Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
I am vader

Kompilacja pod androida nie działa

Pytanie

Edycja, czyli temat w 1 poście:

 

To bardzo ważny temat który może się przydać w przyszłości, dlatego przed rozpoczęciem tego tematu, w tym miejscu tutaj, wypiszę podsumowanie całego tematu wraz z użytecznymi linkami. Może się komuś przydać.

 

Po pierwsze, nie ma już dawnego SDK Managera, jeżeli chcesz od zera pobrać SDK musisz to zrobić przez Android Studio. Po drugie w android studio należy kliknąć w ekranie startowym Configure > SDK Manager.

Jeżeli nie masz takiej opcji, wejdź w Configure i pogrzeb aż znajdziesz listę dostępnych modułów, Android na 99% będzie ODZNACZONY. Zaznacz go aby włączyć SDK Manager i po restarcie programu powinieneś mieć opcję Configure>SDK Manager.

 

Jeżeli nie masz ekranu startowego tylko wczytuje Ci sie od razu ostatni projekt, tutaj link jak to naprawić: https://stackoverflow.com/questions/2118184...-welcome-screen

 

W oknie SDK managera zaznacz opcję "Show Package Details" która jest w prawym dolnym rogu okienka. Wyświetli ona listę taką samą jaką znasz ze starego SDK Managera.

 

Jeżeli chodzi o problem opisany w tym temacie, okazuje się, że dawno zainstalowane GMy mają źle pobrany moduł androida. Wystarczy usunąć i zainstalować na świeżo Game Makera. Dodatkowo zmieniłem kanał ze stabilnego na beta, więc jęzeli to nie pomoże zmień też kanał na beta.

 

 

Ogromne podziękowania dla hgter, threef i Jakim za pomoc.

 

============Oryginalny Post

Cześć,

nadszedł i dzień, że mnie coś nie działa.

 

Próbuję skompilować pod androida, nie robiłem tego od lat i mam problem, nie kompiluje się. Wyskakuje błąd:

 

* What went wrong:

Execution failed for task ':com.team.name:compileReleaseJavaWithJavac'.

> Compilation failed; see the compiler error output for details.

 

W global game settings mam podstawowe ustawienia tj.

x4be6w1u.png

Mam zainstalowane BUild Tools 23.0.1, natomiast Support 23.1.1 już nie istnieje, jest 23.2.1. Probowalem kompilowac zarowno z 23.1.1 jak i 23.2.1. Nie mam żadnych dodatkowych uprawnień dla aplikacji ani reklam ani nic. Po prostu nie działa.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

34 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ustawienia pod GM androida to czysta udręka, sam z tym spędzałem kilka godzin. Moim zdaniem to jakiś problem z javą. Może zapomniałeś ustawić do niej ścieżki w global settingu w GM. Reinstalacja może też pomoże, moja wersja javy to jdk 8.

Podsyłam Ci wgląd w moje ustawienia, może czegoś się dowiesz.

 

ustawienia_gm_pod_android.png

 

Ogólnie ja konfigurując to ostatnim razem, musiałem zrobić mniej więcej coś takiego. Pobrać Android SDK i NDK osobno, przy czym NDK tylko wrzuciłem do tego samego folderu, żeby mi się to nie walało gdzieś na dysku. Wiem, że wchodziłem w ustawienia w android studio, po to, aby pobrać platforme android 6.0, bo domyślnie pobrała się jakaś wyższa. Później jeszcze jakiś Build Tools 23.0.1, ale widze, że to masz. Natomiast nie wiem co z tym Support 23.1.1, bo nie przypominam sobie, abym miał jakąkolwiek styczność z tym (moge też nie pamiętać)

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niżej raczej nie jest odpowiedź na pytanie tylko opis instalacji zaczęty na Shoutboxie - ale możliwe, że problem zniknie. Co do problemu to podobnie było tu i rozwiązali: https://forum.yoyogames.com/index.php?threa...withjavac.3883/

 

Ok piszę na czuja patrząc co się zmieniło od czasu, gdy sam to robiłem. Nie odważę się sprawdzić tego na swoim komputerze - wybacz bardzo złe doświadczenia. Może potem spróbuję na innym.

 

Musisz mieć ndk i sdk zainstalowane w katalogu c:\Android - gdzieś dawno kiedyś było, że to jest konieczne - czy się zmieniło nie wiem, ale bym nie eksperymentował o ile tylko możesz (choć z tego co pisał Ignatus u niego inny dysk jest też ok).

