Skocz do zawartości

wczytywanie nazw sprite'ów z pliku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuję udoskonalenie mojej gierki. Mianowicie chciałbym stworzyć możliwość modowania mojej gry bez dostępu do kodu źródłowego. Chodzi o tworzenie własnych postaci. (Statystyki będą zapisane w pliku tekstowym a gra będzie je wczytywać na bieżąco) Tu właśnie mam problem. Czy w GM:S mogę nadać wartość sprite'a obiektu którą wczytam z pliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jeśli chcesz, żeby gracz widział sprite pod jakąś własną, zdefiniowaną przez niego nazwą, to można np. tak:

GML
global.sprite_names[0] = "jakas_nazwa";

global.sprite[0] = sprite_add(....);

 

GML
/// scr_set_sprite_by_name(name)

var _name = string(argument0);

var i;

for(i=0; i<array_length_1d(global.sprite); i++) {

if (global.sprite_names == _name) { sprite_index = global.sprite; break;}

}

 

Jak nie znajdzie odpowiedniego stringa, sprte się nie zmieni, więc ten skrypt jest nieco odporny na błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...