Skocz do zawartości

Zablokowane Przedzielony ekran


Nicolas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

No troche sie wyglupiles, bo to jedna z podstawowych opcji. :) Jako, ze nie ma jeszcze plikow, to podpowiem. Room properties -> zakładka views:

- Zaznacz enable the use of Views

- Pierwsze dwa views z listy muszą mieć zaznaczone Visible when room starts. Ponizej masz rozne parametry. W i H to wysokosc i szerokosc okien. X i Y to pozycja wzgledem okna gry, top i left to przesuniecie wyswietlania danego kawalka planszy, a border'y to przestrzenie, ktore musza byc pomiedzy wybranym obiektem dla view'a a krawedziami danego okna. Musisz z tym pokombinowac. Ogolnie pierwszemu okienku daj: x: 0, y:0, drugiemu x:0,y:0 i obu oknom daj po w:320 i h:480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Je literówkę dopiero teraz poprawiłem, wcześniej ją wytłuściłem i powiększyłem. Zresztą w kolejnym poście też jest literówka. :)

 

Co do problemu, to nie mam czasu tego objaśniać, niech ktoś ci przykład zrobi. Tutaj chodzi o to, by skorzystać z funkcji point_direction czy jakoś tak i pobrać kierunek w stronę od środka kulki do środka paletki itd. Tutaj zadanie dla innych, ja wracam do tłumaczenia forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczycielem od Polaka nie zostane więc na błędy nie uwarzam. Sprawa nie aktualna (ani pierwsza ani druga)ale jest nowa. Mianowicie jak zrobić żeby w 72 rysunkowym obrocie o 360 stopni gdy lufa (to jest animacja czołgu) jest ustawiona w lewo czołgo po naciśnięciu przycisku odpowiadającego za ruc ruszył w lewo, jeżeli na ukos jest lufa to ryszył na ukos itd....???? Mile widziany polski przykład! Chociaż lebsze opisy na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętasz ze starego GMC klocki autorstwa Borka? Tam było coś w stylu TGFowego eventa. Nazywało się to obróc obiekt według pozycji innego obiektu. Zamiast obiektu może być myszka. Zgadza się? Lecz niestety straciłem ten plik wraz z formatowaniem dysku, więc nie dam go tobie. Trudno. Możesz to też na skryptach napisać, ale nie jest to proste :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma te klocki to niech mi je na maila przyśle

( nicolas1231@wp.pl ) ale albo ja żle zrozumiałem Odpowieć albo ktoś mnie źle zrozumiał mi nie chodzi aby ludzik krę ci ł się za myszką tylko szedł w tą strobnę w którą jest aktualnie odwrócony jeżeli jest lufą odwrócony na Północ to po naciśnięciu do przodu idzie na północ , a jeżeli na zachód to na zachód itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw alarm na 60. 60 stepów = 1 sekunda.

 

Nie prawda ... 1 sekunda to tyle stepow ile mamy ustawione w room_speed

 

Jesli mowa o zegarku ( a wlascicie stoperze bo zegarek to zczytujemy z systemu i po sprawie ;) ) elektronicznym to mozna zrobic to chociazby tak :

 

Tworzymy sobie obiekt stoper. W evencie create ustawiamy czas poczatkowy

{

czesci=0;

sekund=0;

minut=0;

}

 

Zmienna czesci bedzie nam potrzebna do wyliczenia ile czasu trwa sekunda.

 

W step obiektu stoper wpisujemy :

{

czesci+=1;

if (czesci==room_speed) {sekund+=1; czesci=0;}

if (sekunda==59) {minut+=1; sekund=0;}

}

 

Zamiast room_speed wpisujemy wartosc jaką mamy wpisaną pod odpowiednią zmienną lub poprostu uzywamy zmiennej. Wiemy ze room speed definiuje nam ile klatek ma byc wyswietlanych na sekunde wiec jesli wartosc czesci osiagnie tyle klatek ile ma room speed bedziemy wiedzieli ze minela sekunda. Po 60 sekundach wskakuje minuta itd...

 

Pozostaje tylko dodac wyswietlanie zmiennych w odpowiednim miejscu

Draw obiektu stoper

{

draw_text(100,100,""+string(minut)+":"+string(sekund));

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...