 

Ndk masz tu: https://developer.android.com/ndk/downloads/index.html

 

a SDK może być razem ze Android Studio albo oddzielnie (EDIT: aktualnie to nie jest najlepsze rozwiązanie - nie może być to wersja nowsza niż 25.2.5).

 

Żeby było ze Studio musisz przy instalacji wybrać zamiast Default install wybrać Custom i tam zaznaczyć. Potem wchodzi do niego chyba w oknie startowym Android Studio w Configure na dole.

 

Jeżeli chcesz samo sdk to na stronie z downloadem Android Studio na samym dole są link do zipów z sdk (EDIT: Niestety nie jest to już prawda. Dobre będą tylko wersje do 25.2.5 - potem google wywalił GUI SDK Managera. Najbliższa znaleziona wersja to 25.2.3 - https://www.techspot.com/downloads/5425-android-sdk.html). Ściągasz, rozpakowujesz tak żeby mieć c:\Android\Android SDK\tools ( u mnie jest w środku android-sdk i też działa).

 

potem otwierasz bata: android.bat i tam możesz sobie instalować i aktualizować pakiety. Co musisz mieć zainstalowane koniecznie zobacz w artykule 2

 

 

Potem dodajesz katalogi odpowiednio w Gm.

 

Katalog c:\Android zajmuje u mnie 5gb. Musisz uważać żeby nie instalować zbędnych rzeczy w sdk managerze i trzeba jeszcze ręcznie obrazy wywalać jak się nie mylę.

 

 

 

Teksty pomocne:

Artykuł 1: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-and-NDK-setup- - instalacja w GM 1.4 ale info o sdk jest nieaktualne chyba

Artykuł 2: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...-Up-For-Android - część o konfiguracji GM2 możesz pominąć (zamiast tego bazować na poprzedniej stronie), ale opis odnośnie sdk wygląda ok.

  • Super (+1) 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Czytalem wszystkie pomocne i niepomocne tematy i treści na forach i blogach game makerowych, wiem, ze mialem dobrze skonfigurowany SDK i NDK bo dzialaly gdy ostatnio na nim pracowalem. Nie wiem co sie zmienili ze przestalo dzialac, a shoutbox to temat niezwiazany bo usunalem cale SDK i chcialem je na nowo zainstalowac ale nie moge bo nie ma juz SDK Managera.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pewnie zaktualizował się GM przez ten czas. Pamiętam, że szczerze nie znosiłem aktualizacji GM bo zawsze coś się psuło po nich. Ale często wystarczało zaktualizować wszystko co się dało w SDK Managerze. Tyle, że teraz ta opcja odpada. A i kiedyś przestało działać i okazało się, że trzeba dodatkowe rzeczy w sdk zainstalować (te z extras o ile mnie pamięć nie myli - spis jest w artykule o gm2 jak widzę).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jest tylko jakiś swój wbudowany SDK Manager który nie pozwala pobrać wszystkiego na co normalnie pozwala wcześniej używany SDK Manager.

 

Wyglądał tak:

3-Android-SDK-Manager.jpg

 

Problem polega na tym, że teraz nie wyświetla mi się nawet ten "nowy" SDK Manager. Powinien być pod Tools>Android>SDK Manager, ale cała zakładka Android zniknęła!

 

Ktoś coś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A zaznaczyłeś przy instalacji Android Studio żeby SDK było?

 

 

PS Ten sdk instalowany z zipa (jak wyżej pisałem) i uruchamiany przez android.bat powinien wyglądać właśnie tak jak pokazałeś (i tak samo wygląda u mnie ten co ja mam).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Z jakiego zipa? Daj link.

Spędziłem w cholerę czasu na tej stronie pobierania i żadnego zipa nie widziałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kurczę zerknij na mój opis (2 post pod Twoim pytaniem). Tam napisałem wszystko co wyciągnąłem z artykułów yoyo. I same artykuły też dałem na końcu - ten od GM2 w 90% pokrywa się z GM1.4 - i tam jest dokładnie kwestia sdk opisana.

 

A co do zipa - na stronie downloadu Android Studio na samym dole po przewinięciu są zipy z sdk uruchamianym z linii poleceń. Ale jak uruchomisz Android.bat to się wyświetli GUI stare.

