Skocz do zawartości
  • 0
MaxGaming

[GMS1.4] Błąd Android

Pytanie

Do tej pory wszystko było okej, ale po dwóch miesiącach przerwy chciałem skompilować projekt na Androida.

Na Windows chodzi okej, startowanie bezpośrednio z telefonu mi nie działa od zawsze z powodu jakiś problemów ze sterownikiem ADB.

Więc kompiluje do apk i instaluje(według logów gms kompilacja przebiegła pomyślnie).

Na tym etapie jest wszystko w porządku, jednak po uruchomieniu na telefonie od razu dostaję dwa błędy:

"Constant name @@SleepMargin is not valid." oraz "Failed to define the constants." i gra się wyłącza.

Mam tak za każdym razem, po każdej kompilacji każdego projektu niezależnie od telefonu.

Jedyne co mi przychodzi do głowy co mogło się zmienić przez te dwa miechy że nagle nie chce trybić to instalowałem aktualizację GMS ale no wątpie bo instalowałem kilka tygodni temu a w tym czasie tak poważny problem raczej by naprawili no i inni by się skarżyli :/

Ktoś coś wie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Szczerze mówiąc to masz chyba nieaktualny soft do aktualizacji SDK. Pobierz Android Studio. to 1.

2 Ja mam takie ustawienia i się kompiluje na GMS1 i 2: 

2018-01-29_01h19_39.png

2018-01-29_01h19_42.png

3. Jeżeli to nie zadziała to pobierz ostatnią wersję GMS na której Ci działało.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 1

Hej 

 

co do pierwszej kwestii to jak zawsze zacznę od tego czy próbowałeś wywalić wszystko z katalogu 

 

C:\Users\Ty\Documents\GameMaker\Cache  albo podobnego.

 

Co prawda w Twoim przypadku raczej to nie pomoże bo u Ciebie się kompiluje, ale nie instaluje więc to raczej nie to (ale nie zaszkodzi sprawdzić). 

Czyli pozostaje Ci przeinstalowanie wszystkiego kolejno.

 

Co do pakietów to to co pokazujesz wygląda na starszą wersję SDK (bo to wygląda na starsze okno sdk managera). Może spróbuj zainstalować tak jak powinno być teraz czyli pobrać Android Studio i skorzystać z wbudowanego managera (choć na starszej też teoretycznie powinno działać - ale nie da się przewidzieć czy na każdej i czy Twoje problemy nie wynikają z tego):

 

Link: https://developer.android.com/studio/index.html

 

Możesz też pobrać ndk nowe: https://developer.android.com/ndk/downloads/index.html

 

Co do tego co masz zainstalować w sdk to możesz zerknąć tu:

 

Cytuj

Artykuł 1: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-and-NDK-setup- - instalacja w GM 1.4 ale info o sdk jest nieaktualne chyba

Artykuł 2: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-Up-For-Android - część o konfiguracji GM2 możesz pominąć (zamiast tego bazować na poprzedniej stronie), ale opis odnośnie sdk wygląda ok.

 

 

Tylko ta sekcja o obsłudze z linii poleceń już nie działa (google wywaliło skrypty za to odpowiedzialne). Teraz da się tylko przez Android Studio.

 

Ale w skrócie: W extras wygląda ok. Natomiast co do drugiego okna to potrzebujesz tylko: pakiety "SDK platform". Nie musisz pobierać źródeł i obrazów (chyba że chcesz ich użyć w emulatorze). To obrazy są takie wielkie (od 500mb do kilku gb). Co do wersji to wygląda na to, że musisz mieć tylko te które masz wpisane w ustawieniach jako Target (teraz sprawdzając wyszło, że mam nie wszystko zainstalowane a mimo to działa). Jak chcesz być spokojniejszy to pobierz sdk platform dla każdej wersji która masz wpisaną w ustawieniach.

 

Możesz też przeczytać ten wątek tam jest sporo szczegółów odnośnie sdk ( i tego jak to teraz obsługiwać w Android Studio):

http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/33871-kompilacja-pod-androida-nie-działa/&

 

Jak wszystko zawiedzie spróbuj przeinstalować GM.

 

Co do niedziałających sterowników do telefonu to jest dość częste. Musisz popróbować odinstalować aktualne sterowniki w menadżerze urządzeń. Potem po zainstalowaniu USB drivers z sdk jest szansa, że to chwyci jak podłączysz telefon.

