Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

  • Gdzie świętować urodziny GMCLANu   31 użytkowników zagłosowało

    1. 1. Gdzie świętować urodziny GMCLANu


      • Warszawa (bo w centrum)
      • Szczecin (bo tam mieszka Ranma i narodził się GMCLAN)

    Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować. Zobacz temat
  • 0
nowy_user

Nie działający zapis zmiennej do pliku .ini

Pytanie

Hej, mam pewien problem z GM studio.

 

Używam następującego kodu przy evencie : press "s" button :

 

GML
ini_open("savedata.ini");

ini_write_string("Save", "Player", global.name);

ini_close();

 

Niestety, choćbym wciskał klawisz "s" i sto razy, nigdzie nie tworzy się plik savedata.ini, nie mówiąc już o zapisie zmiennej w pliku . Czy ktoś wie gdzie leży problem ? Będę wdzięczny za pomoc !

 

Pozdrawiam, i życzę przyjemnego piątku !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Plik się tworzy w innym miejscu niż folder z grą i jest to chyba %localappdata%/folder_z_nazwa_twojej_gry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rzeczywiście, czy jest jakiś sposób, aby plik tworzył się w tym samym folderze, w którym znajduje się gra?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie ma sposobu - gry są sandboxowane i poza file_get_open i file_get_save gdzie uzytkwnik za kazdym razem wskazuje lokalizację - nie zrobisz nic więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dziękuję za odpowiedzi, szkoda że się nie da , pamiętam że w game maker 5 bodajże, plik zapisywał się do folderu z grą. No cóż, wtedy to były inne czasy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jest sposób.

Dodaj wybrany plik jako included file, wtedy ten plik będzie w folderze z grą i próbując go otworzyć wskaże ten plik, który jest tam widoczny.

Innym rozwiązaniem jest GMFileSystem, ale po pewnym updacie plugin jest zbugowany i trzeba go ręcznie naprawić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×