Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   26 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
lew_leo

definiowanie ilości argumentów w własnym skrypcie, gm8 a studio

Pytanie

lew_leo    0

witam niby śmieszny problem ale jakoś odpowiedzi nie mogę nigdzie znaleźć

 

otóż mam skrypt który przyjmuje 3 argumenty pisze go jak bym to robił w gm8 jednak gdy go wywołuje kompilator mówi ze funkcja jest napisana na jeden argument a nie 3

 

w c++ bym zdefiniował to w nazwie skryptu jak: typ nazwa_funkcji(typ argumet, typ argument, itp itd)

 

ale jak to zrobić w studio?

 

level_load:

with all
if (object_index!=obj_main)
instance_destroy()
global.loadscr=0

if !is_string(argument0)
{


script_execute("lev_"+string(argument0)+"_"+string(argument1)+"_"+string(argument2)+"();")


}
else if argument0="vagon"
{
global.starttype=-1
lev_vagon()
}
scr_mainobj()
instance_create(0,0,obj_d3d_light)
global.loadscr=0

 

 

wywołanie:

level_load(global.levelx,global.levely,global.levelz)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
I am vader    24

Jeżeli nie potrzebujesz jeszcze argument1 i argument2 możesz określić zapotrzeowanie na nie zapisująć je do jakieś zmiennej tymczasowej. po prostu walnij

GML
__a = argument1;

__b = argument2;

i zapomnij o problemie.

 

Innym wyjściem jest korzystać z argumentów w formie tablicy czyli zamiast argument0 daj argument[0].

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
lew_leo    0
Jeżeli nie potrzebujesz jeszcze argument1 i argument2 możesz określić zapotrzeowanie na nie zapisująć je do jakieś zmiennej tymczasowej. po prostu walnij

GML
__a = argument1;

__b = argument2;

i zapomnij o problemie.

 

Innym wyjściem jest korzystać z argumentów w formie tablicy czyli zamiast argument0 daj argument[0].

dzięki działa :3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
I am vader    24
dzięki działa :3

Tylko ten, jeżeli skorzystałeś z opcji 1szej pragnę nadmienić, że zrypałem bo zapomniałem dać var z pośpiechu. Miało być

GML
var __a = argument1;

var __b = argument2;

 

Bardziej optymalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×