Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
nowy_user

Okno z formularzem do wypełnienia

Pytanie

Cześć, czy ma ktoś przykład gry/programu, w którym są okna z formularzami do wypełnienia? Np. gdybym chciał tworzyć rpga, byłoby super gdyby był formularz np. do wpisania nazwy postaci i byłoby jeszcze lepiej gdyby ta nazwa zapisana została jako string , dzięki czemu nazwa postaci mogłaby pojawiać się w różnych sytuacjach podczas gry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

31 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

s=""

for(string_lenght(string)) {

 s+="*"

}

draw_text(x,y,s)

 

?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki, jak tylko wrócę z pracy to przetestuję. Mam od razu drugie pytanie, czy da się zrobić coś takiego, że jak wpiszemy do formularza adres mailowy to program od razu wyśle maila , który wcześniej mamy przygotowany np. w wordzie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Maili się nie pisze w Wordzie. A wysyłanie maili jest możliwe na pewno. Zerknij na Marketplace.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety , projekt , który stworzyłeś nie da rady otworzyć w GM Studio , domyślam się że jest to wersja dla wcześniejszych wersji GMa. Czy dysponuje ktoś tego typu przykładem do GM studio?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To jest właśnie projekt który można otworzyć tylko w GM:Studio. Musisz go zaimportować a nie otworzyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety wyskakuje mi następujący błąd , gdy próbuję otworzyć projekt

 

GML
Exception reading assets from GMXFile "Config:: Config\Default"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety nie pomogło :( Czy ktoś o dobrym sercu mógłby przesłać mi skrypt z tego projektu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Niestety nie pomogło :( Czy ktoś o dobrym sercu mógłby przesłać mi skrypt z tego projektu?

 

Jaką masz wersję GMS ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przepraszam za dublowanie posta, wiem że tak nie powinno się robić, ale bardzo zależy mi na tym aby mieć ten kod na dzisiaj. Czy ktoś o dobrym sercu przesłałby mi kod , który umożliwia tworzenie formularzy do wpisania? Będę bardzo wdzięczny, niestety projekt Threefa nie otwiera się na moim GM :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jaką masz wersję? Numer wersji zapisany na górze okna. Bo jedyne co wpada nam do głowy to to że nie masz aktualnej wersji. Nie widzę innego powodu dla którego miało by to nie działać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Jaką masz wersję? Numer wersji zapisany na górze okna. Bo jedyne co wpada nam do głowy to to że nie masz aktualnej wersji. Nie widzę innego powodu dla którego miało by to nie działać.

 

 

1.1.964

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To powiem Ci że aktualną jest 1.4.1763 ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
To powiem Ci że aktualną jest 1.4.1763 ;)

 

 

Z chęcią zaktualizuję ale czy nie wykrzaczy mi się to co do tej pory zrobiłem? a co do tego formularza, to jak mniej więcej to zrobić? Czy muszę dodać każde zdarzenie przy kliknięciu danego klawisza , które dodaje jedną literkę do ciągu string? Czy jest może jakiś inny , szybszy sposób?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mój przykład pokazuje aż 3 przykłady. keyboard_string który używa zwyczajnie przechowuje tekst z klawiszami jakie były wciśnięte.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

2 Obiekty:

Information about object: o_window_controler

Sprite:

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent:

Children:

Mask:

 

No Physics Object

Create Event:

 

execute code:

 

active=noone

Information about object: o_window

Sprite:

Solid: false

Visible: true

Depth: 0

Persistent: false

Parent:

Children:

Mask:

 

No Physics Object

Create Event:

 

execute code:

 

text=""

width=200

height=20

hmargin=8

vmargin=2

 

no_line_break=0

string_limit=0

enter_break_line=false

 

Step Event:

 

execute code:

 

if(o_window_controler.active!=id) {

//If not selected

if(mouse_check_button_pressed(mb_left) && point_in_rectangle(mouse_x,mouse_y,x,y,x+width,y+height)) {

//Select me

o_window_controler.active=id

keyboard_string=text

}

} else {

//if selected

text=keyboard_string

 

//Replace line break and enable real # symbol

if(no_line_break) {

text=string_replace_all(text,"#","\#")