 

Tu masz trochę: https://www.howtogeek.com/125769/how-to-install-and-use-abd-the-android-debug-bridge-utility/

 

To bardzo często nie działa, ale w końcu za którymś razem chwyta i jest ok (nie mam pojęcia o co chodzi, ale nie odpuszczaj - działają naprawdę dziwne telefony - najwyżej pisze, że nie wie jakie, ale i tak działa).

 

PS odnośnie odpowiedzi Uzjela (napisał tuż przede mną) - tam w oknie masz możliwość zaznaczenia "Show Package Details" - tam będziesz mógł odznaczyć obrazy i źródła (bo to serio jest wielkie).

 

PS2 Czy kompilujesz jako zwykły android czy YYC? Próbowałeś w obu?

 

PS3 - To już nie związane z Twoim problemami, ale myślę że istotne: Pamiętajcie, że Google pod koniec roku zapowiedziało, że od połowy 2019 nie będzie można ani zamieszczać ani aktualizować w sklepie 32 bitowych aplikacji. Nie muszą dodawać, że na chwilę obecną właśnie takie tworzy GM. Nadal nie znalazłem żadnej deklaracji odnośnie tego ze strony Yoyo. O ile można oczekiwać, że Gm2 dostanie zmianę, tak odnośnie GM1.4 nie dałbym sobie ręki odciąć (niby ten sam kompilator, ale wszystko jest możliwe). Boję się, że Yoyo wykorzysta to aby zmusić twórców do przesiadki na GM2. I potem się okaże, że albo zapłaci się 2000 zł za licencje albo straci możliwość aktualizacji apek... Ja z tej przyczyny właśnie przerzucam się całkowicie na Unity. Wielka szkoda bo Gm1.4 jest teraz bardzo fajne (oczywiście GM2 jest o wiele lepsze - ale jednak 2000 to sporo). 

  • Super (+1) 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 1

@gnysek i @Uzjel w dalszym ciągu stary SDK Manager działa bardzo dobrze i Android studio jest tylko niepotrzebnym gigabajtem danych.

 

@MaxGaming twój problem to za długie ścieżki dla cache i temp. Zmień je w ustawieniach GM:S i wyczyść by projekty używały ich od nowa. To jest na pewno jeden z twoich problemów może być więcej. No i ściągnij SDK tylko to co jest podane w artykułach wyżej.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pusty projekt też się nie działa?

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Powiem więcej, ani pusty ani te które parę miesięcy temu się kompilowały :/


@e: jeszcze raz przeinstaluje SDK. Ostatnim razem zaznaczyłem wszystko i pobrało mi 80gb danych XD Więc chciałbym zapytać czy tyle wystarczy jeżeli mam na telefonie android 6? Aha i jak chce do innych telefonów to instaluje najnowsze sdk dla android 8 na przykład czy dla każdego androida osobno(czyli wszystkie)?

screen01.JPG

screen02.JPG

 

W sensie wiem, że muszę potwierdzić i pobrać, ale to zrobię na noc. Pytanie czy to co ZAZNACZYŁEM wystarczy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nawet nie zajrzałeś w artykuły które Ci podlinkowano. Tam byś zauważył, że masz stare SDK, bo nowe inaczej się instaluje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cóż teraz jest inny błąd. Przy kompilacji.

 

@gnysek tak, ale z tego co rozumiem to jest  tylko manager SDK a nie SDK. I z tego co znalazłem nadal można używać starego i jak się nie mylę to jak bawiłem się w tym nowym android studio kiedyś to w plikach chyba nadal był też ten stary menadżer SDK. Wątpię bardzo mocno, że to ma jakiś wpływ a używam go z przyzwyczajenia po prostu.

 

Logi kompilowania(yoycompiler, ale zwykły daje ten sam efekt). Tego pliku "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html" nie ma bo nie ma folderu bulid w com.companyname.Project9. Projekt pusty, folder "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\" wyczyszczony.

Create started: 17:24:20
CreateTargetExe Start: 17:24:20
"C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /llvmSource="C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\YYC" /fU="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\a7066.txt" /c /m=llvm-android  /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=6 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1773 /gn="Project9" /td="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp" /cd="C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="192.168.0.108" /hprt="51268" /optionsini="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.ini" /o="C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142" "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Projects\Project9.gmx\Project9.project.gmx"