 

link: https://dl.google.com/android/repository/sd...ows-3859397.zip

 

EDYCJA: Powyższe info jest nieaktualne niestety - info w edycjach w moich wcześniejszych postach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ej no... nie trzeba nic zmieniać w GGS. Build tools zostawiasz taki jaki był. Ważne tylko by był ściągnięty.

 

A co do błędu... weź mi podaj ścieżkę jaką masz na dysku do twojego SDK?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tylko to dostaje w android.bat:

9xqjvwbl.png

 

Ej no... nie trzeba nic zmieniać w GGS. Build tools zostawiasz taki jaki był. Ważne tylko by był ściągnięty.

 

A co do błędu... weź mi podaj ścieżkę jaką masz na dysku do twojego SDK?

 

F:\Android_SDK

F:\Android_NDK

F:\Java\<wersja javy>

 

 

Sluchajcie, obecnym problemem #1 jest jak mam pobrać to cholerne SDK, bo nigdzie nie ma SDK managera!!!

 

Edit: Może gdybyś wysłał mi swój android.bat?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

https://stackoverflow.com/questions/4140739...dk-manager-gone

 

Wynika z tego, że jeszcze 2 miesiące temu android.bat dawało gui. A teraz google to wywaliło (na samym dole post). Jaja jak berety. Chyba z zipa się nie uda.

 

 

Czyli zostaje Android Studio.

 

Jeszcze raz: Czy przy instalacji Android Studio zaznaczyłeś, że ma zainstalować sdk?

 

Jeżeli tak to uruchomieniu AS powinna pojawić się szara plansza z Welcome to android studio. I tam na dole będzie configure i SDK Manager (według Yoyo)

 

Android_Studio_Config_SDK.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rzecz w tym ze juz kiedys instalowalem android studio i mi nie wyswietla juz tego komunikatu, od razu otwiera mi ostatni otwarty projekt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

uploaduję

Edit: Cały folder sdk. Ponad 1GB. Is that fine?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Chyba rzeczywiście najlepiej będzie skorzystać z tego co Treef wrzuca - w razie czego mogę też moje gdzieś dać - dość stare to mam tylko.

 

Czekając możesz sprawdzić:

https://developer.android.com/studio/intro/update.html

 

I tam w akapicie Update Your Tools with the SDK Manager jest jak wejść w Manager (ichniejszy, ale na dole okna w AS powinien być link do standalone - może to ta stara wersja)

 

 

 

 

A tu masz jak przywrócić ekran Welcome w AS

 

https://stackoverflow.com/questions/2118184...-welcome-screen

 

 

EDYCJA:

I wreszcie Święty Gral - ostatnia wersja sdk w zipie z gui to SDK Tools, Revision 25.2.5 (January 2017). Mam link do 25.2.3 Tylko to nie jest z serwerów googla.

https://www.techspot.com/downloads/5425-android-sdk.html

 

Dajesz android.bat i działa (sprawdzałem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
uploaduję

Edit: Cały folder sdk. Ponad 1GB. Is that fine?

 

Z wielką chęcią przyjmę

 

Chyba rzeczywiście najlepiej będzie skorzystać z tego co Treef wrzuca - w razie czego mogę też moje gdzieś dać - dość stare to mam tylko.

 

Czekając możesz sprawdzić:

https://developer.android.com/studio/intro/update.html

 

I tam w akapicie Update Your Tools with the SDK Manager jest jak wejść w Manager (ichniejszy, ale na dole okna w AS powinien być link do standalone - może to ta stara wersja)

 

 

 

 

A tu masz jak przywrócić ekran Welcome w AS

 

https://stackoverflow.com/questions/2118184...-welcome-screen

 

Przywrócenie ekranu bardzo pomocne, ale ekran startowy nie miał tej opcji którą pokazałeś na screenie. Znalazłem tam jednak jak aktywować tę funkcję. Nie wiadomo czemu była wyłączona.

 

 

Edit: problem pobrania SDK chyba z głowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Żeby Ci nie uciekła edycja z poprzedniego mojego posta:

 

"I wreszcie Święty Gral - ostatnia wersja sdk w zipie z gui to SDK Tools, Revision 25.2.5 (January 2017). Mam link do 25.2.3 Tylko to nie jest z serwerów googla.

https://www.techspot.com/downloads/5425-android-sdk.html

 

Dajesz android.bat i działa (sprawdzałem)"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Czyli minęły 2 godziny i udało się najprawdopodobniej rozwiązać pierwszy z potrzebnych kroków:

 

1) ściągnij SDK

 

:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Bilbioteka threefa wysypuje tym samym błędem co wcześniej. Jeżeli Topbie threef to działa to musi być coś z JDK.

