Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • Uzjel

      GMClan wrócił!   12.08.2017

      GMClan.org już działa, więc jeżeli ktoś wchodził przez adres forum.gmclan.org to może już wrócić do starych zwyczajów. Jeżeli strona wam się nie wyświetla to wyczyście cache i ciasteczka.
    • gnysek

      Świętujemy urodziny GMCLANu ?   16.08.2017

      Wypowiedzcie się! http://forum.gmclan.org/index.php?/topic/34002-15-lat-gmclanu-świętujemy  
candy

RPG- Książe w opałach

Rekomendowane odpowiedzi

candy    0

Tytuł: Książe w opałach

 

Gatunek: RPG

 

Opis: Za górami, za lasami było sobie wspaniałe królestwo. Pewnego dnia zły demon porwał Księcia z Bajki. Księżniczka postanawia odbić Księcia i wyrusza w daleki świat. Tytuł się oczywiście zmieni (albo i nie).

 

Autorzy: Candy

Programowanie:
Candy

Fabuła:
Candy

Grafika:
Candy

Muzyka:
Candy

Screeny:

 

Screeny:

Screen 1

Screen 2

 

Plik exe:

Plik EXE

 

Jak to działa?

Strzałki- nie trzeba chyba tłumaczyć

A- akacja/potwierdź itp

S- Cofnij

D- Sprawdź co robi (z wyłączeniem jak na razie skilli)

 

Skille:

Skille mogą bazować na jakimś żywiole (ogień, woda, wiatr, ziemia). Aby je uaktywnić należy użyć odpowiedniej kuli. Mogą one po prostu grzmotnąć w przeciwnika albo wyleczyć Twoje HP (Śpiew Pajeona) oraz zdjąć debuffy (Hymn Iasy). Niektóre skille oprócz grzmotnięcia mogą również oszołomić przeciwnika (Cios Kronosa) albo go otruć (Pnącze Pana). To na jakim żywiole bazuje skill widać pod postacią ikony kuli (tej pierwszej) obok jego nazwy. Obrys kuli oznacza, że skill bazuje na broni. Druga kula pokazuje jak bardzo oponowało się dany skill. Im częściej się go używa tym zadaje więcej obrażeń/leczy/zatruwa (kulka coraz bardziej się wypełnia). Ponadto użycie skilla bazującego uaktywnia "Moc żywiołu" (nie wiem jak to nazwać). Widać to w prawym dolnym rogu. Kolejne ataki stają się potężniejsze. Maksymalnie można wbić 4. Po użyciu kolejnego skilla "Moc" spada do 2. Wyjątkiem stanowią skille Śpiew Pajeona oraz Hymn Iasy. One nie powodują starty "Mocy". Tutaj chce jeszcze dodać coś w rodzaju Summonów. Przy odpowiedniej ilości "Mocy" (niekoniecznie tego samego żywiołu) można przywołać potężnego Summona, który zmasakruje przeciwnika/polepszy statystyki itp.

 

Dodatkowo każdy przeciwnik będzie podatny albo odporny na jakiś żywioł. Atakując na przykład Kulą Ognia Żywiołaka Wody nic mu się nie zrobi. Natomiast Kula Ognia rozwali Drzewca itp.

 

Itemy/kule:

Co tu dużo mówić. Łykasz/używasz i stajesz się koksu. Pamiętaj, że nie ma nic za darmo. Każda mikstura/kula doje jakiś bonus do jednego parametru, ale również pogarsza inne. Używaj ich roztropnie. Działanie mikstur kończy się po pięciu turach. Kula działa do momentu, w którym jest aktywna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0

Żeby nie było, że nic nie robię, to wrzucam co ostatnio skleiłem.

 

Poniżej cztery pierwsze, z 15 Summonów. Od lewej Lampades, Potameides, Aurae oraz Alseides.

summony.png

 

A tutaj jak to wygląda podczas ataku.

s1.png

s2.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0

Miałem dzisiaj trochę wolnego czasu, więc wrzucam kolejne summony. Ograniczyłem ilość jednak do 10. Większa ilość byłaby wyłącznie powielaniem. Poniżej jak one wyglądają (od lewego górnego rogu Lampades, Potameides, Aurae, Alseides, Hestia, Himalia, Nefele, Demeter, Hermes oraz Nemezis):

sc5.png

Okienko wyboru:

sc19e788.png

Ataki:

sc4.png

sc3abca1.png

sc2c40bd.png

 

Zrezygnowałem z Magicznych Kul oraz z:

Ponadto użycie skilla bazującego uaktywnia "Moc żywiołu" (nie wiem jak to nazwać). Widać to w prawym dolnym rogu. Kolejne ataki stają się potężniejsze. Maksymalnie można wbić 4. Po użyciu kolejnego skilla "Moc" spada do 2.

