Skocz do zawartości
Wolfi

Jak robić dopasowane elementy animacji

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

robię animacje w Spine ręcznie rysuje poszczególne elementy i przy niektórych ruchach widać kontury tam gdzie być ich nie powinno. Próbowałem z tym żeby wypełnienie i kontury stanowiły osobne elementy i jest lepiej ale trochę to czasochłonne. W tym filmiku 

na 1;54 jest robak w którym wszystko wygląda bardzo płynnie ciekawi mnie jak to osiągnięto. I jeszcze takie bonusowe pytanie bo nie lubię spamić znam ktoś jakiś darmowy program do rysowania animacji poklatkowej tak że po prosty rysujesz idziesz do kolejnej klatki na której jest duch poprzedniej i tyle bez żadnych dziwnych chorych dodatków..językiem polskim też bym nie pogardził. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cytuj

znam ktoś jakiś darmowy program do rysowania animacji poklatkowej tak że po prosty rysujesz idziesz do kolejnej klatki na której jest duch poprzedniej i tyle bez żadnych dziwnych chorych dodatków..językiem polskim też bym nie pogardził. 

 

GameMaker zarówno GMS1 jak i GMS2 posiadają tą możliwość w swoim edytorze spritów

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Program, który jest pokazany na filmiku korzysta z tzw. mesh deformation (płynnie zniekształca fragmenty grafiki). Spine też to ma (w droższej wersji), ale wydaje mi się, że Gamemaker nie obsługuje mesh-deformation i musiałbyś wszystko wrzucać jako klatki.

 

Tak to wygląda w Spine

 

A co do darmowego programu do animacji poklatkowej to może GIMP albo Krita.

https://www.gimp.org/

https://krita.org/en/

Dla mnie GIMP jest specyficzny i jak już korzystałeś np. z Photoshopa to ciężko się przesiąść. Z Krity nie korzystałem ale mocno się rozwija i wygląda na to, że ma wszystko to, co byś chciał: animację poklatkową, onion skining itp. plus jest w PL

 

 

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2018 o 12:03, planszowy napisał:

Spine też to ma (w droższej wersji)

 

Dobrze wiedzieć straszna szkoda, że w droższej wersji. :c Ale mam też pytanko do tego filmu czym są te pomarańczowe linie? (Obstawiam że to coś oczywiste ale uczyłem się o spine z jakieś strony dla totalnych amatorów i nie przypominam sobie żeby tam o nich było)

 

Kirta bardzo fajna wczoraj obadałem, właśnie to o co mi chodziło i dość przyjazne w obsłudze, dzięki :D O GIMPIe też myślałem ale po kontakcie z nim w szkole jakoś tak za nim nie przepadam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2018 o 23:11, Wolfi napisał:

 Ale mam też pytanko do tego filmu czym są te pomarańczowe linie?

 

 Spine'm bawiłem się krótko ale wydaje mi się, że było to związane z opcją "Free-form deformation" gdzie można było sobie podzielić grafikę na wielościany. Można było później zaznaczać krawędzie tych wielościanów i odpowiednio ruszać grafiką.

 

A tak btw. krita też ma coś podobnego do mesh deformation :)

 

 

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście sprawdziłem jak wygląda mesh  w spine i to te pomarańczowe linie :D W Kitra jak na razie próbuje ogarnąć czy da się kopiować do tej samej warstwy, ale według ludzi z ich forum nie ;__;

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×