 

Mam wersję 1.8.0_144, a Wy jakie wersje macie?

 

Edit: Wersja _65 też nie działa, a to wersja której wcześniej używałem. Wychodzi na to że to problem z GM'em. Wie ktoś co z tym zrobić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

1) Jest to mało prawdopodobne, ale jeżeli bardzo dawno nie korzystałeś z eksportu na androida to może i mogłoby się zdarzyć:

przy którejś aktualizacji GM yoyo przeniosło część z funkcji z eksportu do rozszerzeń (mogę się tu mylić, ale efekt podobny). Efekt był taki, że niby się wszystko zaktualizowało a eksport nie działał. Pamiętam, że wtedy jedyne co dawało radę to aktualizacja licencji, która wymuszała dociągnięcie odpowiednich poprawek - albo po prostu ponowna instalacja gm. Jest bardzo prawdopodobne, że to głupi strzał, ale dla pewności piszę.

 

2) Jeżeli chodzi o jdk to mam w GM wpisane jdk1.8.0_20 a w katalogu jest jre1.8.0_141 (czemu jre nie wiem, ale tylko to jest tam).

 

A ndk - ndk-r10b - tu pamiętam, że też były jazdy bo tych ndk było kilka (z różnymi literkami - i trzeba było konkretne wybrać bo inaczej się sypało - ale pewnie poprawili już). Czy próbowałeś dać nowe ndk?

 

 

3) W związku z podobnymi błędami pojawia się info o źle ustawionej zmiennej systemowej JAVA_HOME.

Może spróbuj ją ustawić na wszelki wypadek: https://confluence.atlassian.com/doc/settin...ndows-8895.html

Albo upewnij się w GM, że Preferences masz "ok" przy sdk, ndk, jdk i keystore. Najlepiej kliknij check ndk i sdk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tylko, że aktualnie Vader chyba nie używa sdk z Android Studio tylko od Treefa, czyli wersji o której wiemy, że działa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
A czysty projekt gm?

 

Cały czas mówię o pustym projekcie. Pusty nie kompiluje się. Teraz jak srpawdziłem żaden inny też nie.

 

1) Jest to mało prawdopodobne, ale jeżeli bardzo dawno nie korzystałeś z eksportu na androida to może i mogłoby się zdarzyć:

przy którejś aktualizacji GM yoyo przeniosło część z funkcji z eksportu do rozszerzeń (mogę się tu mylić, ale efekt podobny). Efekt był taki, że niby się wszystko zaktualizowało a eksport nie działał. Pamiętam, że wtedy jedyne co dawało radę to aktualizacja licencji, która wymuszała dociągnięcie odpowiednich poprawek - albo po prostu ponowna instalacja gm. Jest bardzo prawdopodobne, że to głupi strzał, ale dla pewności piszę.

 

2) Jeżeli chodzi o jdk to mam w GM wpisane jdk1.8.0_20 a w katalogu jest jre1.8.0_141 (czemu jre nie wiem, ale tylko to jest tam).

 

A ndk - ndk-r10b - tu pamiętam, że też były jazdy bo tych ndk było kilka (z różnymi literkami - i trzeba było konkretne wybrać bo inaczej się sypało - ale pewnie poprawili już). Czy próbowałeś dać nowe ndk?

 

 

3) W związku z podobnymi błędami pojawia się info o źle ustawionej zmiennej systemowej JAVA_HOME.

Może spróbuj ją ustawić na wszelki wypadek: https://confluence.atlassian.com/doc/settin...ndows-8895.html

Albo upewnij się w GM, że Preferences masz "ok" przy sdk, ndk, jdk i keystore. Najlepiej kliknij check ndk i sdk.

1. GMS mam zainstalowane od lat, ale wątpię żeby reinstalacja pomogła. Próbowałem też czyścić cashe projektu oraz ogólne cashe i folder temp. Check NDK i SDK robilem chyba co 30 minut dla pewnosci, to napewno nie to. Zaraz spróbuję ustawić zmienną java_home. w Edicie dam wynik.