}

 

//Text limit

if(string_limit>0) {

text=string_copy(text,1,string_limit-1)

}

 

//End editing

if(keyboard_check_pressed(vk_enter)) {

if(enter_break_line) {

//Add line break symbol on press enter

//Should not be used with no_line_break=true

keyboard_string+="#"

} else {

o_window_controler.active=noone

}

}

 

//End editing

if(keyboard_check_pressed(vk_escape)) {

o_window_controler.active=noone

}

}

 

Draw Event:

 

execute code:

 

draw_set_valign(fa_top)

draw_set_halign(fa_left)

draw_set_color(c_black)

draw_rectangle(x,y,x+width,y+height,1)

 

//Typing cursor

cursor=""

if(o_window_controler.active=id && sin(get_timer()/200000)>0) {

cursor="_"

}

 

draw_text_ext(x+hmargin,y+vmargin,text+cursor,-1,width-hmargin*2)

 

 

I 3 zmienne do kontrolowania rodzaju pola:

GML
no_line_break

string_limit

enter_break_line

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przykład jest przecudowny , dziękuję! Jestem Twoim dłużnikiem.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za wspaniały przykład !

 

nie mogę tylko rozgryźć do czego służy no_line_break

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

"no_line_break" - "brak łamania lini" - czyli żeby tekst nie przenosił się do nowej linii jak jest znak #.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak. To w przypadkach gdy chciałbyś robić jakieś pola do wpisywania haseł czy coś tego typu. Oczywiście trzeba potem to przerobić bo musi inaczej wyświetlać a inaczej przechowywać dane... ale to tylko przykład!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam, przykład był bardzo pomocny i jeszcze raz dziękuję, ale zastanawiam się jaki kod zastosować, aby móc wpisywać polskie znaki? Czy jest to do zrobienia w GMie?

 

EDIT

 

I od razu drugie pytanie:

 

Czy można zrobić tak aby kliknąć myszą w połowie danego formularza i zacząć pisanie tekstu np. w połowie napisanego już zdania? I analogicznie, czy da się zrobić tak, aby strzałki na klawiaturze przesuwały nas np. do połowy napisanego wcześniej wyrazu? Chodzi mi o takie funkcjonalności jaki są w notatniku, wordzie i innych edytorach tekstu.

 

EDIT 2

I od razu 3 pytanie, czy można stworzyć funkcję ctrl +c oraz ctrl+v aby działała przy formularzu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Żeby działały polskie znaki, dodaj je w czcionce :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hej, czy ma ktoś pomysł , jak zrobić aby po wpisaniu czegokolwiek w formularzu pojawiały się tylko gwiazdki , w taki sam sposób jak przy wpisywaniu hasła?

 

Pozdrawiam,

Nowy user

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki Threef , rzeczywiście działa. Niestety mam kolejny problem z wpisywaniem do formularza , tym razem do formularza zwykłego ,niezakrytego gwiazdkami.  W momencie gdy wpisuje znak @ w wersji windows , wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy odpalam w wersji html, wtedy zamiast znaku @ pojawia się znak  "   . Dlaczego?  probowałem opcji replace_string ale dalej nie działa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ponieważ w wersji HTML5 korzysta z klawiatury brytyjskiej gdzie w tamtym miejscu jest ".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
13 godzin temu, I am vader napisał:

Ponieważ w wersji HTML5 korzysta z klawiatury brytyjskiej gdzie w tamtym miejscu jest ".

 

Podobno jest to naprawione w ostatnich wersjach: http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=21331 , mój ticket zresztą. Nie sprawdzałem, ale tez miałem ten problem i string_replace musiałem robić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki, rzeczywiście poszukałem na google grafika klawiaturę z UK i na klawiszu 2  ma to nieszczęsne "  . Na szczęście pokombinowałem jeszcze trochę z string_replace i zadziałało jak trzeba :) Panowie , dzięki za pomoc. Muszę też przyznać, że GM HTML5 nie wygląda tak źle , coraz bardziej podoba mi się to narzędzie ( pewnie do czasu, gdy pojawi się jakiś frustrujący bug)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×