Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Jak zmienić grawitacje podczas ruchu?

    Dzięki za pomoc, temat zamknięty
  3. Galeria Grafik

    Jak ja widzę wasze pracę a zwłaszcza te Czołgowe to ogarnia mnie smutek z powodu, że nie tworzę obecnie nic co mogłoby się przyczynić do rozwoju kultury
  4. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Hmmm co mogę robić?
  5. Wczoraj
  6. Tutaj możecie dzielić się najgłupszymi bugami naszego ukochanego programu, jakim jest GMS w wersji 1.4
  7. Galeria Grafik

    a ja widzę, że Nikasa ciągnie do kubizmu już powolutku, co bardzo szanuję. @Nikas Jeżeli mogę sobie pozwolić na jakąś uwagę, to może polecałbym spróbować nie używać idealnej czerni i bieli, bo to jednak nienaturalne kolory wbrew pozorom. Zacząłem to właśnie implementować w moich graficzkach tj. wszystkie jasne barwy są ciepłe, głównie używam różu w tym celu, a ciemne barwy są zimne, więc używam granatu i dzięki temu paleta jest jakaś taka fajowsza. Prócz tego ciekawi mnie jakby wyglądała całość z cieńszym konturem. No i zauważyłem jakąś dziwną niekobiecość w jej głowie i już wiem o co chodzi. Wielu ludzi przy pierwszych rysunkach profili zapomina o tym złotym wcięciu jak szyja przechodzi w potylicę no i linia kobiecej żuchwy potrafi być naprawdę delikatna. Polecam takie ćwiczonko żeby przy rysunku łbów z półprofili i profili zacząć od dorodnego kółeczka i do niego dorysowywać różne obłe kreski tak długo, aż zacznie to przypominać głowę, wtedy zawsze ma się pewność, że uchronisz się od płaskogłowia i zachowa się kobieca harmonia. Też nie chcę się usilnie wpierdalać i udawać mentora rzecz jasna, ale odkąd mam na studiach zajęcia rysunku to jednak to i owo się odkrywa. Ale ogólnie props, szanuję w opór to, że używasz jeszcze tych geometrycznych kompozycji. No i powiem ci szczerze, że masz wyobraźnię i dobry zmysł estetyczny, a to jest w sumie na wagę złota. Na moim wydziale jest w brut słodkich córeczek tatusiów co pokończyły szkoły plastyczne i prócz jednorożców i płaczących aniołków chuja ci stworzą. Otwiera mi to powoli oczy na to, że nie ma znaczenia warsztat techniczny jeżeli jesteś bez wizji. No i z racji, że ty taki A E S T H E T I C chłopak jesteś to z całego serca polecam Ci jeszcze taki dizajnerski zespół Memphis Group i ludzi co się nimi inspirują. Może jakoś zainspirują cię różne ich rozwiązania estetyczne, czy eklektyzm formy https://www.yellowtrace.com.au/modern-memphis-design-trend/
  8. Galeria Grafik

    Czołg 10/10 Nikas nie ocenie bo jak dla mnie nope totalnie , ale szanuje ogólny talent więc milczę
  9. Galeria Grafik

    Bardzo dużo mam ostatnio weny.
  10. @Ignatus bylbys w stanie wyodrebnic osobny maly projekcik, gdzie zostawilbys rooma z obracanym viewem i jakims innym shaderem, oraz mozliwie wrzucony multipass i wyslac mi gmz tego na skrzynke? sprawdzilbym, w ktorym miejscu gryza sie, bo z opisu wyglada to na jakis turbo absurdalny problem, gdyz w idei multipass z niczym sie nie gryzie, bo nigdzie nahalnei sie nie wpina, a to dosyc dziwny problem i moze powodem byc np. inna libka i moglbym znalezc co dokladnie to powoduje.
  11. Obrońcy Głogowa, odcinek 1