 

 

Z tego, co zaobserwowałem, wiele osób męczy się z Android Studio (w tym ja), zamiast tego używam starego SDK Managera:

 

http://dl.google.com/android/android-sdk_r23.0.2-windows.zip

 

i wszystko się kompiluje.

Ten temat dotyczy błędu cannot find build xml, to inny błąd niż ja dostaję.

 

Tylko, że aktualnie Vader chyba nie używa sdk z Android Studio tylko od Treefa, czyli wersji o której wiemy, że działa.

 

Testowałem oba, dwie instalacje w dwóch folderach, żaden nie działa.

 

Edit: Ustawienie zmiennych środowiskowych nie pomogło.

 

Edit 2: To może być problem z GM 1.4.1763, jakie macie wersje? Alternatywnie jak downgradeować do starszej wersji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
. GMS mam zainstalowane od lat, ale wątpię żeby reinstalacja pomogła.

 

Właśnie w tym rzecz, że ten problem o którym wspominałem pojawiał się w dawnych instalacjach. Przy którejś z aktualizacji nie aktualizował się poprawnie eksport do androida i trzeba było to wymusić ręcznie przez updatowanie licencji jak się nie mylę - wtedy nagle GM zaczynał pobierać kupę danych. W nowych instalacjach ta kwestia się nie pojawiała. Ale to raczej nie jest prawdopodobny strzał.

 

 

Edit 2: To może być problem z GM 1.4.1763, jakie macie wersje? Alternatywnie jak downgradeować do starszej wersji?

 

U mnie wersja Gm to właśnie 1763 i działa bez problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Za Waszą poradą przeinstalowałem GMa, a za poradą Threefa wrzuciłem do kanału beta (wersja 1772).

Działa, wielkie dzięki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety działa tylko pusty projekt. Projekt w którym coś jest wywala błąd kompilacji "Task 'assembleRelease' not found in root project".

Edit: Pusty projekt po "odpustoszeniu" działa.

 

Edit 2:

Tutaj jest log:

Compile started: 15:46:01
"C:\Users\LeD\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\GMAssetCompiler.exe" /fU="C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\a51543.txt" /c /m=android /studio  /config="Default" /tgt=8 /obob=True /obpp=False /obru=True /obes=False /i=3 /j=4 /cvm /tp=1024 /mv=1 /iv=0 /rv=0 /bv=1772 /gn="Gamble2" /td="C:\Users\LeD\AppData\Local" /cd="C:\Users\LeD\Documents\GameMaker\Cache" /sh=True /dbgp="6502" /hip="192.168.0.100" /hprt="51268" /o="C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2" /optionsini="C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\gm_ttt_80998\Gamble2.ini"   "C:\Users\LeD\Documents\GameMaker\Projects\Gamble2.gmx\Gamble2.project.gmx"

Reading project file....finished.
Compile Constants...finished.
Remove DnD...finished.
Compile Scripts...finished.
Compile Objects...finished.
Compile Timelines...finished.
Compile Triggers...finished.
Compile Rooms...finished.
Compile Extensions...finished.
Global scripts...finished.
Final Compile...finished.
Saving IFF file... C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2\Gamble2.zip
Writing Chunk... GEN8
Writing Chunk... OPTN
Writing Chunk... LANG
Writing Chunk... EXTN
Writing Chunk... SOND
Writing Chunk... AGRP
Writing Chunk... SPRT
Writing Chunk... BGND
Writing Chunk... PATH
Writing Chunk... SCPT
Writing Chunk... GLOB
Writing Chunk... SHDR
Writing Chunk... FONT
Writing Chunk... TMLN
Writing Chunk... OBJT
Writing Chunk... ROOM
Writing Chunk... DAFL
Writing Chunk... TPAGE
Texture Group - Default
Writing Chunk... CODE
Writing Chunk... VARI
Writing Chunk... FUNC
Writing Chunk... STRG
Writing Chunk... TXTR
0 Compressing texture... writing texture texture_0.png... 
Writing Chunk... AUDO
Writing Chunk... SCPT
Writing Chunk... DBGI
Writing Chunk... INST
Writing Chunk... LOCL
Writing Chunk... STRG
Stats : GMA : Elapsed=1464,0838
Stats : GMA : sp=11,au=0,bk=0,pt=0,sc=0,sh=0,fo=2,tl=0,ob=18,ro=2,da=0,ex=0,ma=14,fm=0x8000080
00220
"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" get-state 

device
"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell echo $INTERNAL_STORAGE

