Skocz do zawartości

Przygody Punka Franka 2


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od początku :P

 

Szczepan Sadurski, redaktor naczelny wydawnictwa Super Press (które wydaje m.in. Twój Dobry Humor, Super dowcipy, 103 Najlepsze Dowcipy...), znany być może wielu z was, zlecił mi stworzenie gry, w której bohaterem będzie Punk Franek - postać z jego krótkich, trójklatkowych komiksów...

 

Stwierdziłem, że sam nie dam sobie rady. Poprosiłem więc o pomoc Ranma_mana... Sadurski dostarczył nam grafikę.

 

Będzie to gra platformowa składająca się z dwudziestu etapów. Na końcu każdego poziomu znajdzie się bonus - minigierka. Ukończyliśmy już dwie z tych minigierek - Froggera i Sokobana. Screeny poniżej...

 

frogger.jpg

sokoban.jpg

 

W planie, jeżeli chodzi o minigierki, znajdą się też:

 

-pacman

-arkanoid

-tzw. button-tapper (szybkie naciskanie kombinacji klawiszy)

-quiz

-zgadywanie liczb

-strzelaninki...

 

Dużo więc pozostaje do zrobienia. Proszę więc was, Gmclanowa Społeczności, o pomoc i podawanie najróżniejszych pomysłów do projektu. A jajcarzy, np. kolesi z Beaver Interactive, o zapodanie pomysłu na fabułę :]

 

I jeszcze parę rzeczy:

- W grze nie będzie krwi ani przemocy (łaaał, jak dla mnie nowość!)

- Nie narzekajcie na grafikę, gdyż tą zajmuję się Sadurski...

- Jeżeli dobrze się spiszemy, napiszą o nas w gazetkach :]

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pamiętasz czasy amigi to coś podobnego do gry Hugo - ale nie chodzi mi o tego Hugo z polsatu tylko o więźnia Hugo - Pamiętam że było też tam obieranie ziemniaków na czas (gra klikana) Odkurzanie śladów stóp po więźniach przechodzących przez korytarz, Podawanie obiadów (Punk franek pracuje w Mc Donalds ? :P ),odbijanie na trampolinie spadających więźniów za mury więzienia. Po małych zmianach mogą to być całkiem fajne mini gierki. Poza tym do pomysłów jeszcze moge dorzucić np. gre w stylu gier tanecznych (trzeba wciskać odpowiednie klawisze w odpowiednim czasie a punk franek wykonuje jakąś czynność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może, coś w stylu Master Bubbles ? Lęcace kule, po kolzji z nabojem [ Wystrzelonym z ludka chodzacego po ziemi ] rozszczepiają się na 2 krotnie mniejsze koła. Itd, Itd. Aż w końcu kula osiąga najmniejszy rozmiar i znika. Wydaje mi sie to bardzo dobrym pomysłem ;) [ Moja Matka zagrywała się w to godzinami na PSie ;p ]

 

Przykład na kule znajdziesz na www.gamemaker.nl [ Ogólnie masz tam przykład na całą mini gierke ;p ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra masz tam wersje do GM 5. Kliknij w tamten link i ściągnij Dance.gmd zaznaczam jeszcze raz że jest to surowy silnik i nie ma tam tańczącego ludzika ale sądze, że z tym powinieneś sobie już poradzić ;) Jak nie to postaram się pomóc o ile czas pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :) Silnika użyję prawdopodobnie do tego button-tapera połączonego z wyścigami - im czybciej naciska się wyskakujące klawisze, ty szybciej jedzie samochód.

 

EDIT: ściagnąłem, obejrzałem... pomysł dobry, ale widać na nic mi się to nie przyda... tak czy siak potrzebuję LOSOWYCH klawiszy. Dzięki w każdym razie za chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaycash@

 

No to piszesz skrypt na losowanie liczb. Każda liczba przypisana jest do osobnego klawisza. Gdy wylosuje liczbę 5, będzie trzeba wcisnąć klawisz E, w raz z nim na ekranie rysuje sprite E, a po wcisnieciu klawisza dodaje troche do prędkości i znów losuje liczbe itd. itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, Sadam, na takich jak ty to powinny być paragrafy. Ja tu ludzie normalnie wysiadam. Masz mnie za n00ba?! WIEM, jak się losuje liczby. Problem jednak leży w tym, JAK zrobić sprawdzenie w stepie, czy wylosowany klawisz został naciśnięty, i jakie w zależności od spełnienia warunku czy nie mają zostać podjęte kroki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to piszesz drugi skrypt, który sprawdza czy klawisz X został naciśnięty wtedy, gdy Liczba X została wylosowana a nie np. Liczba Y [ Tuż to podstawy! ;p ] Następnie wykonywany jest dalszy skrypt... Jezeli sobie nieradzisz moge napisać przykład... Ale wierze w ciebie Yaycash ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może wiem jak to zrobić. Trzeba zrobić 4 obiekty rozmieszczone obok siebie poziomo, i do każdej leci jeden typ strzałki, np. lewa strzałka - 1 obiekt

itp. I potem gdy ta strzałka będzie nachodzić na obiekt trzeba nacisnąć klawisz odpowiadający strzałce. No i trzeba zrobić żeby odejmowało punkty gdy strzałka nie zostanie "naciśnięta", zrobić pojawianie się losowe strzałek, stopniowe zwiększanie szybkości strzał itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...