    ODcinek 2:
  12. Próba użycia tego w innym projekcie niż oryginalny wyrzuca mnóstwo ABSTRAKCYJNYCH błędów- obstawiam debilne błędy w Game Makerze bo od pewnego czasu na podobne trafiam,zupełnie bez sensu i powodu. Czyli np. tworzę nowy projekt i kopiuje absolutnie wszystko z oryginalnego projektu - przy czym skrypty i shadery trzeba potem manualnie kopiować bo najnowsza aktualizacja sprawia że GM nie widzi importowanych (PARANOJA).Projekt wygląda jeżeli chodzi o zawartość 1:1 identycznie jak projekt oryginalny ale uruchomić się nie da.. Najpierw takie coś do każdego obiektu w grze po kolei (oczywiście opisany sprite jak najbardziej jest na swoim miejscu) ERROR!!! :: ############################################################################################ ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_fire: Trying to draw non-existing sprite. at gml_Object_obj_fire_DrawEvent_1 (line 6) - draw_self(); A na koniec ERROR!!! :: ############################################################################################ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object obj_distortion_multipass_renderer: Variable obj_distortion_multipass_renderer.sh_distortion(100009, -2147483648) not set before reading it. at gml_Object_obj_distortion_multipass_renderer_DrawGUI_1 (line 6) - var sampler_mask = shader_get_sampler_index(sh_distortion, "s_Mask"); ############################################################################################ I co z tym zrobić? To ewidentnie wina GM a nie projektu PhysX... edit.Już ogarnąłem - błąd tego crapa jakim jest w tej chwili GM.Musiałem stworzyć sprite,nazwać identycznie i wstawić w nim daną grafikę- importowany dla GM nie istnieje..Boże co za g$#no edit.2 Przy próbie importu docelowo do mojej gry mam kilka problemów -żaden inny shader nie działa który był wcześniej -napisy są mocno rozpikselowane i ogólnie jakoś inaczej wszystko wygląda (gorzej) -mam zablokowany view. Tzn normalnie ekran obracał sie razem z image_angle postaci- teraz mam stały kąt co uniemożliwia grę
  13. Ostatni tydzień
  14. Galeria Grafik

    No pro są te prace w hui, masz instagrama? Inspirowałbym się. Also jak się uczysz Illustratora? Sam? Jakieś tutoriale? Bo ja ciągle nie mogę zacząć. Ostatnio próbowałem nawet ale się nie udało ponownie.
  15. Jak zmienić grawitacje podczas ruchu?

    Jeśli co step ustawiasz vspeed, to może tak to wyglądać, ponieważ: vspeed = 5; // prędkość pionowa 5 gravity_direction = 270; // w dół gravity = 0.1 // grawitacja = 0.1, zatem co krok zwększaj vspeed o 0.1 // koniec eventu step, następuje przesunięcie postaci o y += 5 // vspeed zostaje zwiększone o 0.1 (bo grawitacja działa w kierunku 270, o 0.1, ma przyspieszać opadanie // ... engine przechodzi przez kolejne eventy, w tym draw // ... wchodzi kolejny krok, znów wykonujemy event step // vspeed jest obecnie równe 5.1 vspeed = 5; // UPS! Mimo, że engine ustawił vspeed na 5.1, my w kolejnym kroku nadpisujemy tę wartość nim postać się ruszy! stąd wrażenie. gravity_direction = 270; gravity = 0.1; Jeszcze taki szybki kurs: 1) przesuwanie postaci: x += <wartość>; y += <wartość>; powoduje przesunięcie w tejże chwili i w kolejnej linijce kodu X i Y mają nowe wartości. 2) speed = 2; direction = 50; ustawione zostają: hspeed = lengthdir_x(speed, direction); vspeed = lengthdir_y(speed, direction); x i y zostają zwiększone na koniec eventu End Step o hspeed i vspeed 3) hspeed = 5; vspeed = 2; ustawione zostają automatycznie: speed = point_distance(0,0, hspeed, vspeed); direction = point_direction(0,0, hspeed, vspeed); x i y zostają zwiększone na koniec eventu End Step o hspeed i vspeed 4) po zmianie X i Y na koniec End Step, zostaje nadana wartość gravity: hspeed += lengthdir_x(gravity, gravity_direction); vspeed += lengthdir_y(gravity, gravity_direction); (speed i direction zostają zaktualizowane j.w.) a następnie friction: speed = (abs(speed) > friction) ? (speed - friction) : 0; (hspeed i vspeed zostają zaktualizowane j.w.) Mniej więcej działa to tak, aczkolwiek dla niektórych da się podawać ujemne wartości, więc jeszcze bardziej skomplikowanie to się przelicza, ale to powinno rozjaśnić wiele.
  16. Warlocks: God Slayers