"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell echo $EXTERNAL_STORAGE

/storage/emulated/legacy "F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" get-state 

device
"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell echo $INTERNAL_STORAGE

"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell echo $EXTERNAL_STORAGE

/storage/emulated/legacy "F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell mkdir -p "/storage/emulated/legacy/GMstudio" 

"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" shell [ -d /storage/emulated/legacy/GMstudio ] && cd /storage/emulated/legacy/GMstudio; rm -r *;  

"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" push "C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2\\GameAssetsDROID.zip" /storage/emulated/legacy/GMstudio/GameAssetsDROID.zip

[100%] /storage/emulated/legacy/GMstudio/GameAssetsDROID.zip
C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2\\GameAssetsDROID.zip: 1 file pushed. 1.4 MB/s (60132 bytes in 0.041s)
"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb" push "C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2\\GameDownload.lock" /storage/emulated/legacy/GMstudio/GameDownload.lock

[100%] /storage/emulated/legacy/GMstudio/GameDownload.lock
C:\Users\LeD\AppData\Local\gm_ttt_67951\Gamble2\\GameDownload.lock: 1 file pushed. 0.0 MB/s (13 bytes in 0.005s)
"F:\Android_SDK_Threef\platform-tools\adb"  shell cat /system/build.prop 

