Skocz do zawartości

Teddy Bears:Rebellion


Paqo

Rekomendowane odpowiedzi

Tworze śmieszną gierke.Sieciowa strzelanka a'la soldat.

2D, grafika i muzyka z sieci zassana, misie w akcji... :]

Projekt mam zamiar ukończyć za około miesiąc.

Wyjdzie pierwsza grywalna wersja.

 

Mam jednak pare pytań: :(

1.Jak zrobić pasek życia, który będzie się znajdował nad głową postaci i podążał za nią?

2.Chodzi o kolizję z ziemią - czasem postać wolniej chodzi, innym razem "wbija" się w glebe; da się tego uniknąć?Korzystam ze skryptu skakania.

3.W jaki sposób zrobić pokazywanie nicku gracza i jego pingu?

 

 

Jak na razie mam tylko tyle pytań.. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ostro.Jakbym miał na lcizniku z 1000+ postów to pewnie byście od razu powiedzieli, a tak coś mi tu wałujecie.Przykłady instalowałem WSZYSTKIE.I nie było poruszającego się paska.Chyba, że coś przeoczyłem.Gry sieciowe już próbowałem robić, to chyba umiem..Troche to jest żenujące z waszej strony tak traktować nowych użytkowników forum.Może mam użyć szukaj?Jakie mądrości jeszcze mi przekażecie?Chcę wreszcie coś ukończyć, ale na drodze staje mi problem w postaci braku pomocy od elity GM Clan.To przykre.Zamiast wymieniać zdanie na tak błache powody, może lepiej nie odpowiadać?Nabijacie sobie w ten sposób posty?Oj nieładnie.. :unsure:

 

Czekam na rzeczową odpowiedź! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz że tutaj używasz tylko matematyki - dokładniej procentów? =)

 

Musisz narysować prostokąt i użyć takiego "wzoru":

hp / hpmax * width

Zamiast wymieniać zdanie na tak błache powody, może lepiej nie odpowiadać?Nabijacie sobie w ten sposób posty?Oj nieładnie..
Pod tym nawet mogę się podpisać! =]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja powiem kolejną rzecz. Odpuść sobie! Nie potrafisz najprostszego paska życia zrobić to nie bierz się za grę sieciową <_< btw. prosisz o pokazywanie pingu. Co mamy ci całą funkcje napisać? bo w gm nie ma takiej... Do tego potrzebny jest server na który wysyłany jest pakiet, pakiet odsyłany jest do gracza a ten sprawdza ile czasu minęło od wysłania do odebrania pakietu. Mogę się założyć że nic z tego nie zrozumiałeś...

 

Edit :P

FUCK! Tymon znów pierwszy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji prosty przykład na obliczenie pingu =)

https://gmclan.org/up152_11_ping.html

Powinieneś coś takiego zastosować gdy odbierasz nową wiadomość od innego gracza.

 

EDIT

Przy okazji co do 2. Dodaj:

move_contact_solid( gravity_direction, 32 );

w kodzie kolizji z obiektem platformy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi jak ty umiesz robic te gry sieciowe? Siedze rok w GMie i zrobilem tylko jedna sieciowke godna uwagi... rozumiem ze przerabiasz jakis przyklad gry sieciowej? Moze nam pokaz jakas produkcje ktora faktycznie da po tobie poznac ze jestes "kims" w tej dziedzinie. Bo jestes tu nowy (nie oceniamy po ilosci postow bo to nie slowa a czyny swiadczą o człeku), a poniewaz nikt nie widzial żadnej twojej gry i na dodatek pytasz o podstawy to chyba logiczne, że uchodzisz za nooba. Pokaż coś co zrobiłeś do tej pory, bo jesli nic, a to jest twoja pierwsza gra to radze dac se spokuj...

