Skocz do zawartości
  • 0
nowy_user

Problem z performem

Pytanie

Witam, ostatnio zauważyłem, że mój kod, pomimo licznych notatek jest nieco nieuporządkowany. Czasami akcje które wywołuje jeden obiekt mają swoje reperkusje w innych obiektach, co powoduje, że gdy chce wyłączyć dany moduł w mojej grze, muszę szukać tego po wielu obiektach. W związku z tym przejrzałem helpa i dokumentację i znalazłem świetną funkcję , która mogłaby rozwiązać moje problemy:

GML
event_perform

 

Postanowiłem więc użyć tej funkcji. To co zawsze mnie najbardziej wkurzało, to fakt , że nie mogłem drawować niczego w danym obiekcie , który miał sprajta, bo wtedy jego sprajt stawał się przezroczysty. Zawsze musiałem dodawać osobny kod do jakiegoś innego obiektu, który drawował wszystko co się tylko da. Nie jestem programistą, ale podejrzewam, że nie jest to zbyt eleganckie rozwiązanie. W związku z tym, w jednym obiekcie(który ma sprajta), w evencie step wpisałem następujący kod:

 

GML
if active=1

{

with o_starter

event_perform(ev_draw,0)

{draw_text(mouse_x,mouse_y,"blablabla")}

 

}

 

jak widzicie na logikę, powinien mi się pojawić przy kursorze tekst blablabla , ale niestety nic nie widać. Dodam , że obiekt o_starter na 100 % istnieje. Dlaczego to nie bangla?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
To co zawsze mnie najbardziej wkurzało, to fakt , że nie mogłem drawować niczego w danym obiekcie , który miał sprajta, bo wtedy jego sprajt stawał się przezroczysty

 

Tylko chcialbym zwrocic uwage, ze napisanie na poczatku draw draw_self(); rozwiazuje problem poprzez narysowanie sprite'a.

 

 

 

event_perform wykonuje wybrany event i to co jest w nim zawarte. Aby draw_text(mouse_x,mouse_y,"blablabla") zadziałało musisz mieć ten kod wpisany w draw obiektu.

 

Nie możesz dopisać kodu do eventu za pomocą tej funkcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

nowy_user, tu i dużej mierze w innych tematach jest wszystko źle. Musisz wrócić do podstaw...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×