Reading project file....finished.
Compile Constants...finished.
Remove DnD...finished.
Compile Scripts...finished.
Compile Objects...finished.
Compile Timelines...finished.
Compile Triggers...finished.
Compile Rooms...finished.
Compile Extensions...finished.
Global scripts...finished.
Final Compile...finished.
Writing Chunk... GEN8
Writing Chunk... OPTN
Writing Chunk... LANG
Writing Chunk... EXTN
Writing Chunk... SOND
Writing Chunk... AGRP
Writing Chunk... SPRT
Writing Chunk... BGND
Writing Chunk... PATH
Writing Chunk... SCPT
Writing Chunk... GLOB
Writing Chunk... SHDR
Writing Chunk... FONT
Writing Chunk... TMLN
Writing Chunk... OBJT
Writing Chunk... ROOM
Writing Chunk... DAFL
Writing Chunk... TPAGE
Writing Chunk... CODE
Writing Chunk... VARI
Writing Chunk... FUNC
Writing Chunk... STRG
Writing Chunk... TXTR
Writing Chunk... AUDO
Using NDKDir = D:\android-ndk-r14b
Using PlatformDir = D:\android-ndk-r14b\platforms\android-14
Using ARMToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\arm-linux-androideabi-4.9\prebuilt\windows-x86_64
Using X86ToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\x86-4.9\prebuilt\windows-x86_64
Using MIPSToolChain = D:\android-ndk-r14b\toolchains\mipsel-linux-android-4.9\prebuilt\windows-x86_64
saving file C:\Users\Black\AppData\Local\Temp\gm_ttt_8792\gm_ttt_42142\Project9.droid
Build for architecture - armv5

linking libyoyo.so
Build for architecture - armv7

linking libyoyo.so
Build for architecture - x86

linking libyoyo.so
Build for architecture - mips

linking libyoyo.so
Stats : GMA : Elapsed=14994,8577
Stats : GMA : sp=0,au=0,bk=0,pt=0,sc=0,sh=0,fo=0,tl=0,ob=0,ro=1,da=0,ex=0,ma=2,fm=0x0
cmd /c "subst Z: "C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default" && Z: && cd \com.companyname.Project9 && "C:\Users\Black\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew"  assembleRelease lint "

Starting a Gradle Daemon, 1 incompatible and 1 stopped Daemons could not be reused, use --status for details

FAILURE: Build failed with an exception.

* What went wrong:
A problem occurred configuring root project ''.
> Failed to create MD5 hash for file 'C:\Users\Black\.gradle\caches\modules-2\files-2.1\com.android.tools.build\gradle\2.2.0\e15d0f8c5ca4d152ec0ef5654b47d31c899ea22e\gradle-2.2.0.jar'.

* Try:
Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output.

BUILD FAILED

Total time: 16.228 secs
cmd /c "subst /d Z:"

Lint Build report available at C:\Users\Black\Documents\GameMaker\Cache\Project9\Android_YYC\Default/com.companyname.Project9\build\outputs\lint-results.html
Create finished: 17:25:02

@hgter bardzo cenne rady. Szczególnie ta o obrazach. Przyda się, ale niestety nic nie rozwiązało tego problemu. Dodam że ja robiłem setki razy to(instalowałem sdk, ndk, jdk i konfigurowałem z gms według artykułów na necie i wszystko było okej. Więc generalnie niby wiem jak to się robi.)

@E: dodam jeszcze tylko że problem dotyczy tylko androida, html5, windows działają okej...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To samo po zmianie ścieżek na krótsze. Wątpię, że to było jakimkolwiek problemem, bo zawsze takie miałem i problemów wcześniej nie było :/

Przechwytywanie.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety kolejny raz pudło :(

Boje się, że nie da się już z tym nic zrobić...

 

Najbardziej mnie dziwi fakt, że plik w którym według kompilatora mają znajdować się dokładniejsze logi nie istnieje, a nawet ten podfolder :/

Edytowane przez MaxGaming

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie istnieje bo ścieżka jest za długa by mógł być przekazany do parametru.
A gdzie masz Android SDK? Bo jak w C:/Program Files/... to za długo i powienieneć mieć jak najkrócej. Na przykład c:/Android SDK

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W screenie wyżej masz, że już skróciłem ścieżki w GMS, a SDK, JDK i NDK mam kolejno w:

  1. D:\android-sdk
  2. D:\jdk
  3. D:\android-ndk-r14b

Dlatego wątpię, że w tym problem, są raczej bardzo krótkie :/

Rozwiązania nadal nie potrafię znaleźć :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

jdk 8 czy 9? Widziałem że w nowym jdk jest jakiś problem i bardzo wielu osobom nie kompiluje się. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I pytanie czy po zmianie ścieżek ustawiłeś znów poprawne zmienne środowiskowe?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hej wyszedł patch do GMS 1.4 i jest kilka fixów do buildów androidowych. Sprawdź ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×