threef, trochę przesadziłeś z zarobkami, bo nie takie są dla phpowca. Obecnie wygląda to tak: Java > Front > PHP. Fullstack phpowiec zarabia najmniej, a powyżej 10k to senior w większych polskich miastach.

 

Wracając do tematu, dorobić można w każdym języku, ale trzeba mieć na to proste zlecenia, a tych raczej nie znajdziesz w internecie. Jak już to musiałbyś się rozgłosić po znajomych, by oferty same wlatywały bezpośrednio do Ciebie. Na rynku profesjonalnym, w proste poprawki i dorabanie nikt się nie bawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam i o programowanie pytam :D