Skocz do zawartości

Duża ilość spritów wysokiej jakości?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam pytanie, jak poradzić sobie z dużą ilością wysokiej jakości plików graficznych w grze? Nie chcę aby gra wgrywała się 10 minut a obawiam się że tak to może wyglądać, jeśli wszystko jest skompresowane do jednego pliku exe. Zastanawiam się czy jest możliwość aby pliki graficzne były zapisane obok w jakimś folderze, a gra stopniowo by je wczytywała sobie w trakcie rozgrywki. Czy jest to wykonalne w gm studio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , natomiast z tego co widze, to tak wywoływane sprity muszą być zapisane w stripe aby móc używać np. funkcji image_single.

 

Czy nasz cudowny wbudowany program graficzny jest w stanie wyeksportować spritea do stripu?

 

 

edit

 

oj właśnie znalazłem tę funkcję, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko o zwalnianiu pamięci. W GMS2 jest tak fajny event "Clean up".

 

Dziękuję za cenną uwagę, niestety nie posiadam GMS2, ale miło słyszeć, że programiści yoyo robią coś w kierunku zarządzania pamięcią, gdzieś przeczytałem , że to była przez długi czas pięta achillesowa GMa. Czy jest jakaś inna funkcja w GMS1 która również pozwala zwalniać co nieco pamięć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...