# begin build properties # autogenerated by buildinfo.sh ro.build.id=LRX22G ro.build.display.id=LRX22G.T530XXU1BQC1 ro.build.version.incremental=T530XXU1BQC1 ro.build.version.sdk=21 ro.build.version.codename=REL ro.build.version.all_codenames=REL ro.build.version.release=5.0.2 ro.build.version.security_patch=2017-03-01 ro.build.version.base_os= ro.build.date=Wed Mar  8 14:59:03 KST 2017 ro.build.date.utc=1488952743 ro.build.type=user ro.build.user=dpi ro.build.host=SWDG9703 ro.build.tags=release-keys ro.product.model=SM-T530 ro.product.brand=samsung ro.product.name=matissewifixx ro.product.device=matissewifi ro.product.board=MSM8226 # ro.product.cpu.abi and ro.product.cpu.abi2 are obsolete, # use ro.product.cpu.abilist instead. ro.product.cpu.abi=armeabi-v7a ro.product.cpu.abi2=armeabi ro.product.cpu.abilist=armeabi-v7a,armeabi ro.product.cpu.abilist32=armeabi-v7a,armeabi ro.product.cpu.abilist64= ro.product.manufacturer=samsung ro.product.locale.language=en ro.product.locale.region=GB ro.wifi.channels= ro.board.platform=msm8226 # ro.build.product is obsolete; use ro.product.device ro.build.product=matissewifi # Do not try to parse description, fingerprint, or thumbprint ro.build.description=matissewifixx-user 5.0.2 LRX22G T530XXU1BQC1 release-keys ro.build.fingerprint=samsung/matissewifixx/matissewifi:5.0.2/LRX22G/T530XXU1BQC1:user/release-keys ro.build.characteristics=tablet # Samsung Specific Properties ro.build.PDA=T530XXU1BQC1 ro.build.hidden_ver=T530XXU1BQC1 ro.config.rm_preload_enabled=0 ro.build.changelist=10239154 ro.product_ship=true ro.chipname=MSM8226 ro.build.official.release=true persist.sys.storage_preload=1 # end build properties  # # HWUI_BUILD_PROPERTIES # ro.hwui.texture_cache_size=24 ro.hwui.layer_cache_size=16 ro.hwui.path_cache_size=4 ro.hwui.shape_cache_size=2 ro.hwui.gradient_cache_size=2 ro.hwui.drop_shadow_cache_size=2 ro.hwui.r_buffer_cache_size=2 ro.hwui.text_small_cache_width=1024 ro.hwui.text_small_cache_height=512 ro.hwui.text_large_cache_width=2048 ro.hwui.text_large_cache_height=1024 # # from device/samsung/matissewifi/system.prop # # # system.prop for Millet LTE.  excerpted from MSM8974 qcom original system.prop #  # Evolution RIL (8xxx) rild.libpath=/system/lib/libsec-ril.so rild.libargs=-d /dev/smd0 persist.rild.nitz_plmn= persist.rild.nitz_long_ons_0= persist.rild.nitz_long_ons_1= persist.rild.nitz_long_ons_2= persist.rild.nitz_long_ons_3= persist.rild.nitz_short_ons_0= persist.rild.nitz_short_ons_1= persist.rild.nitz_short_ons_2= persist.rild.nitz_short_ons_3= ril.subscription.types=NV,RUIM DEVICE_PROVISIONED=1  ro.sf.lcd_density=160  # Enable time services daemon persist.timed.enable=true  # Keep SIM state on LPM mode persist.radio.apm_sim_not_pwdn=1  # Don't wait the card state for RADIO POWER request persist.radio.no_wait_for_card=1  # For sys info indication persist.radio.add_power_save=1  # Snapshot Setting persist.radio.snapshot_enabled=1 persist.radio.snapshot_timer=22  # Control EONS (true = EONS enabled, false = EONS disabled)  # Use CP SE13 Table persist.radio.use_se_table_only=1  # Default ECCList ro.ril.ecclist=911,#911,*911  # Use CDMALTE Phone (For 4G model) telephony.lteOnCdmaDevice=0  # Support Global Mode (For global mode model) ro.config.multimode_cdma=1  # Data modules (For evolution RIL model) ro.use_data_netmgrd=false persist.data.netmgrd.qos.enable=false ro.data.large_tcp_window_size=true  # Use data service state for signal display (Except USC CS model) ro.config.combined_signal=true  # Retry Timer (VZW) ro.gsm.data_retry_config=max_retries=infinite,5000,5000,60000,120000,480000,9000
00  # Default Network Mode (For 4G / Type3 device) ro.telephony.default_network=9  debug.sf.hw=1 debug.egl.hw=1 debug.composition.type=c2d persist.hwc.mdpcomp.enable=true debug.disable.bwc=1 debug.mdpcomp.logs=0 dalvik.vm.heapsize=36m dev.pm.dyn_samplingrate=1 persist.demo.hdmirotationlock=false  ro.hdmi.enable=true tunnel.decode=true tunnel.audiovideo.decode=true lpa.decode=false lpa.use-stagefright=true persist.speaker.prot.enable=false qcom.hw.aac.encoder=true # # system props for the cne module # persist.cne.feature=1  #system props for the MM modules  media.stagefright.enable-player=true media.stagefright.enable-http=true media.stagefright.enable-aac=true media.stagefright.enable-qcp=true media.stagefright.enable-fma2dp=true media.stagefright.enable-scan=true mmp.enable.3g2=true mm.enable.smoothstreaming=true media.aac_51_output_enabled=true #37491 is decimal sum of supported codecs in AAL #codecs: AVI AC3 ASF AAC QCP DTS 3G2 MP2TS mm.enable.qcom_parser=37491  # VIDC: debug_levels # 1:ERROR 2:HIGH 4:LOW 0:NOLOGS 7:AllLOGS vidc.debug.level=1  # # system prop for opengles version # # 196608 is decimal for 0x30000 to report version 3 ro.opengles.version=196608  # System property for cabl ro.qualcomm.cabl=1   #Simulate sdcard on /data/media # persist.fuse_sdcard=true  # #snapdragon value add features # ro.qc.sdk.audio.ssr=false ##fluencetype can be "fluence" or "fluencepro" or "none" ro.qc.sdk.audio.fluencetype=none persist.audio.fluence.voicecall=true persist.audio.fluence.voicerec=false persist.audio.fluence.speaker=true  ro.qc.sdk.sensors.gestures=true ro.qc.sdk.gestures.camera=false ro.qc.sdk.camera.facialproc=false #property to enable user to access Google WFD settings. persist.debug.wfd.enable=1 #property to choose between virtual/external wfd display persist.sys.wfd.virtual=0 tunnel.audio.encode = true  #use VERY_HIGH_QUALITY for audio resampler af.resampler.quality=4  ro.carrier=wifi-only  # System property for storage_preload persist.sys.storage_preload=1  # DHA Property ro.config.dha_update_max_count=5 ro.config.dha_empty_max=42  # DHA Property ro.config.dha_update_max_count=5 ro.config.dha_cached_max=8 ro.config.dha_empty_max=42  # SDHA Properties for 1.5GB RAM Tuning. ro.config.sdha_margin_min_high=40 ro.config.sdha_apps_bg_max=40 ro.config.oomminfree_high32=81920,102400,122880,143360,163840,204800  # QCOM eMBMS SIB16 persist.radio.sib16_support=1  # # ADDITIONAL_BUILD_PROPERTIES # ro.config.tima=1 ro.config.timaversion=3.0 ro.config.ringtone=Over_the_horizon.ogg ro.config.notification_sound=S_Whistle.ogg ro.config.alarm_alert=Alarm_Morning_flower.ogg ro.config.media_sound=Media_preview_Touch_the_light.ogg keyguard.no_require_sim=true ro.com.android.dateformat=MM-dd-yyyy ro.carrier=unknown sysprof.activitythread.slowloop=500 sysprof.choreographer.skip=20 sysprof.inputdispatcher.slow=1000 sysprof.inputdispatcher.stale=1000 ro.com.google.clientidbase=android-samsung ro.security.icd.flagmode=single security.ASKS.policy_version=000000 ro.vendor.extension_library=libqti-perfd-client.so persist.radio.apm_sim_not_pwdn=1 dalvik.vm.heapstartsize=8m dalvik.vm.heapgrowthlimit=128m dalvik.vm.heapsize=512m dalvik.vm.heaptargetutilization=0.75 dalvik.vm.heapminfree=2m dalvik.vm.heapmaxfree=8m ro.securestorage.knox=true media.enable-commonsource=true ro.hdcp2.rx=tz ro.secwvk=144 ro.build.scafe=mocha ro.build.scafe.size=grande ro.build.scafe.shot=single ro.build.scafe.cream=white ro.sec.fle.encryption=true ro.error.receiver.default=com.samsung.receiver.error ro.setupwizard.mode=OPTIONAL ro.com.google.gmsversion=5.0_r5 persist.sys.dalvik.vm.lib.2=libart.so ro.build.selinux=1 dalvik.vm.isa.arm.features=div ro.config.knox=v30 ro.kernel.qemu=0 net.bt.name=Android dalvik.vm.stack-trace-file=/data/anr/traces.txt persist.gps.qc_nlp_in_use=1 persist.loc.nlp_name=com.qualcomm.location ro.gps.agps_provider=1 ro.pip.gated=0 ro.build.version.sdl=2101  FastCreate started: 15:46:05
FastCreate End File Copies: 15:46:05
cmd /c "subst Z: "C:\Users\LeD\Documents\GameMaker\Cache\Gamble2\Android\Default" && Z: && cd \com.team.name && "C:\Users\LeD\AppData\Roaming\GameMaker-Studio\Android\runner\gradle\gradlew"  assembleRelease lint "