Manewrowanie między kulami zaczęło mnie już wkurzać. To samo dotyczyło mechanizmu liczenia mocy. Moc rośnie do 4 i pozostaje na tym poziomie, aż do wywołania summona. Moc już w żaden sposób nie wpływa na atak z skilla. Teraz walka jest bardziej dynamiczniejsza i fajniejsza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0
Nie pasuje ta czcionka do gry. Wyłącz wygładzanie i skorzystaj z czegoś pikselowego, np.: http://www.dafont.com/bitmap.php

Zmiana czcionki powoduje, że cały tekst się rozjeżdża. Mając więcej czasu postaram się ją zamienić.

 

Dodałem do gry Bossa. Jest nim Władca Żywiołów. Każdy parametr związany z żywiołem ma ustawiony na 20 (bazowo). Oznacza to, że pochłania 20% zadanego DMG. W ręku trzyma ognik, który dodaje mu do konkretnego żywiołu 40 punktów. Posiada cztery ataki:

- zwykły atak (walnięcie pałką)

- cios z obucha (lepsze walnięcie pałką)

- permutacja żywiołów (zmienia ognika)

- atak żywiołów (bazuje na aktualnym żywiole ognika)

Koleś ma 30000 HP więc można się z nim trochę powalczyć.

Zrzuty

sc1c815b.png

sc23cd0c.png

 

Dodałem 4 Skille oraz 4 Summony. Łącznie gracz ma dyspozycji 30 ataków (16 skill oraz 14 summonów).

 

W sumie niemal cały mechanizm walki został już napisany. Zostaje tylko zrobić liczenia exp/kasy oraz dropa, wykonanie opcji "Uciekaj" oraz kosmetyczne poprawki (jak na przykład zmiana efektów mikstur).

 

Plik EXE jest do poprania w pierwszym poście.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Temporal333    0

Bardzo mi sie podoba grafika i animacje. Naprawdę to wszystko wygada bardzo "pro". Muzyka też w sumie świetnie pasuje do całości... to jakaś twoja kompozycja, czy coś z neta? Rozumiem że to taka testowa wersja gry i pewnie nie wszystko jeszcze działa ale zuaważyłem parę rzeczy: specjlane ataki nie zadają dmg, a przynajamniej go nie pokazują. W pewnym momencie gry wyskakuje jakiś komunikat z errorem. Domyślam się, że pojawia się wtedy gdy HP nam spada do 0 i jakaś animacja czy coś powinno zostać wyświetlone, a zamiast tego dostajemy niemiły komunikat. Trzymam kciuki, bo projekcik zapowiada się bardzo fajnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0
Bardzo mi sie podoba grafika i animacje. Naprawdę to wszystko wygada bardzo "pro". Muzyka też w sumie świetnie pasuje do całości... to jakaś twoja kompozycja, czy coś z neta? Rozumiem że to taka testowa wersja gry i pewnie nie wszystko jeszcze działa ale zuaważyłem parę rzeczy: specjlane ataki nie zadają dmg, a przynajamniej go nie pokazują. W pewnym momencie gry wyskakuje jakiś komunikat z errorem. Domyślam się, że pojawia się wtedy gdy HP nam spada do 0 i jakaś animacja czy coś powinno zostać wyświetlone, a zamiast tego dostajemy niemiły komunikat. Trzymam kciuki, bo projekcik zapowiada się bardzo fajnie.

 

Thx za komentarz. Bądź spokojny, specjalne ataki zadają DMG. Naraz wyświetlane są tylko dwie linijki komunikatów. Trzeba przeskakiwać za pomocą strzałka góra/dół. Error wyskakuje, ponieważ nie usunąłem jednego obiektu. Odwołuje się on do położenia x oraz y innego obiektu, który został usunięty. Teraz nie ma to najmniejszego znaczenia. A muzyczka nie jest moja. W życiu bym coś takiego nie skomponował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0

Od ostatniego postu trochę minęło więc naskrobie kilka linijek.

 

Po pierwsze: pliki są teraz zaczytywane z zewnątrz.

Po drugie A: dodano dźwięki.

Po drugie B: muzyka w tle jest teraz w formacie ogg. Niezbędne dll są w pliku RAR.

Po trzecie: zmieniono wygląd okna statystyk oraz itemów (wydaje mi się, że jest teraz o wiele lepiej).

