Skocz do zawartości
  • 0
Ice Cube

zmienne w instancji nie dzialaja

Pytanie

CZesc

 

mam obiekt ktory tworzy instancje

 

CREATE

id10=instance_create(1712,288,obj_dzwi_metal_pion)
id11=instance_create(1824,368,obj_dzwi_metal_poz)

id10.opn=1;id11.opn=1

 

to działa

 

 

STEP
if id10.opn=0 sound_play(snd_1)

 

tutaj w step pojawia sie blad

unknown variable opn

 

 

dlaczego??  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

if(instance_exists(obj_dzwi_metal_pion))

{

    if id10.opn=0 sound_play(snd_1)

}

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wydaje mi się, że czasami step wykonuje się zaraz po create a przed dalszą funkcją. Nie ma to sensu i może być błędne, ale spróbujmy temu zaradzić:

 

Zmienne przypisane w skrypcie są przypisywane PO inicjalizacji, czyli po CREATE instancji którą właśnie stworzyłeś.

Nie bardzo widzę błąd, ale spróbuj wpisać w obj_dzwi_metal_pion w CREATE:

[gml]opn=0[/gml]

 

Kolejność będzie taka:

1. Stworzenie instancji

2. Stworzenie zmiennej opn z wartością 0 na podstawie CREATE obj_drzwi_metal_pion

3. Ustawienie zmiennej opn na wartość 1 na podstawie CREATE obiektu który cytujesz w temacie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
8 godzin temu, ediepl napisał:

if(instance_exists(obj_dzwi_metal_pion))

{

    if id10.opn=0 sound_play(snd_1)

}

względnie


 

with (id10) {
    if opn = 0 sound_play(snd_1)
}

 

które jest tożsame (with sprawdza czy instancja istnieje)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie Uwierzycie to dalej nie dziala!

unknown variable opn

;/

 

dodam ,ze jezeli dla testow wpisalem sprawdzenie wartosci id10.x to dziala bez problemow

if id10.x=100 sound_play(snd_1)

 

wychodzi na to,ze nie widzi zmiennej opn przypisanej przeze mnie

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zroibłem projekt w którym wszystko jest tak jak u Ciebie tylko zamiast sound_play(snd_1) mam show_message i zadnego bledu nie ma..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

juz mam!

mialem dwa obiekty o takiej samej nazwie wszystko poprawilem i działa

dzieki wielkie za pomoc! :)

 

  • Lubię (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No to bez projektu chyba nie pomożemy, musisz mieć gdzieś jakąś literówkę, albo wielkość liter gdzieś się nie zgadza, albo dwa zasoby mają taką samą nazwę (np. zmienna i sprite).

 

Nie ma możliwości, żeby to nie działało, tak jak napisał Ignatus - zrobił nowy projekt i jest ok, zatem masz bałagan którego nie widzisz :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×