Skocz do zawartości

System skilli


Sutikku

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, biorę się za jakiegoś skromnego rpg, takiego wiecie, klasycznego. Taka tibia czy realm of the mad god. Tylko, że offline.

Właśnie chciałem się wziąć za umiejętności, ale nie mam pojęcia jak. Mam 2 pomysły, ale oba wydają mi się zbyt długie i może ma ktoś jakiś koncept w głowie jak to zrobić lepiej, jakoś może mnie naprowadzić na inny tor myślenia. To ja może przedstawię jak ja myślałem.

1) Najprostszy

GML (pseudokod)
if skill==1

{

var f=instance_create(x,y,obj_fireball);

f.direction=direction;

f.speed=10;

}

if skill==2

{

invincible=1;

alarm[x]=240;

}

2) Trochę bardziej uporządkowany, bo coś w stylu paru gotowych umiejętności w postaci skryptów w których zmieniam tylko zmienne w stylu

GML (pseudokod)
if skill==3

{

area_skill(sprite,range,inna_zmienna);

}

if skill==4

{

passive_skill(dlugosc_trwania,invincible)

}

Ale ten sposób znów trochę ogranicza różnorodność umiejętności. Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Drugi sposób wcale niczego nie ogranicza. Drugi sposób może być po prostu "wycięciem" kodu z obiektu i przeniesieniem do skryptów. Pamiętaj, że skrypty mają dostęp do danego obiektu z którego są wywołane i widzą je tak, jakby były wklejone w tym momencie w ten obiekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...