Po czwarte: zmieniono niektóre animacje (np dodano trzęsący się ekran albo "super pro" efekty wizualne).

Po piąte: dokonano optymalizacji kodu (wywaliłem kilkaset linijek zbędnego syfu, pewnie wrogowie dopisali jak spałem).

Po szóste: dodano obsługę joysticka.

Po siódme: dodano regenerowanie HP/SP co turę (przeciwnikowi regeneruje się tylko HP). Oczywiście trzeba najpierw zdobyć odpowiednie artefakty.

Po ósme: zmieniono "koszt" summonów. Teraz będzie można o wiele częściej masakrować przeciwnika.

Po dziewiąte: zmieniono w ogóle system naliczania obrażeń. Wcześniej plątały się logarytmy i jeszcze większe badziewie, teraz wszystkie parametry liczone są liniowo.

Po dziesiąte: do pliku RAR dodałem plik z arkusza kalkulacyjnego. Teraz każdy może sprawdzić jak naliczany jest DMG.

Po jedenaste: zmieniono działania mikstur. Maksymalnie dają one buffa do 35%. Można jak wcześniej łączyć działanie kilku mikstur z sobą.

 

Może się zdarzyć, że po użyciu mikstury w statystykach będzie "brakowało" jednego oczka. Wszystkie parametry przed wyświetleniem są zaokrąglane w dół. Więc jeżeli masz np atak równy 10,99 to wyświetli się w statach 10. Po użyciu mikstury, która daje 15%, to wartość parametru wzrośnie do 12,63. W statach będzie widoczna jako 12. A jak dodać 15% do 10, to daje to nam łącznie 11,5 (a w statach powinno 11). W tym wypadku prawidłowa wartość, jaka powinna się wyświetlić, to 12.

Sam się na tym łapałem, gdy sprawdzałam czy DMG jest wyliczane prawidłowo ;D

 

Kolejnym krokiem jest wymyślenie systemu skilli dla przeciwnika.

Jakby ktoś chciał zmierzyć się z przeciwnikiem, to ma on 1000 HP oraz regeneruje co turę 25 HP.

 

Plik RAR link.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
candy    0

To znowu ja. Będę Was dalej zanudzał moją wspaniałą gierką. Więc zaczynam:

- Zmieniłem ilość punktów mocy do 9 na każdy żywioł. Wydaję mi się, że teraz będzie lepiej.

- Dodałem jakieś tam mało znaczące opisy Skilli/Summonów/Itemów. Klikasz D albo "Select" na padzie (tak przynajmniej jest u mnie).

- Zmodyfikowałem troszkę funkcje za obliczanie obrażeń. Jakiś mały troll musiał wcześniej grzebać w kodzie.

- Dodałem 14 Skilli dla przeciwników (jak na razie). Teraz przeciwnik może palnąć Cię pałką, przeklnąć albo potraktować Cię bombą dymną.

 

Dostępne jak na razie Skilla przeciwnika to:

- skill co dodaje 20% obrony (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co dodaje 20% ataku (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co dodaje 20% szybkości (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co regeneruje minimum 25% HP (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co leczy z zatrucie i oszołomienia (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co usuwa wszystkie punkty mocy (i przy okazji zadaje obrażenia). Każdy punkt to 5 punktów obrażeń. Im więcej masz punktów żywiołu, tym większe szanse, że przeciwnik Cię tym grzmotnie. (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co powoduje zmniejszenie wszystkich parametrów

- skill co usuwa wszystkie procentowe bonusy gracza (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- skill co oszałamia gracza

- skill co zmienia przewodni żywioł przeciwnika (jest w dostępny dla przeciwnika w EXE)

- plus 4 skille ataku (dwa bazują na żywiole i dwa na orężu) (są dostępne dla przeciwnika w EXE)

Oczywiście to nie będzie koniec skilli. Niektóre są dostępne dla wszystkich oponentów, a część jest przeznaczona dla konkretnych. W pliku EXE jest jak na razie tylko Władca Żywiołów, którego specjalne skille, to Permutacja Żywiołu oraz Burza Żywiołów.

 

Screeny:

Burza Żywiołów

screen1.png

Klątwa

screen2.png

 

Plik EXE

LINK

 

EDIT:

Gdybym wiedział, że otrzymał wyróżnienie, to postarałbym się bardziej przy animacjach skilli ;D Czekam jak zawsze na komentarze, opinie oraz krytykę.

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ANtY    8

Fajny juicing, ale brakuje flowu gry, tutoriala jakiegoś, wytłumaczenia o co chodzi, itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×