    No może trochę btw jak ktoś by chciał coś więcej poczytać co będzie inaczej niż w warlocks vs shadows to ostatnio pojawil sie taki wywiad: https://garagebandgamers.com/interview-with-dushan-chaciej
  17. Nad czym aktualnie pracujesz?

    w sumie to wracam po dwumiesięcznej przerwie do swojego projekciku. Aż miło go było sobie odkurzyć i znowu czuję ten wakacyjny zapał
  18. Galeria Grafik

    kurdebele, troszkę mnie nie było, a Nikas sowity progres warsztatowy zalicza, bardzo winszuję. No i już znalazłeś swój styl i widać, że coraz swobodniej się w nim czujesz. Ja za to dorzucę czterema graficzkami co ostatnio skrobałem, jakiś plakat jakiegoś projektu jakiejś babki, siedzące jeże, okładka na singiel zespołu mojej lubej i okładka na przyszły ich album. Przy okazji odkryłem mój fetysz na punkcie pudrowego różu i ciemnego granatu, to podstawy mojej palety barw w ostatnio wszystkich grafikach. Przy okazji uczę się w końcu tego nieszczęsnego Illustratora i tak cholernie pluję sobie w brodę, że wcześniej tego nie zacząłem.
  19. Jak zmienić grawitacje podczas ruchu?

    Witaj na GMC ! Przydałoby się wiedzieć jakiej wersji gamemaker'a używasz.Nie wiemy ile wynoszą twoje zmienne,ciężko stwierdzić dlaczego tak się dzieje,podaj nam swój kod.Na początek upewnij się że nie masz w innych eventach wpisanej zmiennej gravity,bardzo możliwe że inny event ustawia Ci ciągle gravitacje na taką jakiej byś nie chciał. Pozdrawiam.
  20. Witam. Stworzyłem ruch platformowy taki jak w przykładzie FAQ pkt 13. Jednak moja postać skacze wysoko ale w bardzo szybkim tempie leci do góry po czym w bardzo szybkim tempie spada. Bawiłem się zmiennymi bo na mój rozum linijka z ''gravity'' powinna za to odpowiadać a tu bach, żadna linijka nie jest za to odpowiedzialna (?) przynajmniej dla mnie. Próbowałem już wiele różnych kombinacji z zmiennymi w tym całym algorytmie skryptów ale nic, dalej to samo. Zmienne vspeed oraz gravity odpowiadają za to samo a bynajmniej tak to wygląda. Więc jak kolwiek nie ustawie postać za szybko leci do góry i za szybko spada z powrotem na dół. Jak to zmienić?
  21. Warlocks: God Slayers

    Klimatem jak z zupełnie innej gry ale bardzo mi się to podoba
  22. Warlocks: God Slayers

    A tak wygląda skończony prolog, co myślicie?
  23. Galeria Grafik

    Kwestia praktyki na przestrzeni ostatniego roku. Najbardziej pasują mi pastelowe odcienie i po prostu bawię się paletką.
  24. Galeria Grafik

    Na jakiej podstawie dobierasz kolory?
  25. Galeria Grafik

    Dziena. ::)))
  26. Temat zbiorczy na drobnostki

    Są globalne. Do zmiennej zostanie przypisany numer grida. Jak zrobisz to do tej samej zmiennej, to ten stary grid nadal istnieje, tylko nie masz zapisanego nigdzie jego numerka. Powiedzmy sobie, że każdy ds_xxx działa tak samo jak dodawanie sprite - dostajesz ID, ale jak znika zmienna to nie znika zasób i nadal wisi w pamięci. I jakbyś na chybił trafił tę cyferkę podał, to byś nawet odczytał te wartości?
  27. Galeria Grafik

    nikas, to w kwadracie super, na bardzo ładny styl trafiłeś
  1. Pokaż więcej aktywności
×