FAILURE: Build failed with an exception.

* What went wrong:
Task 'assembleRelease' not found in root project 'com.team.name'.

* Try:
Run gradlew tasks to get a list of available tasks. Run with --stacktrace option to get the stack trace. Run with --info or --debug option to get more log output.

BUILD FAILED

Total time: 0.922 secs
cmd /c "subst /d Z:"

Lint Build report available at C:\Users\LeD\Documents\GameMaker\Cache\Gamble2\Android\Default\com.team.name\build\outputs\lint-results.html
FastCreate End End: 15:46:06
Compile finished: 15:46:07

 

LINT Report nie istnieje z jakiegoś powodu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Niestety działa tylko pusty projekt. Projekt w którym coś jest wywala błąd kompilacji "Task 'assembleRelease' not found in root project".

Edit: Pusty projekt po "odpustoszeniu" działa.

 

Myślę, że musisz wywalić ręcznie cache w dawnych projektach - clean build nie czyści wszystkiego (zobacz: http://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...p;#entry445036)

 

 

podobnie było tu (choć błąd inny): https://forum.yoyogames.com/index.php?threa...ithjavac.29139/ (tu jeszcze jest rada odnośnie wywalenia rozszerzeń i zmiany jednej z opcji (to może być odpowiedź na ten lint))

 

 

PS Możesz testowo, zamiast czyścić cache, zapisać projekt pod nową nazwą i spróbować skompilować.

 

 

Albo to: https://stackoverflow.com/questions/2517200...522098#27522098

 

Może masz w starym kodzie wpisane złe Target SDK, min SDK itp. w Global Game Settings (ustaw takie jak masz w pustym projekcie)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×