Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   26 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
Huri

[GM:S]Skaczący przeciwnik gra platformowa

Pytanie

Huri    0

Cześć

Być może ktoś pamięta grę Preliminary Monty albo Montezuma's Revenge. To gra z gatunku komnatówek ale mniejsza o to. W grzej tej jeden z przeciwników (czaszka) poruszała się odbijając się od ziemi jak piłka. Jak można coś takiego zrobić?

O ile z poruszaniem się przeciwnika po ziemi i zmianie kierunku poruszania po napotkaniu na przeszkodę problemu nie mam o tyle to skakanie sprawia mi problem. Kombinowałem trochę z warunkami ale... no cóż.

Rozumiem, że powinno być tak

 

GMLIf onground Then wykonaj_odbicie

 

Nie wiem tylko jak ma działać to wykonaj_odbicie.

 

Pomoże ktos? Moją grę można wyprobować tutaj http://skeli.mightytom.pl chociaż to pierwsza wersja, którą już zdążyłem trochę poprawić (dodając kolizje, punkty respawnu po śmierci i jakieś duperelki). Niestety nie zdążyłem jeszcze wrzucić tej poprawionej wersji na serwer.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Huri    0

Patryk! Dziękuję :)

Tego mi brakowało :) Ograniczenie wysokość (y) :) biaszczo :)

 

Jak wrócę z roboty to sprawdzę bo tutaj nie mam GM:S. Chyba, że mógłbyś exe-ka podesłać :).  Dzięki :)

[b][EDIT][/b]
Tak sobie przejrzałem teraz ten kod dla obiektu obj_gracz;
Coś w ten deseń kombinowałem właśnie ale coś mi nie wychodziło. Być może byłem zmęczony. Tak czy inaczej później zbadam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Huri    0

Dobra chyba się udało... Działa dziwnie... Dwa uruchomienia z rzędu było failem ... ale później poszło i śmiga :) ...

 

Jednak teraz nie bardzo potrafię odbić kierunek kiedy napotka ścianę z po lewej lub prawej

Dodałem z w CREATE zmienną kier i ustawiłem na 1

 

GMLkier=1;

 

w STEP

GMLhsp=movespeed*kier;

if (place_meeting(x+hsp,y,obj_wall)) {kier=-1}

if (place_meeting(x-1,y,obj_wall)) {kier=1}

Po zderzeniu ze ścianą obiekt się przycina. Domyślam się, że problem jest prosty ale nie wiem jak go teraz rozwiązać... :S

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×