Myslales że jak zareagujemy? Co 4 nowy user wpada tu i krzyczy ze chce zrobić tibie albo GTA... -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Pago:

O co Ci chodzi? Dałem KONKRETNĄ ODPOWIEDŹ na zadane pytanie. Chyba nie sądzisz, że ściągnę przykład z downloadu, odpalę GM'a, skopiuję skrypty i wkleję na forum. Po to robi się przykłady, żeby dane kwestie nie wałkować ciągle na forum. A to, że nie umiesz znaleźć głupiego przykładu, to nie nasza wina. "Czasowy pasek energii" się zwie - strasznie myląca nazwa, prawda? I rzeczywiście, nie mam co robić jak nabijać postów, na własnym forum, własnej stronie. Jakby mi to radochę sprawdziało, to bym już dawno dopisał sobie 0 po prawej stronie. I nie odwracaj kota ogonem. Zadałeś banalne pytania jak na grę sieciową - to masz takie odpowiedzi, a potem się dziwisz, że ludzie nie wierzą, że robisz grę sieciową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranmus ma zawsze rację. Ale inni już nie, z tymi umiejętnościami. Założę się, że Linus Torvalds nie umiałby zaprogramować silnika 3d a'la Quake albo John Carmack nie napisałby za chiny ludowe symulatora skutków bomby atomowej, bo się wyspecjalizowali w swoich dziedzinach. Jeszcze nie widziałem, żeby Pago odwalał takie coś jak Rohan czy inne Bigsharki i powstrzymam się z ocenianiem do ujrzenia jego tworu. Poważnego tworu. (Te crapy pisane na szybko mogę wybaczyć, no chyba że są wydawane w odstępach kliku dni)

 

Cóż z tego że to są podstawy GM'a, zresztą chodzi mu o to, żeby pasek podążał za graczem a nie jak go zrobić Panie Tymonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to!Widzę, że mój poprzednik doskonale mnei rozumie.Jakbym był n00bem to bym pytał o pasek, a ja pytam o poruszający się pasek za bohaterem.To już nie takie proste.Ale od razu jest kojarzona pierwsza opcja..Wykupiłem od Pana Marka Overmarsa klucz i chcę się pokazać z jak najlepszej strony.n00by nie wykupują kluczy, bo wiedzą, że i tak nic nie stworzą.Powiem więcej:nawet tworze team RL...Mam zamiar z ziomkami tworzyć giere..Zobaczymy, czy wyjdzie..W sygnaturze jest podane logo strony naszej zachęcam do odwiedzania, bo jest 0 popularna.Nie mam czasu na to by siedzieć tyle przy kompie..

 

Są ludzie wyrozumiali i złośliwi..To tyle..Przykład zaraz oblookam i pewnie działa jak należy..Jak coś walne edit.. :]

 

Dzięki za wysilenie się o to mi właśnie chodziło! :lol:

 

Uwaga..Przykład sieciówki przerabiam..Przynaje się do tego..Korzystam z gotowca i go na swoje potrzeby zmieniam..To przestępstwo?Chyba po to są przykłady, żeby na ich podstawie tworzyć gry i uczyć się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to!Widzę, że mój poprzednik doskonale mnei rozumie.Jakbym był n00bem to bym pytał o pasek, a ja pytam o poruszający się pasek za bohaterem.To już nie takie proste

Nie chcę cię martwić, ale to jest bardzo proste do zrobienia...

 

Na przykład chcesz narysować prostokąt. Dajesz klocek "draw a rectangle" i wpisujesz np. x1 = 10, y1 = 10, x2 = 100, y2 = 30. Jeśli wolisz kod to używasz funkcji draw_rectangle.

 

Jeśli ów prostokąt ma się poruszać za bohaterem to wystarczy przy podawaniu współrzędnych uwzględnić w nich jakąś zależność od współrzędnych obiektu za którym ma się poruszać... Dajmy na to że możesz zrobić tak:

 

x1 = bohater.x - 50

y1 = bohater.y - 60

x2 = bohater.x + 50

y2 = bohater.y - 30

 

Wystarczy, że dopasujesz wielkości do swojej gry.

 

Powodzenia w tworzeniu :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...